Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuuhuolto ja arkistotunnus

Vierailija
16.06.2014 |

Onko kellään kokemusta seuraavasta.

Ostin kodinkoneen, joka hajosi. Kuittia ei tietysti ole tallella, kun näiden laitteiden pitäisi kestää ainakin 10 vuotta. Laite on alle 2 vuotta vanha ja siinä on takuu vielä ensi syksylle saakka.

Soitin maahantuojalle ja sanoivat, että voin viedä laitteen takuuhuoltoon ja se riittää, että otan verkkopankista tilitapahtumasta arkistotunnuksen, pitkä numerosarja. Muistin, että verkkopankissa olisi ollut tilitapahtumat nähtävillä 2 vuoden ajan, mutta niitä näkeekin vain vuoden taaksepäin. Pankista en viitsi tilata tiliotetta, koska se maksaa muistaakseni jonkin verran ja en osaa välttämättä tilata ihan oikeaa kuukautta, kun en muista oliko se helmi-, maalis- vai huhtikuussa.

Jäänkö kiinni, jos otan verkkotiliotteestani jonkin arkistotunnuksen eli tarkistaako takuuhuolto todellakin ostamastani tavaratalosta vajaan kahden vuoden takaisen ostotapahtuman vai riittääkö heille periaatteessa, että he saavat jonkin arkistotunnuksen, minkä lähettävät laitteen maahantuojalle? Onko kellään tästä siis kokemusta? Ja laite tosiaan on alle 2 vuotta vanha, mutta sitä arkistotunnusta en pysty hakemaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemusta?

Vierailija
2/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta tuosta, että lähettäisin vain jonkin arkistointitunnuksen, mutta epäilen että kyllä se varmastikin tarkistetaan.

Mutta käypä vielä siellä verkkopankissa. Ainakin mulla näkyy erikseen arkistossa tiliotteet. Eli älä katso sieltä tilin tiedoista, vaan etsi erikseen arkisto, jossa pitäisi olla sähköinen tiliote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kodinkoneliikkeet vain vittuillakseen kysy milloin kone on ostettu. He saavat kulut huoltamolta/maahantuojalta takaisin vain tietyin ehdoin ja jos ensin hyvittävät sinulle ja selviääkin, että huoltamon ei tarvitse todellisen ajan päästä korvata, jäävät kulut liikkeelle.

Vierailija
4/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:05"]

Mulla ei ole kokemusta tuosta, että lähettäisin vain jonkin arkistointitunnuksen, mutta epäilen että kyllä se varmastikin tarkistetaan.

Mutta käypä vielä siellä verkkopankissa. Ainakin mulla näkyy erikseen arkistossa tiliotteet. Eli älä katso sieltä tilin tiedoista, vaan etsi erikseen arkisto, jossa pitäisi olla sähköinen tiliote.

[/quote]

Sähköisessä arkistossa löytyy vain vuodesta 2013 eteenpäin ja tämä on ostettu vuoden 2012 puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän