Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tässä maassa nettomaksaja vai -saaja?

Vierailija
16.06.2014 |

Eli maksatko enemmän veroja kun käytät yhteiskunnan palveluja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä joo, mutta tuskin ole vielä 'maksanut takaisin' koulua, opiskelua jne. Teitä, infraa jne kaikki käyttävät koko ajan.

Vierailija
2/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa? En maksa veroja Suomeen, mutta käytän satunnaisesti Suomen palveluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen nettomaksajan.... Juu, minä olen saaja ihan varmasti!

Vierailija
4/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaja

Vierailija
5/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 08:46"]

Tällä hetkellä joo, mutta tuskin ole vielä 'maksanut takaisin' koulua, opiskelua jne. Teitä, infraa jne kaikki käyttävät koko ajan.

[/quote]

Aamen! Maksan kyllä verot palkastani enkä saa mitään tukea Kelalta tms. enkä ole onneksi juuri tarvinnut terveydenhoitoa, mutta enköhän oo vieläkin velkaa ilmaisesta koulusta, infrastruktuurista yms.

Vierailija
6/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nettomaksaja. Tämä siitä huolimatta, että lapsellani on kolme pitkäaikaissairautta, joita on hoidettu erikoissairaanhoidossa (vaikkei kyllä kovin kalliisti)

Vierailija
7/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko numero 7 arvioit, että elämäsi aikana on mennyt rahaa terveydenhoito,- sairaanhoito-, neuvola-, koulupalveluihin? Entäs tieverkkoon tai vaikkapa kuntien liikuntahalli/tila/puistopalveluihin? Kiinnostaisi tietää? Siis sinun kohdallasi?

Vierailija
8/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä melko lailla tasan maksut ja saamiset. Puolisoni on nettomaksaja.

Vierailija
9/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä saaja. Viime vuonna olin varmasti vielä nettomaksaja huolimatta päiväkoti-ikäisestä lapsesta. Vuoden parin sisään toivottavasti taas maksaja. Koko elämän kannalta olen varmasti vielä ollut saamapuolella, opiskelun ja lastenhankinnan yms. vuoksi, mutta on tässä aikaa vielä maksaa takaisin, jos vain töitä riittää, joista saa järkevää palkkaa, joista maksaa veroja.

Vierailija
10/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hoitovapaalla ja nettosaaja. Syksyllä töihin ja sen jälkeen olen nettomaksaja, reilusti.

Vierailija
11/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoresta iästä johtuen vielä saaja, vaikka töissä olenkin. Suomessa kun yhteiskunta tukee niin monissa asioissa...

Vierailija
12/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä varmaankin maksaja. Mutta asia tietysti riippuu esim. siitä, että miten pitkäksi aikaa mun koulujen käynti olisi jyvitetty jos asiaa niin laskettaisiin. Nyt käytän siis lähinnä noita yhteiskunnan peruspalveluita kuten kirjastoa, teitä ja terkkaria silloin tällöin. Ihan mielelläni maksan veroja kun taas joskus olen sitten saamapuolella ja toivon että silloinkin löytyy vielä veronmaksajia huolehtimaan minusta.

Vierailija
13/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan saaja. Kaksi vuotta koulutaipaleesta ja nyt ahkerasti käyttänyt neuvolan palveluita. En ole tainnut tienata tarpeeksi että olisin saanut nuo maksettua. Kiitos siis teile muille :))

Vierailija
14/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja!

Vierailija
15/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:01"]

Olen nettomaksaja. Tämä siitä huolimatta, että lapsellani on kolme pitkäaikaissairautta, joita on hoidettu erikoissairaanhoidossa (vaikkei kyllä kovin kalliisti)

[/quote]

Tästä olisi kiva kuulla vähän tarkempia perusteluita. Tietysti jos lasketaan, että lapsesi on itsenäinen maksaja/saaja, niin silloinhan tää on selvä tapaus. 

Vierailija
16/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla jo nettomaksaja. En ole opiskellut kovinkaan paljon, olen ollut jo 15v työelämässä ja palkkani on keskitasoa parempi, vaikka ei mikään mieletön. Lisäksi kävin ala-asteen yksityiskoulussa, joka ei saanut valtionavustusta. Olen aina ollut aika terve ja minulla ei ole lapsia. Eniten julkisista palveluista olen käyttänyt kirjastoa ja julkista liikennettä. Hampaiden oikomishoito mainittakoon, samoin se, että nilkkani murtui ja se piti leikata.  

Vierailija
17/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan rahaa vuodessa nettona 37 000, veroja maksan palkasta kymppitonnin luokkaa. Kulutuksesta verojen määrä lienee neljäsosa eli 9000. Eli vuodessa 19 000. Saako sillä kahden lapsen koulutuksen ja muut palvelut. Enpä usko.

Vierailija
18/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti saaja. Elän ihan täysin valtion ja kunnan rahoilla: tuloni l3 lapsen kanssa muodostuvat omaishoidontuesta, vammaistuesta, yhden lapsen eläkkeestä ja lapsilisistä. MIes ja loput lapset sen sijaan maksavat niin paljon, että taitaa tasat puntteja.

T: Kiitollinen

Vierailija
19/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 13 lapsen vaan 3 lapsen :D :D

19

Vierailija
20/28 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan nettosaajia Suomessa! Neuvola,halpa julkinen terveydenhuolto, peruskoulutus, halpa korkeakoulutus, Kelan etuudet, kirjastit, tiet, sosiaalituet jne.mielelläni maksan veroja jos nämä säilyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän