Kello 9 aamulla varjossa +27 astetta Suomessa, kesäkuussa ennen juhannusta. Tämä on sairasta
Jos tykkäät lämmöstä, matkusta tai muuta sinne, missä on historiallisesti ollut lämmintä, äläkä sano, että tämä on tervettä tai normaalia Suomessa. Ei todellakaan ole. Pää on ihan seisahtanut, en voi tehdä yhtään mitään, koska ajattelu ei kulje toimintaan, koska sää ei ole normaali ja terve!
Säätila on sairastunut, talous on sairastunut 😢😥
Pitikin elää näin vanhaksi (48v) todistaakseni tällaista surkeaa p*ska-alennustilaa maailmassa :(
Kommentit (236)
ei lämmin luita riko, mutta näköjään joillain haperruttaa aivot
Viilentävät ajatukset auttavat. Kohta, kun on 20 astetta taas, se tuntuu viileältä melkeinpä kylmältä.
Talvella muistelemme, kuinka lämmintä ja toisilla kuumaa kesällä oli.
Pian on se sateinen ja kylmä marraskuu. Pahin kuukausi ainakin Lounais-Suomessa.
Kyllä me tästäkin selvitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee tämä jo vähän surkuhupaisaksi että muutaman kuuman päivän tähden ulistaan ja ruikutetaan ihan käsittämättömästi. Suurin osa vuodesta on kylmää, mutta ei sitten kestetä muutamaa epämukavampaa viikkoa. Voi voi sentään. Ollaan me suomalaiset niin sisukkaita, vahvoja ihmisiä voimafantasioissamme, mutta hirveä itku tulee heti, kun aurinko vähän näyttää voimaansa hetkellisesti. :D Muualla tämä tosiaan on ihan arkea. Tulee lähinnä mieleen, että meillä ollaan jo aivan liian mukavuudenhaluisia ja asiat taitaa mennä liiankin hyvin, jos muutama hellepäivä kaataa koko maailman. Sori nyt vaan.
No jos ne osuvat lomalle, niin se on todella ikävää.
Töissä käyminen on paljon rankempaa, jos ei pysty nukkua hikoilulta. Mieluummin olen lomalla helteiden aikaan, kun töissä. Tosin en voi siihen hirveästi itse vaikuttaa. Näillä mennään.
Tavallaan, mutta jos kämpän saa siedettäväksi , että pystyy nukkumaan, niin helteet mieluummin arkeen, kiitos, koska elämä eli oman ajan käyttö on jo muutenkin pilalla.
Jos siis kämppää ei saa sellaiseksi, että voi pirteästi puuhailla kotona. Minulla on paljon projekteja sisälläkin, joita haluan tehdä, jos vain jaksaa. Mutta koska tuo ilmalämpöpumppu ei toiminut (ennen kuin nyt alkoi toimimaan), niin en tiedä, miten viileäksi sisätilat saan enkä, että AUTTAAKO se siihen, että pää ja aivot ja ajttelu, jos pitää samalla tehdä jotain, on silti ihan tööt.
Jos auttaa, niin sitten 50% ok... vaikka loma onkin. Edelleen vaan kaikki ulkotekeminen ja kohteissa käyminen on mahdotonta. On sekin harmillista! Olisi KUNNOLLINEN SUOMEN KESÄ! Kiva ilma, eikä LIIAN KUUMAA!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viilentävät ajatukset auttavat. Kohta, kun on 20 astetta taas, se tuntuu viileältä melkeinpä kylmältä.
Talvella muistelemme, kuinka lämmintä ja toisilla kuumaa kesällä oli.
Pian on se sateinen ja kylmä marraskuu. Pahin kuukausi ainakin Lounais-Suomessa.
Kyllä me tästäkin selvitään!
En kyllä koskaan muistele.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän valitat, mutta miksi noin hirveä, hyökkäävä asenne? Ei se, että joku muu nauttii tästä säästä, vaikuta säätilaan millään lailla tai muuten ole sinulta pois.
Ei olekaan, kunhan ei ala vattu valittaa, kun minä sanon, että tämä säätyyppi on karmea. Miten v a m m a i n e n pitää ihmisen olla, että valittaa siitä, etten tykkää helteistä yhtään?
Ap
Ymmärrän ap:ta. Sateinen kylmä syksy on helpompi kestää kun on ollut edes muutama helteinen päivä, mutta tämä on jo liioittelua! Heti aamusta on tukahduttuvan kuuma, uimaan ei voi mennä kun järvet on täynnä sinilevää ja veteen pissiviä lapsia, mitään ei jaksa tehdä. Join tänään vettä desimitasta kun en ole jaksanut täyttää tiskikonetta.
Olisiko teillä aikaa ja rahaa lähteä Lappiin ja vuokrata vaikka mökki tai huoneisto sieltä? Sää on ollut +13:sta +18:aan. Tosin eilen ja tänään illalla kovia ukkosia mutta nehän menee ohi. Ensi viikoksi myös alle +20. Olen verenpainetautinen ja saan helposti helteessä huono olon mutta luojan kiitos, olen mökilläni pohjoisessa. Vakituinen koti etelässä. Toimintakyky on normaali, jaksaa liikkua ulkona ja touhuta kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän valitat, mutta miksi noin hirveä, hyökkäävä asenne? Ei se, että joku muu nauttii tästä säästä, vaikuta säätilaan millään lailla tai muuten ole sinulta pois.
Ei olekaan, kunhan ei ala vattu valittaa, kun minä sanon, että tämä säätyyppi on karmea. Miten v a m m a i n e n pitää ihmisen olla, että valittaa siitä, etten tykkää helteistä yhtään?
Ap
Kuulostat jo jotenkin psykoottiselta oikeasti. Kuka puhuu noin? Toinen kommentoija ei tarkoittanut pahaa.
Tein eilen pitkä työvuoron vanhusten hoivakodissa, jossa on ilmastointi rikki. V***ttaa, kun jossain ilmastoidussa toimistossa istuva tulee sanomaan, että nyt kannattaa nauttia kun on kerrankin lämmin! Ja ei saa muka valittaa!! Valitan just niin paljon kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko aidosti kuulla, miksi hyökkäävä asenne? Koska halusinkin, että tähän reagoidaan. Ja että tähän tulisi nimenomaan reagoimaan joku sellainen säälittävä k*kkapää, joka yrittää estää muilta näiden tuntemukset ja kokemukset.
Jos laittaa palstalle ihan kivan aloituksen ilman sarvia ja hampaita omasta kärsimyksestään kuumasta, niin SIIHEN TULEE AINA JOKU S**TANAN i d a r í valittamaan.
Siksi tein tämän aloituksen. Minulle riittäisiVALLAN HYVIN keskustella kuumasta kärsimisestä haukkumatta ketään, MUTTA se on täysin mahdotonta. Siihen syyllinen on sellainen ihminen, joka tulee valittamaan siitä, että sanon miten kärsin kuumasta. Eli sellainen perusnegatiivinen ihmisp*ska, jotka lähettäisi kaikkein mieluiten kantoraketilla aurinkoon.
Sitten voimme keskustella siitä, jos minä tai joku toinen kärsii liian kuumasta helteestä.
Okei?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuulostat jo jotenkin psykoottiselta oikeasti. Kuka puhuu noin? Toinen kommentoija ei tarkoittanut pahaa.
No ei ehkä tarkoittanut, mutta ona hieman outoa, jos hän ei ymmärrä, että jos palstalle tekee aloituksen siitä, että KÄRSII jostain, niin jos siihen tulee joku vattupää aukomaan päätään, niin hyökkään totta kai, koska se vattupäähän hyökkää ensin.
Ap
Ikkunalasien väliin asetetaan vaalea kangas tai paperi . Puhallin avoimen ikkunan laudalle sisään tuomaan viilennystä.
Nukkuessa tuulettimia suunnaten vartalolle jos kuumaa on.
Vanhuksille tämä tärkeää.
Jo valmiiksi heikoissa mielenterveydellisissä kantimissa olevat ovat näitä, jotka hyökkäilevät toisenmielisiä vastaan. Lämpivät vaan laskevat agression kynnystä.
'eri
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teillä aikaa ja rahaa lähteä Lappiin ja vuokrata vaikka mökki tai huoneisto sieltä? Sää on ollut +13:sta +18:aan. Tosin eilen ja tänään illalla kovia ukkosia mutta nehän menee ohi. Ensi viikoksi myös alle +20. Olen verenpainetautinen ja saan helposti helteessä huono olon mutta luojan kiitos, olen mökilläni pohjoisessa. Vakituinen koti etelässä. Toimintakyky on normaali, jaksaa liikkua ulkona ja touhuta kuten aina.
Mua ei auta, koska pitäisi saada tehtyä hommia nimenomaan kotona (tavarasta luopuminen, järjesteleminen yms.)
Ap
Luopukaa niistä koirista ja lentämisestä. Aiheuttavat suuret päästöt. Koira noin 1000kg CO2/v ja yksi kaukomatka helposti 1000kg/henkilö. Vertailun vuoksi, tuo vastaa noin 10tkm autoilua (uudehkolla vähäpäästöisellä) jonka monet ajaa vuodessa.
Huolissani olisin, jos kokisin vain +30 asteen sään lämpimäksi, kuten monet ilmeisesti kokevat. On jo aihetta viipymättä hakeutua lääkärin tutkimuksiin, koska normaalin ihmisen keho ja lämmönsäätely eivät toimi tuolla tavalla.
Toisaalta olisin huolissani myös pääni ns. "toiminnasta", jos pitäisin jopa 3-4 kk yhtäjaksoisia helteitä Suomelle normaalina. Kun käytännössä tuollaisia ne hellejaksot ovat ainakin pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Jo valmiiksi heikoissa mielenterveydellisissä kantimissa olevat ovat näitä, jotka hyökkäilevät toisenmielisiä vastaan. Lämpivät vaan laskevat agression kynnystä.
'eri
Selvästi... Silmät pyöreinä lueskelen noita ap:n kommentteja. Juu ei tarvitse tykätä helteistä, mutta voi silti käyttäytyä normaalisti. O_o
Vierailija kirjoitti:
Ikkunalasien väliin asetetaan vaalea kangas tai paperi . Puhallin avoimen ikkunan laudalle sisään tuomaan viilennystä.
Nukkuessa tuulettimia suunnaten vartalolle jos kuumaa on.
Vanhuksille tämä tärkeää.
Kannattaisi tuosta puhaltimesta varmaan neuvoa vähän paremmin. Eli että korkeintaan yöllä se siihen ikkunalle, päivällä jos luulee sen, että ilma tulee ulkoa, automaattisesti olevan viilentämistoimi, menee todella pieleen.
Ja mistähän sitä vaaleaa kangasta otetaan kaikkiin ikkunoihin? Kaikilla ei ole edes kauppaa ihan lähellä. Toiseksi kaikilla ei ole ankeaa kerrostaloyksiötä, jossa on ehkä kaksi ikkunaa, joita peitellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'eri
Selvästi... Silmät pyöreinä lueskelen noita ap:n kommentteja. Juu ei tarvitse tykätä helteistä, mutta voi silti käyttäytyä normaalisti. O_o
Ne jotka arvostelevat kuumasta kärsiviä tai tulevat heidän ketjuihin kehumaan kuumuutta, eivät käyttäydy normaalisti, sori.
Ap
Voisiko joku viherterroristi kertoa kuinka maapallo viilennetään?
Kaikki tehtaat kiinni ja eletään taas hakkaamalla kiviä ja puita yhteen?
Entä jos se ilmasto ei viilene sittenkään?