Mihin uskaltaa muuttaa ku on kiusattu ja ei kavereita, kouluun pitäis kans hakee
Vähän kyllä pelottaa ku uudella paikkakunnalla luokkalaiset sais kuitenki tietää mun kiusaamisesta ja kaverittomuudesta . Vielä ku erotun joukosta ni huhhuh se on valmis setti.
Kommentit (14)
Oon siis ylipainoinen ja kömpelö. Liikunnallisesti. Mulla on kaikki ulkoiset erilaisuudet jotka altistaa kiusaamiselle ni mietin vaan...
Nykyää ku näkee nuoria porukoissa kaikki on saman näkösiä ja kokosia melkein. Enkä yhtää ihmettele kuka nyt haluis erottuu massasta niin räikeesti
Meidän ulkoisilta ominaisuuksiltaan kaunis tytär tuli kiusatuksi. Pääkiusaaja oli itsekin kaunis, mutta painostettu äitinsä puolelta tuomaan ulkonäköään liikaa esille, mikä varmasti vaikutti siihen, että hän alkoi kíusata "kilpailijaansa".
Tyttäreni haki painotettuun opetukseen 7. luokalta ja pääsi näin eroon kiusaajasta. Voisin suositella, että yrittäisit löytää luokan, jossa olisi sinun kanssa samoista asioista kiinnostuneita oppilaita. Mieti ennen muutosta, että millaisen ensivaikutelman teet. Ole ystävällinen ja pikkuisen myös aloitteellinen. Oleta, että sinua ei tällä kertaa kiusata, niin se voi toteutuakin. Ota kaikki mukaan. Älä syrji itse ketään.
Tyttäreni entisen kiusaajan vointi on huonontunut. Hän kärsii nykyisin anoreksiasta. Netissä on epäterveitä kuvia hänestä.
Meidän pojan kohdalla koulun vaihto auttoi (alakoulusta yläkouluun) ja entinen luokka hajosi. Siihen loppui kiusaaminen. Uudella koululla myös tiukka linja siitä ettei ketään kiusata, toimenpiteitä seuraa heti ( tiukat ja topakat rehtorit). Tästä kiitos myös heille. Poika ei ollut ulkonäöltään mitenkään poikkeava, vaan ihan tavallinen.
Minkä ikäinen olet? Jos yläkoulussa, hae Anna Tapion kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Onkos näitä joka kylässä?
Mitä haluat opiskella? Aloitetaan siitä.
Vähän joka koulussa voidaan kiusata. Ennemminkin pitäisi varmistaa puuttuuko kyseinen koulu kiusaamiseen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hae erityiskoulun, esim luoville.
Ai, erityiskouluissa ei kukaan ole koskaan kiusannut ketään? Koska ne oppilaat ovat niin 'erityisiä'?
Vinkkinä ap:lle: hanki jostain itsellesi selkäranka. Seinäruusut ja luimistelijat saavat aina ja ikuisesti kaiken paskan niskaansa. Eihän se reilua ole, mutta niin se vaan oikeassa elämässä on.
Kouluja ja ryhmiä on erilaisia. Ei sinua välttämättä kiusata uudessa oppilaitoksessa.
Hae rohkeasti sinne, minne haluat.
Koskaan ei voi tietää, miten käy.
Itseäni kiusattiin ala-aste, yläasteen sain olla rauhassa, ammattiopinnoissa 2 viimeistä vuotta taas olin luokkalaisteni hampaissa.
Kavereita ei oikein ollut koko kouluaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos näitä joka kylässä?
Ei toki ole kuin tuo yksi. Mutta siellä on asuntola ja aloittaja oli käsittääkseni valmis muuttamaan.
Pitäs varmaa hakee johonki erityiskouluun ku siel sopeutuisin porukkaa 😂