Tyttö 15 v. 160 cm, minkä verran voi vielä kasvaa?
Molemmat vanhemmat selvästi pidempiä. Kiitti etukäteen jos joku tietäisi!
Kommentit (17)
Missä iässä hänellä alkoi kuukautiset? 15-vuotias tyttö ei yleensä enää paljon kasva. Voi hyvin jäädä vanhempiaan lyhyemmäksi, meilläkin on (aikuinen) tytär 162 senttiä vaikka itse olen 173 ja mies 186.
Yleensä pituuskasvu päättyy jo 13-14-vuotiaana. On toki yksilöllistä, mutten yhtään kasvavaa 15-vuotiasta ole tavannut. :0
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:22"]Yleensä pituuskasvu päättyy jo 13-14-vuotiaana. On toki yksilöllistä, mutten yhtään kasvavaa 15-vuotiasta ole tavannut. :0
[/quote]
Pojat kyllä kasvaa vielä 15 vuotiaasta ylöspäin mutta tytöt ei yleensä. Mulla loppui pituuskasvu 12 vuotiaana.
Kiitos vastauksista. Eipä siis taida meidän tyttö millään päästä mallin pituuteen asti, edes siihen alarajaan. :(
ap
Mitä väliä, vaikka jäisi 160-senttiseksi? Mulla on kaksi aikuista tyttöä, jotka ovat 160 cm pitkiä ja ihan hyvin ovat pärjänneet. Keikoille vain kunnon korot jalkoihin, että näkee jotakin. Itse olen 171 cm.
Mä kasvoin vielä 18vuotiaana ja menkat alkoi siinä 10vuotiaana. Olisin kyl toivonu et olisin lasvanu paljon pitemmäks.
T. 178cm kääpiö
Kuinka pitkät vanhemmat ovat ja miten he kasvoivat aikoinaan? Kasvoiko äiti mihin ikään saakka?
minä, nainen, lopetin pituuskasvun vasta melko myöhään. 16-vuotiaasta kasvoin vielä n. 3cm. eli on mahdollista että tyttäresti vielä kasvaa, ei tod.näk. kuitenkaan yli 10 cm.
Kuukautisten alkamisen jälkeen kasvua on tyypillisesti vielä 3-4 cm. 160 cm on mittana oikein hyvä kuitenkin. :)
Ei kasva. Tuomitaan loppuelämäksi suomalaistyypilliseen persjalkaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:10"]
Ei kasva. Tuomitaan loppuelämäksi suomalaistyypilliseen persjalkaisuuteen.
[/quote]
Persjalkaisuus ei riipu ihmisen pituudesta vaan jalkojen pituudesta suhteessa muuhun vartaloon.
Ei kyllä todennäköisesti enää kasva. Mutta ihan ok mittahan tuo. Itse oon 161 cm eikä minua ole ikinä lyhyys haitannut. En edes koe olevani mikään epätavallisen lyhyt, pienehkö ja söpö vaan ;-)
Tyttö saa olla tyytyväinen jos ja kun jää lyhyeksi, lyhyet naiset on seksikkäitä.
Jotkut voivat kavsaa vielä vähän sen jälkeen, kun varsinainen pituuskasvu loppuu. Itse kasvoin ala-asteella ja olin viidennellä luokalla 163cm pitkä. Sitten pituuteni pysyi monta vuotta samana, kunnes ysiluokan alun ja lukion alun välisenä aikana olinkin kasvanut pituuteen 165,5cm. Kaikki on mahdollista!
Oikein hyvä pituus on sinulla tuokin :)
Ei enää montaa senttiä