Mitäs tässä tilanteessa pitäs tehdä? Olis tulossa rippijuhlat ja
eilen tuli mun puhelimeen viesti rippilapsen enon vaimolta että mun miestä ei haluta rippijuhliin ! ???
Laitoin sit takasin viestin että ilmottaavat varmaan mun miehelle siitä.
Kommentit (34)
Miksi miestäsi ei haluta juhliin? Kaikki riippuu aika paljon siitä.
Mistä on kyse, kun sinun puhelimeesi tulee viesti rippilapsen enon vaimolta, että sinun miehesi ei toivota osallistuvan?
Voisitko pikkuisen tarkentaa: onko teille molemmille aiemmin tullut kutsu rippijuhlaan, vai mistä merkillisestä syystä rippilapsi tai siis hänen vanhempansa eivät suoraan ilmoita mitään?
Mistä rippilapsen enon vaimo on tullut ajatelleeksi, että miehesi olisi tunkemassa rippijuhlaan? Onko miehesi isä, kummi tai muuten hyvinkin läheinen sukulainen?
Tuli mieleen, että jos rippilapsen enon vaimo ei ole sekopää, niin onkohan tässäkin kyseessä jotkut monimutkaiset uusperhekuviot, että nyxää ja exää ei haluta samaan juhlaan.
Ja mitä sukua se miehesi on rippilapselle? Isä?
No mun mies on rippilapsen kummi ja rippilapsen mummo on mun miehen veli ja tää mummo ja hänen poikansa vaimo ilmottivat että mun mies, eli tään mummon veljeä ei haluta sinne. No mun miehellä on viinan kans vähän ongelmaa ja ne nyt pelkää että se siellä alkaa ryypätä. Kaiken lisäks koko suku on ihan juoppoja niin mummo kun poikansa ja pojan vaimokin ja rippilpsen isä myös. Mut jostain syystä mun miehestä on nyt tehty isojuoppo. No minähän en sinne ole alunperinkään menossa.
Aika olennainen kysymys: mikä sinun suhteesi rippilapseen on? Oletko pappi? Kummi? Sukulainen? Naapuri? Vanhempien työtoveri?
Onko rippilapsi orpo, jonka huoltajana toimii eno vaimoineen?
Rippilapsen mummo on miehesi veli?
Onko tuo rippilapsen enon vaimo soittanut kohteliaisuudesta tuon puhelun. Jos hän ei ole kovin läheinen rippilapselle, mutta on kuitenkin kuullut ripilapsen, tämän vanhempien tai jonkiun muun läheisen keskustelevan/voihkivan/valittavan asiaa, että miehesi tulo pilaa aiheellisesta/aiheettomasta syystä rippilapsen juhlan, niin ehkä tuo vaimo ajtteli rippilapsen etua ja ajattelsi sinun ja miehesi olevan aikuisia ja kykenevän ajattelemaan rippilapsen iloa...
Näistä kun ei välttämättä ota selvää, jos esim. avioerosta on kulunut vähän aikaa, niin voi olla parasta että kaikkia ei juhliin tule, vaikka se tulematon henkilö itse olisi syytön kaikkiin mahdollisiin "häiriöihin".
Itse olen ollut menemättä tytärpuolen hääjuhlaan (kirkkoon menin aika piiloon istumaan) ihan omasta aloitteestani, kun tytärpuoli suri sitä, että äitinsä saattaa alkaa mesoamaan, jos minut näkee. Äitinsä lähti ja jätti perheensä kun alkoholi oli ja on tärkeämpää hänelle kuin omat lapsensakin. Ja miehen kanssa tutustuttiin vasta kun heidän erostaan oli 6 vuotta. Silti minä olen ties mikä huora, jos samoihin tiloihin joudutaan. Jokaiselle lapselle ne omat vanhemmat ovat tärkeitä ja rakkautta ja viisautta on sillä, joka kykenee ajattelemaan juhlakalun parasta ja itse västymään, jos sille on tarvetta.
Suosittelen ensin tekemään sukuselvityksen ja aloittamaan sen jokaisen henkilön sukupuolen määrittelemisestä. Minkälainen sukupuoli-identiteetti on tuolla iäkkäällä naishenkilöllä, joka on miehesi veli?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:00"]Suosittelen ensin tekemään sukuselvityksen ja aloittamaan sen jokaisen henkilön sukupuolen määrittelemisestä. Minkälainen sukupuoli-identiteetti on tuolla iäkkäällä naishenkilöllä, joka on miehesi veli?
:), Jos on ollut vaikka moukarinheittäjä entisessä itä-saksassa, voi olla mahdoton selvittää.
No mä jättäisin ensimmäisenä kutsumatta kinkereihin tuon moukarinheittäjän, se voi kännipäissään aiheuttaa paljonkin tuhoa.
Ja mä ehdottaisin ostamaan ap:n miehelle oman puhelimen, johon moukarinheittäjä voi lähettää tekstiviestinsä suoraan.
XD kiitti vaa, nyt on kahvit rinnuksilla!!!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:00"]Suosittelen ensin tekemään sukuselvityksen ja aloittamaan sen jokaisen henkilön sukupuolen määrittelemisestä. Minkälainen sukupuoli-identiteetti on tuolla iäkkäällä naishenkilöllä, joka on miehesi veli?
:), Jos on ollut vaikka moukarinheittäjä entisessä itä-saksassa, voi olla mahdoton selvittää.
[/quote]
Voi ei! Painoin alapeukkua kun piti painaa sitä toista. Osui vain viereen kun nauroin niin hervottomasti vedet silmissä :D :D
Aika hilpeät rippijuhlat kaikesta päätellen tulossa. Malttaakohan rippilapsi pysytellä selvin päin vain ottaako reippaasti kuppia muun suvun tapaan.
Toivottavasti joku vihjaa John Irvingille näistä geimeistä.
No on voinu tulla nyt joku virhe tuossa mutta joka tapauksessa rippilapsen isä sekä tää lapsi ite on meitä sinne pyytäny., Mutta jos mummo ja hänen poikansa vaimo sit kuitenkin esittää kutsuja niin olkoon koko juhlat.
Ja vielä kun mun miehen ex-puoliso joka myös on tuon lapsen kummi niin olis lähdössä meidän kyydissä sinne niin sekin kyllä mua ottaa aivoon. Eli en lähde ainakaan minä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:16"]
Toivottavasti joku vihjaa John Irvingille näistä geimeistä.
[/quote]
Mä luulen että tää on vanha ketju ja kisat ohi. John Irving on selvästi käynyt noissa geimeissä, mistä se muuten olis osannut kirjansa kirjoittaa.
Ihanaa kun lapselliset aikuiset "mä en leiki ton kaa ja jos sä leikit niin sit mä en leiki sinunkaan kaa."
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:13"]
Aika hilpeät rippijuhlat kaikesta päätellen tulossa. Malttaakohan rippilapsi pysytellä selvin päin vain ottaako reippaasti kuppia muun suvun tapaan.
[/quote]
No rippilapsi nyt aloittaa jo alttarilla.
Siis kuka ei halua miesäsi rippujuhliin? rippilapsen enon vaimoko? Vaiko rippilapsen vanhemmat vai itse rippilapsi? Missä sunteessa olette itse ripilapseen? Oletteko kummeja suvun ulkopuolelta vai oletko vain sinä kummi? Oletteko tuttavia ilman kummiutta? Oletteko sukulaisia, jos niin mitä?
Onko miehesi haastanut riitaa, ollut väkivaltainen tai vetänyt perseet jossain aikaisemmissa juhlissa? Käyttäytynyt moukkamaisesti?
Oli miten oli, niin vastauksesi oli hyvä :)