Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ihan vakavasti puhuen : onks täällä joku joka olisi voittanut kirjepelon? Siis niiden avaamisen kammon

Vierailija
21.06.2021 |

Rajoittaa elämää aivanvitusti kun ei koskaan saa avattua jotain yllättäviä laskuja ennen eräpäivää. En ees tajua mistä tää fobia on tullut. Oon kuitenkin kuullut aika monella olevan tämän sama.. Siksi kehtasinkin kysyä olisiko kanssa pelon voittaneita ja miten moinen voltti kävi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle e-laskua. 

Tilaa e-laskut verkkopankissa, niin et enää joudu avaamaan kuoria. 

Vierailija
22/29 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo tilanne vuosia sitten, kun tuli burnout. Jaksoin just ja just tehdä työt (tein paljon ylitöitä siihen aikaan) ja mitään muuta en sitten jaksanutkaan tehdä. Järki sanoi, että kirjekuoret pitää avata ja laskut maksaa, mutta aina se vaan jäin. Huomenna. Huomenna. Rahaa kyllä olisi ollut laskujen maksuun, mutta olin niin voimavarojeni äärirajoilla, että selvisin ainoastaan töistä. Sitten sain vakavan sairaskohtauksen ja jouduin kolmeksi viikoksi sairaalaan. Kun pääsin sieltä, laitoin kaikki laskut, mitkä vaan oli mahdollista laittaa, e-laskuiksi ja menemään eräpäivänä suoraan tililtä. Kaikki verkko-ostokseni maksan tilauksen yhdessä verkkopankissa. Niinpä mulle tulee erittäin harvoin laskuja postilaatikkoon ja osaan odottaa niitä (esim sairaalasku tulee aina noin parin viikon päästä sairaalasta pääsystä). 

Kuullostaa toimivalta. Yks kysymys vaan: Miten mahdollistuu moinen? Meinas tosi moniin ei mun mielest oo mahiksena e-lasku ainaskaa verkkopankin sivuilta katsottuna. Vaativat velottajat kirjautumaan niiden sivuille rekisteröityneenä tai pankkitunnisteilla tyyliin puhelinfirmat ja liittymät, sähkö, vakuutukset jos ei omast pankista. Toinen nykyaikasuus on se spostiin laskun tulo.Voi virttu se on ku etsis neulaa heinäsuopastasta sähkäreit saapuen ku sieniä sateella sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sairaanhoidosta ei tietääkseni voi e-laskua ottaa.

Vierailija
25/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää :D Asuin aikoinaan Saksassa ja siellä pelotti kyllä oikeasti avata kirjeitä kun ne olivat aina jotain järkyttäviä yllätyslaskuja joissa uhkailtiin saman tien oikeustoimilla jos ei maksua kuulu. Sen verran rajumpia nämä saksalaisten laskut. Hirveä maa muutenkin.

Vierailija
26/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo tilanne vuosia sitten, kun tuli burnout. Jaksoin just ja just tehdä työt (tein paljon ylitöitä siihen aikaan) ja mitään muuta en sitten jaksanutkaan tehdä. Järki sanoi, että kirjekuoret pitää avata ja laskut maksaa, mutta aina se vaan jäin. Huomenna. Huomenna. Rahaa kyllä olisi ollut laskujen maksuun, mutta olin niin voimavarojeni äärirajoilla, että selvisin ainoastaan töistä. Sitten sain vakavan sairaskohtauksen ja jouduin kolmeksi viikoksi sairaalaan. Kun pääsin sieltä, laitoin kaikki laskut, mitkä vaan oli mahdollista laittaa, e-laskuiksi ja menemään eräpäivänä suoraan tililtä. Kaikki verkko-ostokseni maksan tilauksen yhdessä verkkopankissa. Niinpä mulle tulee erittäin harvoin laskuja postilaatikkoon ja osaan odottaa niitä (esim sairaalasku tulee aina noin parin viikon päästä sairaalasta pääsystä). 

Mulla tämä tilanne nyt. Olen omalla alallani tunnettu, menestynyt yrittäjä.

Maksoin tänään ulosottoon menneen veron. Oli viimeinen mahdollinen päivä. Rahaa olisi ollut hoitaa heti alta pois.

Olen koko aikuisuuteni pelännyt kirjeitä. Menetin läheisen viime vuonna ja siitä tilanne on aika ajoin kärjistynyt. Yleensä pysyy kohtuudessa tuo kirjeen avaamisen inhoaminen.

Kaikki muut asiat hoidan mallikkaasti.

Kiitos aloittajalle ja tsemppiä meille kaikille!

Vierailija
27/29 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi avata kirjeitä tänään, olisi pitänyt jo vähän aikaa sitten. Ahdistaa!

Vierailija
28/29 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman ongelman äärellä jo pian 6v tarponeena, en usko, että pääsen tästä koskaan eroon.

Todennäköisesti siitä ei pääse kokonaan eroon koskaan. Mulla on nyt vuosia ollut talous kunnossa pitkän retuperällä olemisen jälkeen. Varsinaisesti ei ole mitään pelättävää, mutta silti huokaisen edelleen helpotuksesta, jos postilaatikossa ei ole yhtään kirjekuorta. Ja jos on, käy joku refleksinomainen selkäydinkylmä, ja joudun pakottamaan itseni avaamaan ja katsomaan, mistä on kyse. Se on kuitenkin ensimmäinen ehto, että talous pysyy kunnossa. Realiteettiterapiaa, sanoisin.

Vierailija
29/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U