Mistä jaksamista arkeen?
Olen 3:n pienen lapsen äiti, käyn töissä. En vaan jaksa tätä arkea enää. Työ on kivaa, joskin se on haasteellista ja vie paljon energiaa. Kotona en sitten jaksakaan mitään. Kotityöt on retuperällä ja sekin stressaa. Koko ajan jossain jotain sotkua muistuttamassa, että tuokin pitäisi tehdä. Lasten kanssa en jaksa olla ja olen aina pahalla tuulella. Lapset on kovaäänisiä ja vilkkaita, jatkuva meteli saa hulluuden partaalle! Mies hoitaa lapset melkein kokonaan tätä nykyä, laittaa ruoan, käy kaupassa, tekee kotitöitä. Mummolakin on lähellä ja lastenhoitoapua saadaan sieltä silloin tällöin. Itse suunnilleen makaan sohvalla illat, jatkuvasti nukuttaa ja hermostuttaa. Kaikki siis kunnossa, mutta en vaan siltikään jaksa. Rahat menee kädestä suuhun, joka rajoittaa kaikkea tekemistä ja lähtemistä, mistä voisi virtaa saada. Miehen kanssa on muuten hyvä suhde, mutta sisimmissäni olen vihainen siitä, että hän on velkoja sen verran paljon tehnyt että talous on liian tiukalla. Voi miten minä haaveilen siitä, että saisin asua yksin, kulkea kaupungilla, istua kahvilassa kavereiden kanssa, käydä leffassa ja näyttelyissä, lukea kirjaa, ostaa kotiin jotain pientä. Järkyttävää joskus havahtua eroamisesta haaveilusta ihan vain siksi, että saisin jonkun päivän olla rauhassa! Lasten varhaislapsuudesta en todellakaan osaa nauttia.
Kommentit (7)
Kuullostaa tutulta. Harrastatko itse mitään? Josko rupeaisit ottamaan itsellesi omaa aikaa pari kertaa viikossa ja käyt kävelyllä/juoksemassa ainakin puolituntia? Mulla se helpottaa, saa nollattua ajatukset ihan kokonaan ja tulee energisempi olo.
Omaaaa aikaaaaa! Älkää naiset uhratko itseänne niiden lasten vuoksi. Kyllä se mies pärjää jopa kolme tuntia kun sinä olet kaupungilla kavereiden kanssa tai jumpalla tai vaan makaat rannalla.
Käyn joka päivä pienellä kävelyllä koiran kanssa. En saa oikein siitäkään iloa kun koko koira tuntuu tällä hetkellä sekin vaan ylimääräiseltä rasitteelta. Kiskoo hihnassakin vielä! :) Muuten harrastan puutarhassa touhuamista, mutta sekin suurimmaksi osaksi ärsyttää kun olis niin paljon suunnitelmia mutta ei rahaa toteuttaa...
Nyt kesällä lähdet päiväksi rannalle makaamaan. Ei mene rahaa. Ota kirppispaikka ja kaikki tuotot käytät omaan virkistäytymiseen. Uimahallireissu, kahvilareissu, mitä vaan! Kirjastoon lukemaan kirjoja, ei rahaa tarvita onnellisuuteen tai omaan aikaan.
Juu meitä on monta, luontoäidin huijaamaa..
Joskus vielä iloksi muuttuu, pakko uskoa vaan niin.
Lapset hoitoon ja itselle sitä aikaa
No ei tullu mieleen sillon lettu levällään pantavana maatessa, että kato niitä lapsia pitää myös hoitaa & kasvattaakin? Vai mitä kuvittelit? Että ne lapset hoitaa ja kasvattaa itsensä ja sä saat ihan itse päättää, että millon ja miten paljon niille uhraat aikaasi?