Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halla-aho jättää PS:n puheenjohtajan tehtävät

Vierailija
21.06.2021 |

Jussi Halla-aho jättää PS:n puheenjohtajan tehtävät https://yle.fi/uutiset/3-11991803 #uutisvahti

Kommentit (344)

Vierailija
221/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho on Bergrothien sivistyssukua. Ehkäpä häntä on vain alkanut ällöttää olla äänitorvena epämääräisenä vellovalle rahvaalle.

Sivistyssukua...huhhuh mitä termejä, ymmärrän toki merkityksen.

Punakka paskatutkinnon väsännyt luuseri, joka päätti kompensoida mullkunsa pienuutta agitoimalla nistejä internetissä?

Melko sivistynyttä, tosiaan.

En ole persu, ihan muuta, mutta jos jättää pois punakkuuden, nieleskelyn, jopa sen väitettyn pienuuden ym. asiaan kuulumattomat niin Halla-Aho on ollut siitä hankala kaveri muille puolueille, että hän on tehnyt kotiläksynsä. Joskus jopa ministeri ei osaa oman hallinnonalansa lukuja, mutta Jussi paukuttaa faktaa pöytää prosentin kymmenesosan tarkkuudella. Ei ole joutunut juurikaan sanomaan "sori siitä"

Sellainen voimafantasia.:D Yhden tempun poni ei oppinut tekemään varjobudjettia tai valtuustoaloitetta uransa aikana.

Kuten sanoin, olen hyvin kaukana persusta, mutta sanopa, koska Halla-Ahon on tarvinnut korjailla sanomisiaan jälkeen päin ?

Olisi siihen tarvetta ollut, mutta ei faktat ei kuulu tyylilajiin.

Esim. päästölaskennasta on ladellut täysin puuta heinää, mistä SYKE.n tutkija hänelle huomauttikin. Arvon primadonna ei vaivautunut korjaamaan sanomisiaan, tietenkään. Palvojalaumaan viesti oli jo uponnut, joten väliäkö faktoilla.

Vierailija
222/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki tunnepitoisen draamaretoriikan, sisällöttömyyden ja uhriutumisen kultaisesta kolmiosta by ”Taikuri” Halla-aho:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008072652.html

”Puheenvuoroni on suoraan sanottuna melko kryptinen. Olen tästä tietoinen. Mikään ei olisi minulle mieluisampaa kuin olla teille täysin avoin, mutta täydellinen avoimuus on ylellisyyttä, johon minulla ei ole varaa.”

”Kaikkea, mitä sanon, voidaan käyttää ja käytetään minua ja perussuomalaisia vastaan.”

”... kymmenen vuoden kuluttua näillä tiedoilla ei ole enää käyttöä kenellekään muulle kuin niille, jotka ovat kiinnostuneita historiasta ja totuudesta niiden itsensä vuoksi.”

Hyi helvetti miten vastenmielistä. Aikuinen mies.

Mitä tuossa on vastenmielistä? Ai niin sekö ettei anna panoksia hörhötoimittajille nyt mutta antaa kuitenkin historiaa varten tiedot säilöön? Toki se on vastenmielistä hapansilakan mielestä.

Jos tuo on sinusta ihan täysillä käyvän, suhteellisuudentajuisen poliitikon puhetta, niin ihmettelen kyllä. Nyt on oma (uhri)asema, oman puolueen (uhri)asema ja oman aatteen (uhri)asema nostettu sellaisiin sfääreihin, jolla ei todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä. 

Ai silläkö ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä että mitä tahansa joku perussuomalainen sanoo tai jättää sanomatta koitetaan vääntää negatiiviseen muotoon puoluetta vastaan?

Sinä itse olet malliesimerkki sen puolesta että näin tapahtuu koko ajan.

Silmät auki. Tuota tekee aina vastapuoli, kaikkien puolueiden kohdalla. Kaikkien sanomiset käännetään politiikassa häntä vastaan, sellainen poliittinen kulttuuri meillä on. Persuilla ei ole tässä uhriutumisen paikka ollenkaan. Voivat toki halutessaan mennä itseensä ja miettiä, mitä on tullut sanottua itse poliittisista "vastustajista".  

Vihervasemmiston ja persujen ero tuossa asiassa on se, että vänkäsi joku vihervasemmistolainen miten lapsellisen väännöksen persun lausumasta tahansa niin se on hetken päästä useamman lehden sivuilla esitettynä tosi syvällisenä huomiona.

Päinvastaista tapahtumaa ei juurikaan tule koska jos persu vastaa jonkun vihervasemmistolaisen lausahdukseen niin sille vastaukselle tehdään kuten tuossa ekassa kohdassa eli joku vasemmistolainen uhriutuu siitä ja taas kerran media julkaiseen tämän uhriutumisen kuin se olisi joku erittäin syvällinenkin lausahdus.

Tosiasiassa vihervasemmisto on voittanut poliittisen pelin 100-0 ja median tuella nuo ei tule ikinä häviämään enää ja tekee tälle maalle mitä lystää. Eihän noita tai noiden väärinkäytöksiä voi edes kritisoida enää kun kaikki poistetaan palstalta. Esim. tänään lienee kadonnut ainakin 10 ketjua illan mot. paljastuksesta. Saati että ay-liikkeen miljardibisnestä tai vasemmiston hoivabisneksiä saisi kommentoida. Huomattavan moni poliitikko saa noilta vaalirahaa tai istuu jopa noiden yritysten hallituksissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko Jussi sairastunut? Jotenkin rivien välistä huokuu, ettei ole itse enää paikalla 10 vuoden päästä, kun kirje julkaistaan?

Jussi rakastaa mahtipontisia kirjallisia eleitä.

Joo, kummallista. Aina painottaa omaa rationaalisuuttaan - niin kuin tässäkin päätöksessä - mutta etenkin kirjallinen ulosanti on aina  ollut samanlaista draamaa jota väännettiin yläkoulussa teiniangstissa, kun oma napa tuntui maailmankin navalta.

"Kukaan ei ole ikinä kokenut näin!"

"Ketään ei ole ikinä kohdeltu näin!"

"Kiukuttaa, mutta en kerro miksi! Sittenpähän näätte kun minua ei enää ole."

"kellekään ei maailma ole yhtä epäreilu kuin minulle!"

Jne jne ikuisuuksiin asti.

Jep. Paitsi ettei ole kirjoitellut tai sanonut mitään tuollaista. Hänen kirjoituksistaan saat etsimällä etsiä jo huutomerkkiäkin.

Sisältö on juuri tuota, huutomerkistä riippumatta.

Vierailija
224/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko Jussi sairastunut? Jotenkin rivien välistä huokuu, ettei ole itse enää paikalla 10 vuoden päästä, kun kirje julkaistaan?

Jussi rakastaa mahtipontisia kirjallisia eleitä.

Joo, kummallista. Aina painottaa omaa rationaalisuuttaan - niin kuin tässäkin päätöksessä - mutta etenkin kirjallinen ulosanti on aina  ollut samanlaista draamaa jota väännettiin yläkoulussa teiniangstissa, kun oma napa tuntui maailmankin navalta.

"Kukaan ei ole ikinä kokenut näin!"

"Ketään ei ole ikinä kohdeltu näin!"

"Kiukuttaa, mutta en kerro miksi! Sittenpähän näätte kun minua ei enää ole."

"kellekään ei maailma ole yhtä epäreilu kuin minulle!"

Jne jne ikuisuuksiin asti.

Jep. Paitsi ettei ole kirjoitellut tai sanonut mitään tuollaista. Hänen kirjoituksistaan saat etsimällä etsiä jo huutomerkkiäkin.

Sisältö on juuri tuota, huutomerkistä riippumatta.

Hänen ulosantinsa ei muutu sinun kehittelemiksi olkiukoiksi vaikka miten sitä toistelisit.

Vierailija
225/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo persujen kannattaja, mutten niitä vihakaan, mutta kyllähän tää nyt varmisti perusporvarihallituksen 2023.

Vierailija
226/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki tunnepitoisen draamaretoriikan, sisällöttömyyden ja uhriutumisen kultaisesta kolmiosta by ”Taikuri” Halla-aho:

”Puheenvuoroni on suoraan sanottuna melko kryptinen. Olen tästä tietoinen. Mikään ei olisi minulle mieluisampaa kuin olla teille täysin avoin, mutta täydellinen avoimuus on ylellisyyttä, johon minulla ei ole varaa.”

”Kaikkea, mitä sanon, voidaan käyttää ja käytetään minua ja perussuomalaisia vastaan.”

”... kymmenen vuoden kuluttua näillä tiedoilla ei ole enää käyttöä kenellekään muulle kuin niille, jotka ovat kiinnostuneita historiasta ja totuudesta niiden itsensä vuoksi.”

Rehellisyys on vastenmielistä? Hän sanoi vaan niin kuin asiat on ja loput selviää 10 vuoden päästä.

Vierailija
227/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mestari jättää persut, mitäköhän nyt on tapahtunut?

Nyt ne mestarin palvojat jäävät aivan tuuliajolle, nyyh.

no ei jätä perussuomalaisia - vaun puheenjohtajan pestin ja toimii juuri niin kuin aikaisemmin on puhunut - eli liian pitkät puheenjohtajakaudet vetävät puolueen siksi yhden miehen varassa olevaksi, jota pitää välttää uusiutumisen vuoksi. Hyvää toimintaa Halla-Aholta - seuraavalle valitulle puheenjohtalle sitten elokuussa toivottelen onnea kylläkin..Jussin saappaita tulee olla vaikea täyttää ainakin alussa.

Vierailija
228/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä persuilla on prosentin kannatus eikä Jussin erokirje kiinnosta kuin Setä Arkadiaa slurps.

Se tarkottas sit sitä että Kokoomus ja/tai Keskusta on ottanu järjen käteen arvo- ja ulkomaalaispolitiikassa.

Meidän Prideä ja Ramadania vastustavien ihmisten määrä tässä yhteiskunnassa on aika vakio.

Vierailija
229/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyys on vastenmielistä? Hän sanoi vaan niin kuin asiat on ja loput selviää 10 vuoden päästä.

Jos meinaa olla rehellinen niin ensin kannattaisi olla rehellinen itselleen. Tuntuu siltä että halla-aho ei halua tunnustaa edes itselleen joitain asioita vaan jatkaa vahvasti teeskentelylinjalla.

Persujen hokeminen rehellisyydestä on yksi varmimmista merkeistä siitä että seuraavassa lauseessa on jotain täyttä soopaa.

Vierailija
230/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.6.2020

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä erottaa Ano Turtiaisen rasistisen tviitin takia

https://yle.fi/uutiset/3-11384763

10.6.2020

Perussuomalaisten johto: Totuus kiihottaa -kirjan ajatukset eivät edusta puolueen linjaa

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/ville-tavio-totuus-kiihottaa-kirjan-aj…

13.6.2020

Halla-aho toivoo kohuille loppua: "Kannattajille on vaikea perustella sitä, että perussuomalaiset puhuvat typeriä tai käyttäytyvät huonosti"

https://yle.fi/uutiset/3-11400177

Ei tarvitse olla mestari ymmärtääkseen, miksi Halla-aho on tehnyt päätöksensä vuosi sitten. Pakka levähti, jäbä uupui vääntöön urpojen kanssa ja tänä keväänä taustataikuri Matias Turkkila teki puheenjohtajalle ehdotuksen, josta ei voinut kieltäytyä.

Vierailija
231/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teitä ”I am the 15%” -ihmisiä oikein sikiää? Herranisä, miten vähällä älyllä ihmiskeho ylläpitää itseään.

Vierailija
232/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku henkilökohtainen juttu olisi, niin se voisi olla ihan niinkin yksinkertainen kuin se, että Hilla näytti kaapin paikan.

Vierailija
233/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulette, että persuissa niellään esimerkiksi Purran puheenjohtajuus ihan noin vain, suosittelen muistelemaan Totuus kiihottaa -kirjan julkaisua. Eiköhän se, että persujen ajatushautomosta tällaisia tekeleitä julkaistaan, kerto ihan kaiken siitä, mitä he naisista ajattelevat. Jään innolla seuraamaan.

Vierailija
234/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi ei jaksanut katsella puolueen jäseniä eikä kannattajia pidempään - get over it.

Vierailija
235/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luulette, että persuissa niellään esimerkiksi Purran puheenjohtajuus ihan noin vain, suosittelen muistelemaan Totuus kiihottaa -kirjan julkaisua. Eiköhän se, että persujen ajatushautomosta tällaisia tekeleitä julkaistaan, kerto ihan kaiken siitä, mitä he naisista ajattelevat. Jään innolla seuraamaan.

Muuten vaan jo 1. varapj. joten se niistä sinun kiihottumisharhoista.

Vierailija
236/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho ei jaksa kun kannattajat ovat tyhmiä eikä lukeneita fasisteja. Kierros maakuntien tollojen kesluudessa ollut viimeinen pisara.

Luulen että se on juuri näin. Hänhän oli aivan ponneton vaalien alla. Vaikka en ole hänen kanssaan juuri mistään samaa mieltä enkä pidä hänen persoonastaan yhtään, niin ajattelen että hän olisi ansainnut vähän paremman puolueen ja kannattajakunnan. Harmi hänen kannaltaan, että sivistyneistö ei hänen ideologiastaan ole samaa mieltä Tie nousi edessä pystyyn.

”Ansainnut paremman kannattajakunnan” mitä helvettiä? Kaveri härkkii pahimman pohjasakan alhaisimpia tuntoja päämäärähakuisesti vuosikausia, käytännössä kaappaa edelliseen heimopäällikköön henkilöityneen protestiliikkeen oman narsisminsa toteuttamiseen ja sitten tällainen kommentti...

Oletko kuullut ”Tukholman syndroomasta”?

Ja lisähuomiona, siihen on lukuisia painavia syitä, miksi ”sivistyneistö” ei ole hänen ”ideologiastaan” samaa mieltä. Mikä tämä ideologia muuten on?

Hei, olemme tässä asiassa varmaan ihan "samalla puolella". MInä en jää häntä kaipaamaan, mutta en näe toisaalta ketään parempaakaan tulevan tilalle. Halla-ahossa oli sentään julkisesti jotain pidäkkeitä ja jotain sivistyneisyyden pintahavinaa, jolle hän ei kyllä puolueessaan tainnut saada minkäänlaista vastakaikua. Pinnan alla oli toki toisin. Mutta näemme kaikki, millainen meisinki persuja yleisesti ottaen kiinnostaa. Parempaa ei ole luvassa, jos eivät sitten vain tuhoudu omaan kyvyttömyyteensä ja sekoiluunsa.

Mitäpä väliä persuilla. Jos nuo on yhden hengen kultti niin sietävätkin tuhoutua. Riskinä on valtatyhjiössä kuitenkin se, että tilalle tulee joku moskovandesantti kavereineen ja noiden häikäilemätön toiminta voi aiheuttaa melkoisesti kaaosta. Katso vaikka mitä briteissä tapahtui kun pääministeripuolueeseen pääsi valtaan porukat jotka kuunteli liikaakin moskovan kuiskauksia. Tai amerikassa tyhmimmät ja ahneimmat republikaanit tekee joko tietoisesti tai hölmöyttään just kuten moskova haluaa. 

Miten niin "tilalle tulee"? PS on nimenomaan puolue, jonka toiminta ajaa Venäjän etua. Toki suurin osa äänestäjistä luulee toisin, ihan kuten mainitsemissasi Briteissäkin.

Vierailija
237/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten vaan jo 1. varapj. joten se niistä sinun kiihottumisharhoista.

Ainoastaan Haliksen armosta. Kertoo paljon ettei H-a testamentannut ääniään Purralle eli mitta oli täynnä.

Vierailija
238/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä persuilla on prosentin kannatus eikä Jussin erokirje kiinnosta kuin Setä Arkadiaa slurps.

Se tarkottas sit sitä että Kokoomus ja/tai Keskusta on ottanu järjen käteen arvo- ja ulkomaalaispolitiikassa.

Meidän Prideä ja Ramadania vastustavien ihmisten määrä tässä yhteiskunnassa on aika vakio.

*Historiattomuus soittaa*

Vaihtoehtosi:

1) Vastaat

2) Jatkat Taikuriläppää hautaan asti

Mietihän, miten saatanan tyhmältä tuo kuulostaa. Tämä, siis:

” Meidän Prideä ja Ramadania vastustavien ihmisten määrä tässä yhteiskunnassa on aika vakio.”

Mä ymmärrän, että Taikurin scriptasta on omaksuttu lauserakenteita hiffaamatta sitä, että ne on muotoiltu kristillistä - nimenomaan vainon aikaista varhaiskristillistä - liturgiaa mukaillen lukijan vamppaamiseksi ja me-vs-muut -asetelman luomiseksi.

Myös kristillinen kirkko oli väärällä sukunimellä syntyneiden hylkiöiden protestiliike, toki sillä erotuksella että heidän ”Mestari”nsa jätti meille päähänampumis- ja muukalaisvihajuttujen sijaan monta monituista varsin yleispätevää käytännön moraalifilosofian mietettä.

Sitä en ymmärrä, millä pokalla näitä muotoja jalkautetaan edes nettikeskusteluun...varsinkin kun rokataan menemään nollasisällöllä. Haluaisitko vähän esitellä numeroita tämän ”vakio”n taustalla? Määrittely voi sitten tulla jälkeenpäin 😂👍

Vierailija
239/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yllättynyt, jotenkin on tuntunut että Purraa on valmisteltu pidemmän aikaa manttelinperijäksi.

T. persu

Purra toisi myös naisäänestäjiä 👍

Eipä persuilla ole ollut pulaa naisäänestäjistä tähänkään mennessä. Suomessa on yllättävän paljon naisia, jotka äänestävät persuja. Eivät vain huutele siitä.

Jokainen tietää miksi naiset äänestävät persuja, koska onhan jokaiselle perusturvallisuus prioriteetti. Ikävä kyllä Suomessa se turvallisuus on rakoillut viime vuosina.

Mikä tahansa muu ryhmä, mikä olisi yliedustettuna seksuaalirikoksissa, (m a m u t) tuskin saisi näin vuolasta tukea juuri naisilta. Elämme outoja aikoja. 🤔

Vierailija
240/344 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4.6.2020

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä erottaa Ano Turtiaisen rasistisen tviitin takia

https://yle.fi/uutiset/3-11384763

10.6.2020

Perussuomalaisten johto: Totuus kiihottaa -kirjan ajatukset eivät edusta puolueen linjaa

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/ville-tavio-totuus-kiihottaa-kirjan-aj…

13.6.2020

Halla-aho toivoo kohuille loppua: "Kannattajille on vaikea perustella sitä, että perussuomalaiset puhuvat typeriä tai käyttäytyvät huonosti"

https://yle.fi/uutiset/3-11400177

Ei tarvitse olla mestari ymmärtääkseen, miksi Halla-aho on tehnyt päätöksensä vuosi sitten. Pakka levähti, jäbä uupui vääntöön urpojen kanssa ja tänä keväänä taustataikuri Matias Turkkila teki puheenjohtajalle ehdotuksen, josta ei voinut kieltäytyä.

Muuten hyvä, mutta Turkkila ei ole kommentoinut mitään uutiseen liittyen. Ei tiennyt ennalta Halla-ahon päätöksestä eikä siis ole sisäpiiriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän