Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lapsen passin äidiltäni?

Vierailija
14.06.2014 |

Tilanne on siis se, että äitini piti lähteä lapseni kanssa ulkomaille. Hän maksoi jo koko reissun sekä passin lapselle. Minun valtuuttamana hän myös haki sen r-kioskilta.

Meillä meni nyt niin pahasti sukset ristiin että äitini perui koko reissun. Noh, eipä tullut yllätyksenä tämäkään ja siksi olin aluksi vastahakoinen kertomaan lapselle koko ulkomaanreissusta. 

Päätimme nyt sitten miehen kanssa että minä lähden lapsen kanssa ulkomaille korvataksemme äitini aiheuttaman mielipahan. Ongelmaksi on koitunut se, ettei äitini suostu antamaan passia meille. Minun puolestani voi vaikka silputa koko läpyskän jos ei halua meidän hyötyvän siitä. Mutta hän ei suostu tekemään edes sitä.

Passi on vasta kolme viikkoa vanha eli vasta edes myönnetty. Pystyykö tuon passin jotenkin mitätöimään tms.? Tuskin äitini hyötyy passista mitenkään mutta en halua että lapsen viralliset henkkarit ovat hänellä. Uusi passi pitää hommata mutta miten se nyt edes onnistuu kun tiedän missä nykyinenkin on?

Äitini kanssa on turha edes neuvotella asiasta, sitä on jo yritetty ja päätyi siihen, että minut haukutaan ties miksi ja lyödään luuri korvaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 01:50"]

Entä jos sinäkin vedät överiksi. Sanot poliisille että pelkäät nyt että mummo vie lapsen luvatta pois maasta kun ei suostu passia sinulle luovuttamaan ...tai jos et nyt poliisille tätä sano niin sano äidillesi että tähän tulet vetoamaan jos passi ei oo sulla heti tässä ja nyt.

[/quote]

Poliisille ei kannata tuollaista lähteä valehtelemaan tai on pian itse kusessa. Äidilleen ap voi kyllä sanoa mitä vaan.

Vierailija
22/26 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi käy hakemassa sen todennäköisesti ilman rikosilmoitustakin.

Soitat arkena tai käyt vaikka viikonloppuna päivällä poliisilla ja kerrot, että olette riidoissa äitisi kanssa, eikä hän palauta lapsesi passia. Kerrot, että äitisi maksoi ja olet tarjoutunut hyvittämään hinnan.

Kukaan muu kuin viranomaiset ei saa pitää toisen henkilöllisyyspapereita ilman lupaa, vaan ne on annettava aina takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala mikä mummo <:'D Kuulostaa jopa pahemmalta kuin ex-anoppini. Ja vielä omalle tyttärelleen tommonen, anoppi sentään vaan minulle, "kehdonryöstäjälle", veti pultteja milloin mistäkin. (mulla ja exällä 3v ikäero; anoppi itki kun vein häneltä tyttärensä "huoltajuuden" kun muutettiin yhteen - ex oli tuolloin jo 18v)

Ikävintä näissä tietysti kun lapset joutuu moisesta kärsimään. Meidänkin muksut olivat kovasti ihmeissään, kun mummi kävi ensin kylässä viitenä päivänä viikossa, ja sitten ei moneen kuukauteen näkynyt vilaustakaan :S
(kultainen keskitie olis ollut kova sana...)

Vierailija
24/26 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin avulla saat varmaankin passin pois. Mutta miten uskaltaisit päästää lapsen ulkomaille noin epästabiilin ihmisen kanssa? Mitä jos olisi suuttunut lapselle jostain ja tehnyt ties mitä?

Vierailija
25/26 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 02:12"]Voi kamala mikä mummo <:'D Kuulostaa jopa pahemmalta kuin ex-anoppini. Ja vielä omalle tyttärelleen tommonen, anoppi sentään vaan minulle, "kehdonryöstäjälle", veti pultteja milloin mistäkin. (mulla ja exällä 3v ikäero; anoppi itki kun vein häneltä tyttärensä "huoltajuuden" kun muutettiin yhteen - ex oli tuolloin jo 18v)

Ikävintä näissä tietysti kun lapset joutuu moisesta kärsimään. Meidänkin muksut olivat kovasti ihmeissään, kun mummi kävi ensin kylässä viitenä päivänä viikossa, ja sitten ei moneen kuukauteen näkynyt vilaustakaan :S
(kultainen keskitie olis ollut kova sana...)

[/quote]Onkohan meillä sama anoppi ;)

Vierailija
26/26 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, reilu meininki! Sanoiko Se ämmä ettei aio antaa passia? Ihan oikeesti tämä on poliisiasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan