Maskipakko töissä helteissä. Vinkkejä kestämiseen, vai onko saikku ainoa vaihtoehto?
Työnantaja vaatii maskin käyttöä, mutta ainakin itselleni se on todella ahdistava nyt kesäkuumalla. Miten te muut kestätte, ja onko mitään vinkkejä? Itseä alkaa kyllästyttää koko maskit, enkä halua enää työn ulkopuolella käyttää, kun työssä pakotetaan hikoilemaan kahdeksan tuntia maskin kanssa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, viestini sensuroitiin.
Olen käyttänyt maskia töissä 8h päivässä (miinus tauot) viimeiset 10 vuotta. Myös joka ikinen kesä helteiden aikaan, ja joka kesä ilmastointilaitteet ovat hajonneet, että en missään mukavan viileässä ole saanut olla. En näe tätä minkäänlaisena ongelmana, hankkikaa herkkäsielut isompia murheta, kuin joku maski jota ei tarvitse edes 24/7 käyttää.
Anna mä arvaan, naisvaltaisella alalla? Tai teillä ei ole toimivaa ammattiliittotoimintaa?
Leikkaussalissa, naisvaltainen kyllä. Ja Tehy on voimaton pilipaliliitto, kyllä. Mutta en kuitenkaan ole sitä mieltä, että meidän tulisi saada tehdä leikkaukset ilman maskeja siksi että on välillä vähän epämukavaa :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli siellä on toikin,onneksi lähdin hoitoalalta.
Jos et pysty maski päässä työskentelemään niin ei Kait se auta kuin hakea saikkua.Maskeja käytetään nyt ihan kaikilla työpaikoilla, ei pelkästään hoitoalalla.
Ei oo pakko käyttää.
Sellaista lakia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöönhän ei voida pakottaa. Ylipäänsä se ei estä mitään sairastumisia. Maski on vain keino orjuuttaa kansaa eliitin toimesta.
Näin on. Jos ihmiset eivät vaan pitäisi niitä, se loppuisi siihen.
Mutta kun ei ole omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskia ei voi pakottaa pitämään. Itse en sitä käytä. Meilläkään ei ole ilmastointia ja minä olen sydänongelmainen, minulla on huono olo kuumassa ilmankin maskia. Jos työnantaja valittaa niin jään sitten saikkarille koska maskia en pysty käyttämään.
Kyllä voi. Työnantajalla on oikeus määritellä työssä vaadittavat suojavarusteet, ja niiden käytön laiminlyömisestä voidaan antaa varoitus ja tarpeeksi monen (kolmen?) varoituksen jälkeen irtisanotaan. Sairauslomalle voi teoriassa jäädä, mutta palkallista se tuskin on.
Ei voi. Se on pelkkää teatteria koko juttu.
Teillä ei ole omaa tahtoa eikä voimaa.
Joku muu vie teitä 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli siellä on toikin,onneksi lähdin hoitoalalta.
Jos et pysty maski päässä työskentelemään niin ei Kait se auta kuin hakea saikkua.
Ei vaan tyypin pitää mennä terapiaan. Ilmaisi selvästi, että hänellä on vain psyykkinen vika ja sen vuoksi ahistaa.
Kumma kitisijä. Meillä on mielettömät määrät ihmisiä, jotka esim hoitotyössä ovat käyttäneet niitä jo vuosikausia. Olen aina sanonut, että suomalaiset ovat itkupotkuraivarikakaroita. Tästä on tietysti poikkeuksia esim juuri hoitoalalla, plus vaarallisten aineiden käsittelyssä ja sitten fiksut jotka ymmärtävät, miksi nyt käytetään maskeja siis aikuiset,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöönhän ei voida pakottaa. Ylipäänsä se ei estä mitään sairastumisia. Maski on vain keino orjuuttaa kansaa eliitin toimesta.
Näin on. Jos ihmiset eivät vaan pitäisi niitä, se loppuisi siihen.
Mutta kun ei ole omaa tahtoa.
Keskustellaan siitä omasta tahdosta sinunkin kohdalla sitten kun saat ärhäkän intianvariantin.
Olet älyllisesti lahjaton, et pysty ymmärtämään edes perusasioita! Mamin pikkuparkuja. - Älä sitten mene sairaalaan, jossa työntekijät joutuisivat sitten sinun typeryytesi vuoksi käyttämään niitä suojavälineitä.