Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon lapsi kysyi tänään kaupassa paljonko painan..

Vierailija
13.06.2014 |

Ja äitinsä tähän torui "xx ei noin saa sanoa, lihaville tulee paha mieli jos niiden painoa kysyy". Mua rupesi naurattaan ihan ääneen koko tilanne, mutta haluaako joku veikata mikä tuon äidin idea oli? Ihan vilpittömästi opastaa lasta, vai piilohaukkua lihavaksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lipsahti vahingossa :)

Vierailija
2/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä, mutta oli kyllä sen verran typerä nainen että olisit sanonut sille, että mieluummin lihavakin kuin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ylipainoisille olisi ollut korrektimpi sanavalinta, mutten usko, että pahaa tarkoitti. Torui kuitenkin lasta eikä nauraa räkättänyt lapsen kysymykselle kuin wt. Lapset puolestaan kyselevät kaikenlaista. 

Vierailija
4/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin aluks, että "tummaihoinen lapsi kysyi.... " Heti aattelin, että ooooops persustorm on kohta nousemassa. No eipä ollukaan.

Vierailija
5/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe itseäni mitenkään liian lihavaksi, ja olen ihan tyytyväinen itseeni. Lisäksi olin harvinaisen hyvällä tuulella kaupassa ollessani, joten en vetänyt mitään pultteja. Se lapsen kysymys tuli sellaisella pikkulapsen viattomuudella, ja olisin siihen ihan rehellisesti vastannut painoni ja voinut jotain rupatella jos nainen ei olisi kerennyt puhumaan ensin. Ymmärrän kyllä naisen idean, kai ne lapset pitää opettaa ettei muiden ulkonäköä kommentoida jne. Musta oli vaan hauskaa että sitten itse kuitenkin kommentoi lihavaksi siinä samalla.

ap

Vierailija
6/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä kodissa painosta puhuminen on arkipäivää. Lapsiparka, sillä on anoreksia ennen kuin alakoulusta pääsee.

Vierailija
7/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei jotenkin nolo kommentti äidiltä. Ehkä se oli lipsaus äidiltä.

Vähän niinkuin mun poika pienenä. Olin keskustellut hänen kanssaan ettei vammaisia yms. saa kommentoida äänen. Sanoin että voimme kotona puhua jos poika haluaa tietää jotain.

No mentiin kauppaan ja Ekana vastaan tuli pyörätuolissa vanha mies. Häneltä oli amputoitu kumpikin jalka.

Poika 4v. sanoi mulle kirkkaalla kuuluvalla äänellä. Äiti eikö niin että tuosta miehestä me puhutaan kotona....

Ai että mä häpesin.

Vierailija
8/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että Se kysymys ehkä liitty enemmän mun ostoksiin. Lapsi oli äitinsä kanssa mun edessä kassajonossa, ja katsoi kamalan tarkasti kun laittelin (viikonlopun möttö-) ostokseni hihnalle. Heillä itsellään taisi olla lähinnä kasviksia ja terveystuokaa, joten mulle tuli mieleen onko perheessä kenties puhuttu epäterveellisen ruuan vaikutuksesta painoon tms. Äiti oli kyllä melkoisen hoikka, mutta lapsi vaikutti ikäisekseen ihan normaalipainoiselta.

ap

Vierailija
9/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 21:04"]Voi ei jotenkin nolo kommentti äidiltä. Ehkä se oli lipsaus äidiltä.

Vähän niinkuin mun poika pienenä. Olin keskustellut hänen kanssaan ettei vammaisia yms. saa kommentoida äänen. Sanoin että voimme kotona puhua jos poika haluaa tietää jotain.

No mentiin kauppaan ja Ekana vastaan tuli pyörätuolissa vanha mies. Häneltä oli amputoitu kumpikin jalka.

Poika 4v. sanoi mulle kirkkaalla kuuluvalla äänellä. Äiti eikö niin että tuosta miehestä me puhutaan kotona....

Ai että mä häpesin.

[/quote]

Tämä tapaus on sattunut uskomattoman monelle äidille ja lapselle vuosikymmenien (ellei satojen) kuluessa.

Vierailija
10/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis parempi lause tuolta äidiltä olisi ollut, että ei vierailta ihmisiltä saa painoa kysyä, se on epäkohteliasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä