Kehitysvammainen Kimi Kohonen, 20, kadonnut Turussa
Lievästi kehitysvammainen Kimi Kohonen on kadonnut Turussa eilen lauantaina 19.6. puolen päivän aikoihin Paavo Nurmen urheilustadionilla. Kimi on havaittu lauantaina klo 10-11 Kupittaan citymarketin jäätelökioskilla ostamassa jäätelöä. Kioskin myyjä kertoi asiasta Facebookissa.
Facebookissa Turun puskaradio-ryhmissä on lukuisat vapaaehtoiset haravoineet itäistä Turkua tuloksetta. Vapepa ja poliisi etsii Kimiä ja etsinnät ovat painottuneet urheilupuisto - Martti - Kupittaa -akselille. Vapaaehtoiset ovat etsineet myös muualta.
Joku kertoi nähneensä Kimin näköisen miehen Kaarinassa Empon risteyksessä. Toisaalta äsken joku kertoi nähneensä hänet klo 21:15 Impivaaran McDonaldsilla, johon on 6 km katoamispaikasta eli urheilupuistosta. Nähty mies oli noussut auton kyytiin. Kumpikin näistä havainnoista on ilmoitettu 112.
https://poliisi.fi/-/poliisi-etsii-turussa-kadonnutta-20-vuotiasta-mies…
Kommentit (204)
Nostetaanpa tätä, kun jostain syystä toinen ketju poistui.
Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan ole nähnyt? On siis kadonnut näkymättömiin jo silloin lauantaina klo 10 jälkeen, muuten olisi aivan varmasti näköhavaintoja. Perheelle voimia ahdistavassa tilanteessa!
Onko hänetkin tyrkätty Aura-jokeen?
Minulle tuli mieleen, että mennyt katsomaan laivoja ja molskis.
Hän on lähtenyt Helsinkiin ja löytänyt kaltaisiaan sielunkumppaneita Elokapinan joukosta.
Eiköhän kohta etsitä rehellisesti kuollutta henkilöä
Tiedän tämän Kimin koska olin itse joskus erityisluokalla (ADHD / autisminkirjon häiriöiden vuoksi). Tässä koulussa oli myös kehitysvammaisia. Sanoisin, ettei hän ole mistään lievimmästä päästä. Ei kykene kommunikoimaan kunnolla muiden ihmisten kanssa. Pystyy lähinnä käymään kävelyillä ja liikkumaan paikasta toiseen itsenäisesti. Aikoinaan oli vähän tunkeutuvan oloinen kun tuli yhtäkkiä naamaan kiinni tuijottelemaan, ei ollut oikein selvää mitkä oli hänen pyrkimykset. Näin jälkikäteen tietysti harmittaa varsinkin kun jotain tälläistä tapahtuu, että reagoitiin pikkupoikina hänen lähestymiseen usein asiattomasti. Myöhemmin olen tunnistanut hänet, kun käynyt kiertämässä urheilupuiston aluetta. Näin koulujen päätyttyä en enää liiku tuolla alueella. On tosiaan sellainen henkilö, että muutaman tunnin poissa-olokin on hädän aihe, puhumattakaan useasta päivästä.
Vaikeasti kehitysvammainen ei osaa edes syödä itse, eli siksi lievä on sellainen joka pärjää vessassa, kävelee, ruokailee ja selviytyy monista arjen askareista tutussa ympäristössä.
Miten voi noin vaan kadota jäljettömiin jossain urheilustadionilla? Kai nyt siellä stadionilla on käyty läpi moneen kertaan kaikki mahdolliset sopet ja piilopaikat mihin olisi voinut päätyä ja jäädä jumiin?
Hulluja ei metelöi ja osaakohan edes uida
Jossain oli että voisi piiloutua eli on tehnyt sellaista.Voisin hyvin kuvitella että hänen kaltaisensa menee paniikkiin esim eksyessään ja piiloutuu.Näissä lämpötiloissa voi tulla piankin shokkitila tai vastaava ja jää piiloonsa.
Urheilupuistossa on paljon piilopaikkoja. Hän voi olla siellä ihan lähellä.
Siellä on paljon kaikenlaisia rakennelmia. Itse stadion ja kesäteatteri ja sivukenttiä pukuhuoneineen. Paljon huoltorakennuksia. Onko siellä edelleen sorsalampiakin. Siellä on myös metsäisiä kohtia.
Ikäviä Tapauksia nämä katoamiset Toivottavasti hän löytyy Elävänä.👍🙏
Aivan kamala tilanne. Kunpa poika löytyisi kunnossa-
Jokohan poika löytyi, kun facessa kommentointi oli suljettu veljen toimesta :/
Vierailija kirjoitti:
Vai lähtikö kommentointi laukalle?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olisi löytynyt ja kunnossa. Itse oon kyllä jo eilisestä saakka miettinyt ettei enää löydy elossa.
Ja miltä sinusta tuntuisi, jos kyseessä olisi sinun lapsesi tai veljesi, ja joku sanoisi sinulle noin?