Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyy vakituinen työ?

Vierailija
20.06.2021 |

Olen tehnyt määräaikaisia töitä nyt vuodesta 2019 saakka, aina kun yks määräaikainen on päättynyt niin sitten löytyy toinen vaikka olen hakenut myös vakkari paikkoihin mutta niitä en saa vaan aina määräaikaisia. Olen yhden kerran ollut vakkaripaikassa mutta sitten tuli yt-neuvottelut. Turhauttaa nämä määräaikaisuudet, kun haaveilen omakotitalosta mutta eipä sitä saada jos ollaan määräaikaisuudessa, korkeintaan voin muuttaa vuokralle omakotitaloon jota olen myös epätoivoisena miettinyt. Olisi vain kiva kun saisi pysyvyyttää, ja vakautta. Oma sisko joka on työtön, sanoo minulle että minun tulisi olla kiitollinen edes määräaikaisuudesta ja niin kai se on mutta jotakin puuttuu sisältä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä vakkaripaikkoja muka vielä olemassa, ei kai niitä edes enään ole. Todella harva on nykyään samassa paikassa vuodesta toiseen, kun maailmantilanne on muuttunut. Korona aikana on todella vaikea saada edes niitä määräaikaisuuksia.

Vierailija
2/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on vakkaripaikkoja, mutta niillä palkoilla ei välttämättä omakotitaloa osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin yliopistosta vuonna 2000 ja sen jälkeen en ole vakkaripaikkoja nähnytkään. Useimmilla aloilla on vain määräaikaisia.

Ja jos joku tuttu on vakkaripaikan saanutkin, äkkiä on tullut konkka tai yt:t ja se olis sitten sen pituinen se työura.

Tää on tätä nykyaikaa. Joskus tässä 2000 luvun alussa tästä alettiin puhua prekariaattina, ja varoiteltiin tilanteesta, mutta eihän sille ole tehty mitään. Tullee pahenemaan vain tulevaisuudessa.

Vierailija
4/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös määräaikaisuudessa ja asun vuokralla omakotitalossa maalla, ei sitä omaa välttämättä kannata edes ostaa velaksi. Kun on vuokralla niin eipä tarvi miettiä kalliita remontteja, kun ne kuuluu vuokranantajalle.

Vierailija
5/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakkarissa mutta eipä tässä uskalla mitään taloja ostella tms. koska mikään ei ole varmaa elämässä enään. Olen elämäni aikana tullut irtisanotuksi kun edellisessä paikassa tuli yt-neuvottelut, joten vaikka nyt olen vakkaripaikassa niin eipä se paljoa lämmitä jos ei uskalle elää elämäänsä. Kokoaika sitä vain odottaa, että milloin työpaikka lähtee taas alta.

Vierailija
6/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnalla on vakkaripaikkoja, mutta niillä palkoilla ei välttämättä omakotitaloa osteta.

Ei välttämättä kunnallakaan. Ja aina ei edes palkata uusia, kun joku jää eläkkeelle tms. Monet työt ulkoistettu, missä oli ennen omat työntekijät. Ja nämä kuntaliitoksetkin vaikuttanut, että työntekijöitä entistä vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän