Äitini tyrkyttää minulle 15 vuotta vanhoja vaatteitani!!
Olen sanonut, että vaatteet saa hävittää jos haluaa. Olen 29-vuotias. Esimerkiksi kun mainitsin ostaneeni mustat nahkaballerinat, hän sanoo että turhaan tuhlasin rahaa, olisit odottanut juhannukseen että saisit täältä ilmaiseksi vanhoja kesäkenkiäsi.
Vähintään joka viikko soittelee teiniaikojen vaatteistani ja syyllistää, että ostat uutta kun "puolet vaatteistasi on käyttämättä". Ei suostu heittämään ehjiä vaatteita pois eikä osaa myydä niitä.
Kommentit (16)
No mikä tässä on ongelma? Otat jätesäkkejä mukaan, pakkaat ryysyt niihin ja käyt kippaamassa lähimpään UFFin laatikkoon.
En edes kehdannut jättää lapsuudenkotiin mitään tavaroita, kun pois muutin. Lätkäkamat ovat ainoat tällä hetkellä siellä, ja ihan sopimuksesta. Hae ap ryjäsi vihdoin pois, äitisi ei jaksa katsoa niitä enää
Vihjailee että korjaisit roinasi jotka ovat tilaa viemässä.
Älä kerro mitä olet ostanut tai asioistasi, koskaan. Elääkö hän vielä sitä aikaa, eikö siirry ajassa eteenpäin.
Viisas äiti, käytä lumppusi loppuun. Vingutko rahaa häneltä?
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro mitä olet ostanut tai asioistasi, koskaan. Elääkö hän vielä sitä aikaa, eikö siirry ajassa eteenpäin.
Siirtyminen onnistuisi paremmin, jos ap siivoaisi teiniajan rojut muualle...
Ei ole äitisi velvollisuus heittää sinun vaatteitasi pois. Hae ne pois ja tee niille niin kuin parhaaksi koet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtyminen onnistuisi paremmin, jos ap siivoaisi teiniajan rojut muualle...
Äiti löytää itsekin piharoskiksen ja jätesäkit, ei ole niin vaikeaa.
Eikö se ole just hyvä ilmaston kannalta, että käytetään ehjät vaatteet loppuun asti! Kauheaa tuhlaamista heittää roskiin ehjiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole just hyvä ilmaston kannalta, että käytetään ehjät vaatteet loppuun asti! Kauheaa tuhlaamista heittää roskiin ehjiä vaatteita.
Ei kukaan käytä teiniaikaisia riepuja. Varmasti räytyneitä ja tuoksuu toisen kodille.
Mitä jos ap ei mahdu teini-iän vaatteisiinsa?
Hae pois kaikki lapsuudenkodissasi olevat tavarasi. Äidilläsi ei ole mitään velvollisuutta säilytellä niitä. Mutta ei myöskään oikeutta hävittää, kun ne ovat sinun tavaroitasi eivätkä hänen.
Ihmettelen, että tällainen asia on sinulta hoitamatta. Nyt toimeksi, olisi pitänyt hoitaa jo kauan sitten.
Jos olet 29v niin eikö viimeistään nyt ole aika katkaista napanuora lapsuuden kotiin ja vievä omat tavarat sieltä pois. Ei kait äitisi ole mikään sinun palvelija, joka tekee puolestasi kierrätystä.
Ehkä äitisi tarvitsee itsekin säilytystilaa, kun sinun tavaroita on siellä ollut säilytyksessä 15v.
Minun siskoni oli juuri ap. kaltainen, piti omaa huonettakin varattuna lähes 10v ja tavaroitaan siellä, kun kerran isä tyhjensi huoneen ja otti itselleen työhuoneeksi, johan tappelu syntyi, kun siellä olikin siskolle tärkeitä tavaroita, vaikka olivat siellä lojuneet kauan.
Luulisi jo 29v olevan jo iso tyttö ja huolehtivan omista vaatteistaan ja tavaroistaan.
Vierailija kirjoitti:
Hae pois kaikki lapsuudenkodissasi olevat tavarasi. Äidilläsi ei ole mitään velvollisuutta säilytellä niitä. Mutta ei myöskään oikeutta hävittää, kun ne ovat sinun tavaroitasi eivätkä hänen.
Ihmettelen, että tällainen asia on sinulta hoitamatta. Nyt toimeksi, olisi pitänyt hoitaa jo kauan sitten.
Tämä! Ja kun ap tosiaan on jo 29-vuotias, ihmetyttää ettei ole toiminut asian suhteen vaan tuleekin tänne valittamaan äitinsä asenteesta 😂 Nyt ap herätys! Mietippäs tilannetta ulkopuolisen silmin.
Ei voi olla totta. Nainen on lähes kolmekymppinen ja säilyttää vielä vaatteitaan ja kenkiään lapsuuden kodissa, äidin riesana ja viemässä säilytystilaa.
Ja olettaa vielä äidin auttavan siivouksessa.
Hae ne pois ja myy tai lahjoita itse. Jos äiti kyselee niistä myöhemmin, sano, etteivät enää sopineet. Helppoa.