Sossu ei suostu maksamaan ilmastointilaitetta, poika itkee ja yöllä ei saa nukuttua kun on koko ajan kuuma
Meillä on todella kuuma asunto, kaikki ikkunat samaan suuntaan ja kahdeksas kerros. Asunto on kuin sauna koko ajan. Poika ei saa yöllä nukuttua, itkee päivät kun on huono olla. Ei jaksa lähteä edes ulos kun on niin kuuma koko ajan päätä särkee, vaatteet märkiä yms. Makaa kylpyhuoneen lattialla kun se on viilein huone.
Olen sossulta pyytänyt harkinnanvaraista tukea että saisin asuntoon hankittua ilmastointilaitteen mutta hakemus hylättiin. En tiedä mitä teen, ei ole varaa eikä mahdollisuutta muuttaa muuallekaan.
Kommentit (213)
Ostin ehkä 5 v sitten verkkokaupasta 3 eurolla.
Mulla on ajastin päällä, pyörii 10 min kerran tunnissa.
Vieressä on kylmäkalleja saavissa, jalkana ämpäri ylösalaisin.
Toimii !
Miksi et ole säästänyt valmiiksi syksyn/talven/kevään aikana? Se kesä kun on joka vuosi, niin ei luulisi tulleen yllätyksenä.
Kyllä on suomalainen köyhä kiittämätön. Kaikki perustarpeet täytetään, mutta heti kun joku köyhän vaatimus jää täyttämättä, niin kehdataan kitistä ja natista.
Katso Googlesta kotimaan apu sivut, ja laita hakemus sitä kautta. Voin sitä kautta laittaa sinulle rahaa siihen tarpeeseen.
Mitä jos menisit vaikka töihin ja tienaamaan rahasi, jotka voit sitten kuluttua vaikkapa siihen ilmastointilaitteeseen?
Tajuathan että vain sinä olet vastuussa poikasi hyvinvoinnista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten olis tuuletin? Luuletko että kaikilla työssä käyvillä on asunnoissaan useamman tuhannen euron viilennyslaitteet?
Ei tuollaisia kuulukaan yhteiskunnan kustantaa. Jos luksusta haluaa, voi mennä töihin ja ihan omilla rahoillaan sitten ostaa.
Tuulettimia on nytkin mutta ne eivät auta yhtään! Enkä ole mitään tuhansien eurojen ilmastointilaitetta vaatimassa vaan on niitä halvempiakin. Mielestäni ei ole mitään luksusta että asunnossa olisi inhmillinen lämpötila jossa voi olla ilman päänsärkyä yms.
ap
Vaikka ilmastointilaite olisi miten mukava tahansa, ei sitä yhteiskunnan kuulu sinulle ilmaiseksi antaa. Varmaan mielestäsi pitäisi ilmaiseksi asentaakin vielä, kun sellaisen saa asentaminen on luvanvaraista työtä.
Siirrettävää ilmastointilaitetta olen lähinnä ajatellut, siinä ei ole mitään asentamista eikä tule mitään poistoputkia tms. Eikä maksa tuhansia euroja. Pojalla on aistiyliherkkyyttä, masennusta yms. eikä ole hyväksi että joutuu tukalassa asunnossa olemaan. Kalliimmaksi tulee jos tämän seurauksena masentuu vielä enemmän eikä syksyllä koulunkäynnistä kenties tule mitään yms.
ap
Kysy kirjottaisiko joku lääkäri reseptin ilmastointilaitteeseen. Sivusta
Menkää kunnon iltauinnille niin sen jälkeen on ihanan viileä, melkein kylmä olo. Just tultiin tytön kanssa uimasta ja kun reilun tunnin olin siellä vedessä niin johan olo viileni. Kotona +30.5 mutta ei tunnu kuumalta kun viilenin jotenkin "sisäisesti" sillä uinnilla. Tämä mun vinkkini. Ja olen huomannut että iltauinnin viileys kestää useamman tunnin, ainakin minulla ja tytölläni.
Vierailija kirjoitti:
siirrettävää ilmastoinlaitetta ei voi kyllä öisin pitää päällä. Etenkään jos asunnossa on aistiyliherkkyydestä kärsiviä. Pitää nimittIn sellaista meteliä, että päivällä kestän sen mölyn vain sen takia, jottei asunnossa mene pitkälti yli 30 asteen, jota se olisi ilman laitetta.
Öisin sen sijaan on päällä ihan vain tuuletin hitaimmalla asennolla, koska se ilmavirta iholla jo viilentää sen verran, että tuntuu olo viileältä. Parilla kympillä saa jo tuulettimiaa.
TÄMÄ! Aistiyliherkkä ei voi todennäköisesti kestä sitä mekkalaa, mikä noista laitteista lähtee. Mun porukoilla oli joskus tuollainen siirrettävä ilmastointilaite ja luopuivat siitä juuri siksi, että se pitää aivan kaameaa ääntä.
Minä töissäkäyvänä puolestaan en ole yhtään katkera siitä, että niillä joilla ei ole rahaa syystä tai toisesta, avustetaan vaikka sitten tuulettimen hankinnassa. Paljon enemmän mua ottaa päähän se, että jopa hyvin pärjääville suuryrityksille maksetaan 8000 miljoonaa vuodessa yritystukea, joka on pois suomalaisten ostovoimasta, ja ylläpitää myös vanhaa ja huonoa yritystoimintaa, joka kaatuisi normaalissa markkinataloudessa, mutta tilalle tulisi parempaa yritystoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Katso Googlesta kotimaan apu sivut, ja laita hakemus sitä kautta. Voin sitä kautta laittaa sinulle rahaa siihen tarpeeseen.
Voisiko asian hoitaa anonyymisti?
Vierailija kirjoitti:
Alle satasella saa tuulettimen, miksi et säästänyt että olis nyt tuuletin. Yhteiskunnan ko pitää maksaa.
Halvimman tuulettimen saa 12 eurolla ja sekin ajaa ihan asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mitä parhaimmat säät nukkua teltassa! Ei varmasti tule kylmä, mutta on ihanan vilpoisaa. Ainakaan täällä ei ole sateesta pelkoakaan, eikä tuulikaan puhalla kuin nimeksi, eli se halvin teltanrimpula on ihan käypä.
Tehkää retki laavulle, metsäaukealle, rannalle, pystyttäkää teltta ja napostelkaa retkieväitä. En tiedä onko metsäpalovaroitus voimassa ja avotulen teko kielletty, ehkä kertakäyttögrillienkin käyttö, mutta ulkotulen päällä ainakin voi paahtaa vaahtokarkkeja. Mikä ihana yhteinen kesäinen aktiviteetti pienellä vaivalla ja rahalla. Teille voisi tulla mukavia yhteisiä muistoja 😊!
Nythän olis ainutlaatuinen tilaisuus tehdä telttaretki keskelle Helsinkiä Mannerheimintielle. Turvallista keskellä muitakin telttailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole säästänyt valmiiksi syksyn/talven/kevään aikana? Se kesä kun on joka vuosi, niin ei luulisi tulleen yllätyksenä.
kesä yllätti köyhän ja talvi yllätti autoilijan, niin se maailma pyörii ja sossut on pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Pidä ikkunat kiinni päivällä ja tummat verhot eteen. Pojalle kostea pyyhe päälle.
Tummat verhot keräävät lämpöä. Vaaleat verhot taas heijastavat auringonsäteilyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten olis tuuletin? Luuletko että kaikilla työssä käyvillä on asunnoissaan useamman tuhannen euron viilennyslaitteet?
Ei tuollaisia kuulukaan yhteiskunnan kustantaa. Jos luksusta haluaa, voi mennä töihin ja ihan omilla rahoillaan sitten ostaa.
Tuulettimia on nytkin mutta ne eivät auta yhtään! Enkä ole mitään tuhansien eurojen ilmastointilaitetta vaatimassa vaan on niitä halvempiakin. Mielestäni ei ole mitään luksusta että asunnossa olisi inhmillinen lämpötila jossa voi olla ilman päänsärkyä yms.
ap
Vaikka ilmastointilaite olisi miten mukava tahansa, ei sitä yhteiskunnan kuulu sinulle ilmaiseksi antaa. Varmaan mielestäsi pitäisi ilmaiseksi asentaakin vielä, kun sellaisen saa asentaminen on luvanvaraista työtä.
Siirrettävää ilmastointilaitetta olen lähinnä ajatellut, siinä ei ole mitään asentamista eikä tule mitään poistoputkia tms. Eikä maksa tuhansia euroja. Pojalla on aistiyliherkkyyttä, masennusta yms. eikä ole hyväksi että joutuu tukalassa asunnossa olemaan. Kalliimmaksi tulee jos tämän seurauksena masentuu vielä enemmän eikä syksyllä koulunkäynnistä kenties tule mitään yms.
ap
Kysy kirjottaisiko joku lääkäri reseptin ilmastointilaitteeseen. Sivusta
Mistähän apteekista sillä reseptillä sen sitten voisi hakea ja mitä mahtaisi lukea annosteluohjeessa?
Minusta sossu voisi maksaa laitteen. Onhan mahdollista, että AP kykenee työntekoon, kun laite on saatu viilentämään oloa.
Myydäänkö verhoja, joissa ulkopuoli on heijastavaa peilipintaa, tai jotain alumiinia tms?
Heijastaisi hyvin säteilyn pois.
200€ maksaa siirrettävä ilmastointilaite. Samamla poistaa kosteutta 10 litraa vuorokaudessa
Vierailija kirjoitti:
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
Empatiakyvyttömät tollot inhoan teitä
tyypillistä suomalaisuutta ankeimmillaan ja muista maista olennaisesti Suomea erottavana tekijänä, mutta totuushan onkin se, että nuo ihmiset jotka arvostelee ja moralisoi ap:a, kokevat runsaasti huonommuutta sitten jotain "lääkäriä" jne. kohtaan. Hyvinvoivat ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti nauti kenenkään huonosta asemasta, se on päivänselvää.
Ei täällä kukaan nyt ole nauttinut siitä että ap:lla on tukala olo, mutta ei se silti tarkoita sitä että sossun rahoilla pitäisi kaikille kustantaa mitään ylellisyystuotteita.
"Me muutkin elämme varojemme mukaan. Jos rahaa ei ole, emme osta."
paitsi että samanaikaisesti suomalaiset kotitaloudet ovat hyvin velkaisia.