Miten päästä katkeruudesta?
Olen kohta 40-vuotias, elämä on mennyt toisten toiveita täyttäessä, kasvatettu kiltiksi tytöksi. Ja nyt kun olisi hieman aikaa, ei tunnu enää olevan kapasiteettia mihinkään. Tunnen joka päivä tappavaa katkeruutta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oot vielä nuori. Hyväksy tähän asti tapahtunut ja ala elää omaa elämääsi. Tee niitä asioita mitä oikeasti haluat tehdä. Kyllä se katkeruus sieltä sulaa pois
Viddu, siinähän se vaikeus on. Haluaisin perheen, siis tavallisen perhe-elämän itsellenin mutta parisuhteen muodostaminen on helskutin vaikeaa. M43. Katkeruus alkaa minullakin puskea läpi. Itkettää ...
Eri kuin ap.
Sun katkeruuden tunne voi myös liittyä ikääsi. Monilla naisilla 40 v on sellainen rajapyykki kun ymmärtää ettei ole enää nuori ja käy läpi mennyttä elämää ja etenkin tehtyjä virheitä. Vello siinä hetki mutta sitten anna niiden mennä. Pystyt varmasti siihen mihin haluat, kokeile vaikka!
Minullakin ikää n. 40 ja katkeruus alkaa nostaa päätään. En menestynyt ammatillisesti, miesvalinta olisi voinut olla parempikin ja tein monia typeriä virheitä.
Itse ainakin vain väsyin siihen lopulta. Se ikäänkuin paloi loppuun. Mitään hyötyä siitä ei koskaan ollut, päinvastoin. Tuo on jo hyvä alku kun myönnät katkeruutesi, minulla kesti todella kauan edes myöntää se.
Siitä sitten alkoi monen vuoden prosessi, toipuminen on ollut hyvin hidasta, enkä vieläkään ole täysin vapaa katkeruudesta. Oikealla tiellä kuitenkin. En ole varsinaisesti missään terapiassa käynyt, mutta olen lukenut ja kuunnellut aiheeseen liittyviä juttuja. Eli tavallaan opetellut ymmärtämään katkeruutta. Samalla itseäni ja myös muita paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meditointi
Meditointi on sietämätöntä tyhjyyden kokemista ja ajanhaaskaamista.
Näkisin että tosiaan haaveitasi toteuttamalla pääset yli tuosta, ei varmaan oikein ole muuta keinoa. Paisi joku itämainen filosofia ja munkiksi ryhtyminen :D.