Lahja tyttären ulkomaalaiselle poikaystävälle, help!
Eli nyt on sellainen tilanne, että ollaan miettimässä lahjaa tyttäreni ulkomaalaiselle poikaystävälle, mutta ei keksitä mitään. :( Asuu Keski-Euroopassa. Mielellään suomalainen tai Suomesta muistuttava, hintabudjetti siinä 50-60€ paikkeilla. Lähetämme joko pakettina tai annamme seuraavalla tapaamiskerralla. Mietittiin yhtä peliä, mutta sitä ei ole julkaistu vielä PC:lle... Kiitos etukäteen!
Poikaystävä on 17v :)
Kommentit (30)
Hmm jos paketin meinaatte lähettää niin en suosittele mitään särkyvää. Millaisia pojan mielenkiinnon kohteet ovat?
Noin isolla budjetilla saa vaikka ja mitä! Jos kyseessä ei ole syntymäpäivälahja tai muun merkkipäivän lahja, niin mitään erityistä ei mielestäni tarvisi. Itse olen antanut ulkomaalaisille ystävilleni xylitolia, muumi figuureja ja muuta pientä, ihan alle 15€ arvosta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:53"]Noin isolla budjetilla saa vaikka ja mitä! Jos kyseessä ei ole syntymäpäivälahja tai muun merkkipäivän lahja, niin mitään erityistä ei mielestäni tarvisi. Itse olen antanut ulkomaalaisille ystävilleni xylitolia, muumi figuureja ja muuta pientä, ihan alle 15€ arvosta.
[/quote]
Ei ole synttärilahja, ihan antamisen ilosta annettaisiin... Poika on niin paljon tehnyt tytön eteen ja antanut lahjoja itsekin, joten haluttaisiin yllättää. Ei sillä lahjan arvolla toisaalta ole merkitystä, kun ajatushan on tärkein... Mutta silti vähän "suuremmalla" budjetilla lähdetään :)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:53"]Noin isolla budjetilla saa vaikka ja mitä! Jos kyseessä ei ole syntymäpäivälahja tai muun merkkipäivän lahja, niin mitään erityistä ei mielestäni tarvisi. Itse olen antanut ulkomaalaisille ystävilleni xylitolia, muumi figuureja ja muuta pientä, ihan alle 15€ arvosta.
[/quote]
Ei ole synttärilahja, ihan antamisen ilosta annettaisiin... Poika on niin paljon tehnyt tytön eteen ja antanut lahjoja itsekin, joten haluttaisiin yllättää. Ei sillä lahjan arvolla toisaalta ole merkitystä, kun ajatushan on tärkein... Mutta silti vähän "suuremmalla" budjetilla lähdetään :)
[/quote]
Ainiin, -ap-
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:59"]Mitä poika harrastaa tai mistä on kiinnostunut?
[/quote]
Teknologiasta, tietokoneista jne. tykkää korjailla ja uudistaa kaikenlaista. Harrastuksena myös kilpauinti, mutta en tiedä, mitä voisi keksiä siihen liittyen.. Teknologiasta voisikin keksiä jonkun kivan lahjan :)
-ap-
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:15"]Kuulostat ihanalta vanhemmalta ap.
[/quote]
Oi miten ihana kuulla, piristit! :)
-ap-
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:53"]Noin isolla budjetilla saa vaikka ja mitä! Jos kyseessä ei ole syntymäpäivälahja tai muun merkkipäivän lahja, niin mitään erityistä ei mielestäni tarvisi. Itse olen antanut ulkomaalaisille ystävilleni xylitolia, muumi figuureja ja muuta pientä, ihan alle 15€ arvosta.
[/quote]
[/quote]
ihanaa kun sinä äitinä lähdet lahjan ideoimiseen mukaan! pojalle on vähän vaikeaa (ainakin omasta mielestä) ostaa lahjoja. tytöille kun voisi antaa vaikka koruja ja kynsilakkoja, niin mikähän mahtaisi olla pojalle vastaavanlainen :-) olisiko vaikka rannekello? jotain pienelektroniikkaa? kuva-albumi? suomi-paikallinen kieli sanakirja voisi olla myös aika hauska :-)
Xylitoli ei ole suomalainen keksintö ja aivan äärettömän mälsä juttu 17-vuotiaalle. Tiedätkö yhtään mistä pitää, harrastukset jne. Utele tyttäreltäsi...
Kalevala-koru, suomalaista musiikkia, esimerkiksi Amorphis, Children of Bodom, Nightwish ja Kilpi ovat suosittuja metallimusiikin ystävien parissa (olettaen että poika pitää sen tyyppisestä musiikista), Globe Hopen tuotteet, joku suomalainen kirja englanniksi tai pojan äidinkielellä, esim. Johanna Sinisalon tai Hannu Rajaniemen fantasiakirja, Jollan kännykkä
Leijona-fanituotteet on ainakin saaneet hymyn kasvoille meidän ulkomaalaisilla tutuilla. Ehdottomasti paras lahja on kuitenkin sellainen, missä on oma ajatuksensa. Jos tyttärelläsi ja poikaystävällä on omia kahdenkeskeisiä vitsejä tai muita hassuja juttuja, niin joku siihen liittyvä saattaisi olla kiva ja sitä ei varmasti helpolla unohtaisi.
Kultainen Leijonakaulakoru ja pullo Leijonavinviinaa tai Suomiviinaa. Voi sitten korkata vuoden päästä. Voithan lisätä vaiks Hartwallin vichyn siihen kylkeen (2-pakkaus). Pullo nyt ja toinen lantrinkina vuoden päästä. Koru käytössä heti. Jos fyffee enemmän, niin Leijonatatska paikallisessa tattooshopissa olis kiva.
Miksi pitää olla jotain suomalaista. Ollaan nykyisin aika kansainvälisiä ja keskittyisin hänen mieltymyksiin. Mistä tämä poitsu pitää? Olipa sitten kenialaistanorjalaistakiinalaistaaustralialaistaamerikkalaista...
Kiitos kaikille vinkeistä ja ehdotuksista! :) Poika käyttää rannekelloja suht paljon, joten mitä mieltä olisitte tällaisesta: http://www.kellopuoti.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110224-11092-26108-1/Products/%22Leijona%20musta%20j%C3%A4%C3%A4kiekko-rannekello%205020-20121%22
Saattaa antaa huonon kuvan kun pitää palstalla kysyä, mutta mahtaakohan olla liian tylsä? Tytärkään ei ole ihan varma.. No mutta ainakin yksi vaihtoehto :)
-ap-
Jos pojalla on merkkikelloja muut, niin tuo Leijona-kello on aika huono. Monet miehet ovat tarkkoja tyylistään. Ja jos poika on sveitsiläinen, niin linkkarit, kellot ja suklaat voi unohtaa alkuunsa.
kalevalakoru?
Miksi pitää olla nimenomaan suomalaista? Eikö olis kiva lähteä siitä, että jotain pojalle mieluisaa...