Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy entiseltä helluntailaiselta mitä haluat?

Vierailija
13.06.2014 |

Kysymyksiä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:49"]

Kuinka paljon (varsinkin nuoret) harrastaa "paheita" salassa? Siis kännäystä, seksiä...

[/quote]

Paljon ainakin siihen aikaan harrastettiin.

Vierailija
22/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi voileipä putoaa lattialle aina voipuoli alaspäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kyllä vieläkin ihmettelemään tuota "patistamista", kun en nähnyt sellaista lainkaan. Oma poikani kulki mm. hellarinuorten mukana kesäkonventteja myöten varmaan 6-8vuotta, vaikka ei hänkään eronnut kirkosta ja käynyt kasteella.

Itseäni rupesivat raamattuillat vähitellen ahdistaa, koska kaikki ilo muuttui synnintunnossa rypemiseksi ja hyvellinen ja oikea usko ja elämä niin kauhean vaativaksi. Alkoi muistuttaa ahdistusta, jonka sain lestadiolaislapsena. Arvasin, että syvällisempi antautuminen seurakunnalle toisi mukanaan vain lisää epätoivoisia kysymyksiä ja vaatimuksia itseä kohtaan ja että heidänkin Jumalansa osoittautuisi lopulta liian julmaksi.

2 vuotta mukana kulkenut ohis

Vierailija
24/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olit?

Joo, mullekin tultiin Kuopion hellareissa ihan päin naamaa sanomaan, että on tehtävä parannus. Asuin avoliitossa ja olin kiinnostunut pääsemään lähemmäs Jumalaa.... No, tavallaan oli harmi, sillä olisin kaivannut seurakuntayhteyttä, mutta tuollainen yksityiselämään puuttuminen ei minussa saanut aikaan muuta kuin että laitoin sen seurakunnan ovet kiinni perässäni lopullisesti.

Oli siellä paljon hyvääkin, mutta olen sen verran itsenäinen ja itsepäinen, etten kestä tuollaista käytöstä, varsinkaan puolituntemattomilta.

Vierailija
25/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun mies ei tule kotiin jo?

Vierailija
26/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:01"]

Minkä ikäinen olit?

Joo, mullekin tultiin Kuopion hellareissa ihan päin naamaa sanomaan, että on tehtävä parannus. Asuin avoliitossa ja olin kiinnostunut pääsemään lähemmäs Jumalaa.... No, tavallaan oli harmi, sillä olisin kaivannut seurakuntayhteyttä, mutta tuollainen yksityiselämään puuttuminen ei minussa saanut aikaan muuta kuin että laitoin sen seurakunnan ovet kiinni perässäni lopullisesti.

Oli siellä paljon hyvääkin, mutta olen sen verran itsenäinen ja itsepäinen, etten kestä tuollaista käytöstä, varsinkaan puolituntemattomilta.

[/quote]

Mä olin helluntaiseurakunnassa 4v-22v eli aluksi vanhempien kanssa ja sitten 19v otin sen aikuiskasteen mua kyllä patistettiin aikuiskasteelle jo 13v alkaen mutta olin niin ujo etten uskaltanut mennä.

Vierailija
27/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut itse sieltä. 

Vierailija
28/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut erotettiin myös avoliitossa asumisen vuoksi.. Vuosi oli 2009. Pirkanmaalla, pieni seurakunta. Jumalaan uskon edelleen mutta kyseisen suuntauksen seurakunta saa vain kuvitteelisen koirani kuset nurkilleen. Silloin olisin sitä "uskovien yhteyttä" eniten kaivannut mutta minut potkaistiin pois. Parempi on siis elää hyveellistä elämää ja harrastaa salaa esiaviollista seksiä ;)

Vierailija
29/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:49"]Mut erotettiin myös avoliitossa asumisen vuoksi.. Vuosi oli 2009. Pirkanmaalla, pieni seurakunta. Jumalaan uskon edelleen mutta kyseisen suuntauksen seurakunta saa vain kuvitteelisen koirani kuset nurkilleen. Silloin olisin sitä "uskovien yhteyttä" eniten kaivannut mutta minut potkaistiin pois. Parempi on siis elää hyveellistä elämää ja harrastaa salaa esiaviollista seksiä ;)

[/quote]

Niin ja tuo vika lause on huonosti muotoiltu.. piti sanoa että heidän mielestään ilmeisesti parempi. Koska sitä tapahtui ja varmasti tapahtuu. Minä tein sen julkisesti ja sain kengän perseeseen.

Vierailija
30/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:43"]

Onko sinulla ikävä seurakuntaan?

Hävisikö uskosi Jumalaan?

[/quote]

Ei ole ikävä seurakuntaan. Sain kamalasti haukkumispuheluita yhdeltä evankelistalta, eräs saarnaaja haukkui elämääni keskellä kahvilaa,vanhimmistoveljet kävivät oven takana jatkuvasti ja toivotettiin helvettiin menijäksi että en kaipaa sinne takaisin.

Uskon omalla tavalla Jumalaan.

[/quote]

Huh, onpa ollut seurakunta. Minulla on paljon helluntailaistuttuja ja sukulaisiakin. Osa asuu avoliitossa ja ei siitä ole kyllä kukaan puhunut mitään, eikä ole kukaan käynyt ovien takana haukkumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä