Onko Turkki ihan karsea matkakohde?
Olen kuullut siitä niin paljon negatiivista. Onko kenelläkään siitä mitään positiivista sanottavaa?
Kommentit (89)
Huonoin vaihtoehto Bulgarian jälkeen. Miksi mennä sinne, kun voi mennä vaikka Kreikkaan tai Espanjaan?
Nämä Turkin haukkujat tuskin ovat maahan tutustuneet telkkarin Matkaoppaita enempää. Esimerkiksi Istanbul on upea, kulttuuria ja historiaa täynnä oleva kaupunki. Suosittelen!
3/4 on käynyt Turkissa kahdesti. Alanyassa ja Kemerissä. En tykännyt kummastakaan, mutta muu porukka sinne halusi. Enää en lähtisi edes porukan painostuksesta .
Mulla ei ainakaan jäänyt negatiivista käsitystä! Voisin mennä uudestaan! Otettiin all inclusive hotellipaketti, jota suosittelen! Ihana Kleopatran ranta, jeeppisafariretki, hyvä ruoka jne. Hienot kokemukset jäivät reissusta. Ainut negatiivinen kokemus oli vain muutamat tavaroitansa tuputtavat basaarimyyjät.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:16"]Huonoin vaihtoehto Bulgarian jälkeen. Miksi mennä sinne, kun voi mennä vaikka Kreikkaan tai Espanjaan?
[/quote]
Mä en taas nimenomaan tykkää Espanjasta. Ihan kamala paikka. Kanarian saarilla on aina kylmä ja silti palaa. Kreikassa en ole vielä käynyt mutta en tykkää saari matkakohteista. Turkki <3 sopii just mulle. Kaikki on ihanaa. Ihmiset, ruoka, lämpö, kaupat ja meri <3
En suosittele. Ei ole enää edes halpa, ja huijareita ja ryssiä ihan liikaa.
Mä en tykännyt. Avoimin mielin lähdin. Pettymys oli.
SItä tuputtamista, ahdistavat sisäänheittäjät ruokapaikkoihin ja muihin, sellaista jatkuvaa niskaan hönkäämistä. Sana ei kiitos menee kuuroille korville.
En mene toista kertaa.
Mieluusti matkustan esim Kanarialle, Kreikkaan ja Sunny Beachille.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:14"]
Olen kuullut siitä niin paljon negatiivista. Onko kenelläkään siitä mitään positiivista sanottavaa?
[/quote]Aurinkoa, aurinkoa, aurinkoa. Lämmintä, lämmintä, lämmintä. Meri, meri, meri. Turkki tarjoaa just noita ja ne riittää meidän perheelle silloin kun just niitä lähdetään hakemaan. Turkki tarjoaa ne satavarmasti enkä jaksa kauhistella maan ihmisoikeutilannetta, paikoin huonoa hygieniaa tai karvakäsisisäänheittäjiä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:14"]
[/quote]Aurinkoa, aurinkoa, aurinkoa. Lämmintä, lämmintä, lämmintä. Meri, meri, meri. Turkki tarjoaa just noita ja ne riittää meidän perheelle silloin kun just niitä lähdetään hakemaan. Turkki tarjoaa ne satavarmasti enkä jaksa kauhistella maan ihmisoikeutilannetta, paikoin huonoa hygieniaa tai karvakäsisisäänheittäjiä.
[/quote]
Tällä ajatuksella mäkin olen aina siellä liikenteessä :)
Tykkään Turkista paljon enemmän kuin Kreikasta. Oon käynyt Antalyassa ja Alanyassa ja lähtisin heti uudestaan! Ja oon reissannut paljon - suurimmaksi osaksi kaupunkikohteissa. Jos haluat aurinkoa, ihanaa ruokaa ja rentoutumista, suosittelen ko. kohteita. :)
Ei suinkaan ole kamala. Itsellänikin oli ennakkoluuloja, mutta ovat karisseet. Turkissa on paljon viiden tähden all-inclusive - ranta- ja golfthotelleja, valtavine allasalueineen jollaisia ei paljon muualla ole, ja hintaan jollaisella muualta ei saa, ja ruoka on hyvää.
Toki jos menee halvimpaan hotelliin keskelle Alanyan turistirysää, kamalaa voi ollakin, kuten vastaavissa paikoissa muuallakin.
Ostosmahdollisuudet tosin on perushalpakrääsään painottuneita, mutta niinhän se on paljon muuallakin.
Aurinkoa, lämmintä ja merta löytyy muistakin Välimeren kohteista. Miksi valita se huonoin? Suosittelen Iltaliaa tai Kroatiaa. Turkissa tosiaan liikaa vilppiä ja kieroilua. Huono hygienia. Rasittavat kauppiaat ja baarin pitäjät. Puhumattakaan ihmisoikeuksista ja eläinten huonosta kohtelusta.
Ruoka ainakin on hyvää. Niin hyvää kuin se vain itäisellä Välimerellä olla voi. Siis todella hyvää.
Rakastan Turkkia! Maukasta ruokaa, erilainen kulttuuri, kauniit rannat ja maisemat. Mukavia ihmisiä, lämmintä, erilaisia aktiviteettejä, hyvät baarit. Avoimin mielin vain, eikä kannata heti suunnata Antalyaan tai Alanyaan jos epäilyttää. Jokaiselle varmasti löytyy mieluisa kaupunki.
Ihan perus matkakohde, jos olet käynyt aikaisemmin Kanarian saarilla, Kreikassa ym. ei eroa oikeastaan juuri lainkaan. Ihmiset ovat ehkä himpun verran ystävällisempiä, rannat ovat siistejä, vesi lämmintä. Ainoa miinus on shoppailu eli hinnat ei ole näkyvillä, vaan siellä on tämä tinkimiskulttuuri.
Turkissa on siistiä. Helsinki on turkkilaisiin kohteisiin verrattuna sikolätti.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:33"]
Mene vaan! Ehta WT-kohde.
[/quote]Tiedätkö edes mitä WT tarkoittaa tai mistä puhut? Niinpä. Arvasin, et tiedä. Jokainen menee sinne minne tahtoo mennä mutta WT ei matkusta. Sillä ei ole yksinkertaisesti varaa. Perehdy asioihin äläkä jauha täällä paskaa sellaisista asioista joista et ilmeisesti tiedä yhtään mitään.
Ei ole. Mä tykkään.