Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi saada/ostaa keskusteluapua kun ei ole rahaa omakustanneterapiaa?

Vierailija
20.06.2021 |

Tarvitsisin terapiaa, mutta en saa koska ei ole masennusta eikä mt-diagnoosia, kokeiltu on pari kertaa, olen liian reipas ja työkykyinen. Itse maksaen terapia 100e kerta, liian kallis vaikka työssä käynkin.
Asia vaivaa kovasti, liittyy siihen että olen narsistin lapsi ja julmaa väkivaltaa lapsuudessa kokenut, ja tietty taphtuma sai nyt nelikymppisenä muistot ja tunteet aktivoitumaan. Asiat vaivaa ja kaihertaa, ei ole ketään kelle puhua paitsi puoliso (joka on hyvästä perheestä eikä ymmärrä lainkaan)

Onko mitään edullista keskusteluapua? Kriisikeskus jne ei taida olla oikea osoite koska tämä ei ole mikään juuri tapahtunut äkillinen kriisi.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli lehdessä ilmo että psyk.sh piti omaa vastaanottoa ja se oli 45e/h.

Vierailija
2/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo käyttänyt työterveyspsykologin ajat? Montako niitä kertoja on teidän sopimuksessanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttiopiskelijat ottavat usein vastaan "harjoitusasiakkaita" alennetulla hinnalla. Toki silloin saattaa saada sitä, mistä maksaa.

Vierailija
4/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo käyttänyt työterveyspsykologin ajat? Montako niitä kertoja on teidän sopimuksessanne?

Ei kuulu työterveyteen. On se ns huonoin työterveys mitä olla voi, eli ennaltaehkäisevä. Psykologia ei ole siis sitä kautta. Ap

Vierailija
5/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttiopiskelijat ottavat usein vastaan "harjoitusasiakkaita" alennetulla hinnalla. Toki silloin saattaa saada sitä, mistä maksaa.

Tämä kiinnostaisi! Mutta miten/mistä tällaisen saattaisi löytää? Ap

Vierailija
6/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google vinkkasi tällaisesta:

https://komppi.net/psykoterapia/psykoterapeuttikoulutettavan-hoito/

Kokeile myös googlata sanalla "psykoterapeuttiopiskelija" ja paikkakuntasi nimellä. Tsemppiä!

Vierailija
7/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolapsykologi on olemassa… mutta saattaa olla että jos ei liity lapsiin/perheeseen niin sitä ei saa

Vierailija
8/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google vinkkasi tällaisesta:

https://komppi.net/psykoterapia/psykoterapeuttikoulutettavan-hoito/

Kokeile myös googlata sanalla "psykoterapeuttiopiskelija" ja paikkakuntasi nimellä. Tsemppiä!

Kiitos, tuolta löytyisi n. 60e hintaan, se on jo selkeästi edullisempi kuin se 100e kerta.

Vierailija
9/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain apua ihan kunnalliselta psykiatrian poliklinikalta. Kolmen kuukauden jakso, käynti kerran viikossa. Se ei maksanut mitään. Huono puoli, että jonotusaika oli pari kuukautta. Sinä aikana kävin työterveyspsykologilla.

Vierailija
10/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin apua myös.

Vierailija
11/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain apua ihan kunnalliselta psykiatrian poliklinikalta. Kolmen kuukauden jakso, käynti kerran viikossa. Se ei maksanut mitään. Huono puoli, että jonotusaika oli pari kuukautta. Sinä aikana kävin työterveyspsykologilla.

Eikö tuonne pidä olla lähete? Epäilen että sitä en juuri saa kun ei ole sitä masennusta. Se ei usein riitä että asia vaivaa/ahdistaa/stressaa vaan vaaditaan se mielenterveysdiagnoosi. Ap

Vierailija
12/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi auttaa.

Vierailija
13/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuonne pidä olla lähete? Epäilen että sitä en juuri saa kun ei ole sitä masennusta. Se ei usein riitä että asia vaivaa/ahdistaa/stressaa vaan vaaditaan se mielenterveysdiagnoosi. Ap

Ei vaadita. Lisäksi masennus ei ole lähimaillekaan ainut mielenterveysongelma. Toki sitä aikaa ei saa, jos ei vaadi. 

Vierailija
14/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sain aikuisen lapsen huumeongelmista johtuvaan ahdistukseen keskusteluapua mielenterveystoimistosta ja Turvapoijusta Kemissä. Ahdistus oli niin valtava että en saanut nukuttua. Siitä seurasi rytmihäiriöt.

Vierailija
15/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin muutaman vuoden puhumassa terveyskeskuksen psykologille ilmaiseksi. Siitä ei ollut varsinaisesti apua ongelmaani, mutta saihan siellä puhua.

Ja jos et halua käynneistäsi merkintöjä Kantaan, niin papille puhuminen ajaa ihan saman asian. Sitäkin on tullut kokeiltua.

Vierailija
16/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkää juttuseuraa kaipaa, seurakunnan diakonit antavat keskusteluapua ilmaiseksi. Eivätkä puhu uskonnosta ellet itse sitä halua. 

Vierailija
17/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkkää juttuseuraa kaipaa, seurakunnan diakonit antavat keskusteluapua ilmaiseksi. Eivätkä puhu uskonnosta ellet itse sitä halua. 

Tämäkin voisi olla vaihtoehto. Mutta koska olen väkivalta/kaltoinkohtelutaustainen niin olisi ehkä parempi jos olisi joku psyk.sh tms joka vähän ymmärtäisi. Enkä haluaisi tosiaan tietoa kantaa. (Ja olen valmis maksamaan kyllä jos se hinta olisi mahdollisuuksien rajoissa).

Kurjaa, että vain tosi hyvätuloisilla on vara maksaa itse terapia. 2krt viikko tahdilla vuosihinnaksi itse maksaen tulisi n 10 000e. Ja 2 vuoden kestolla 20 000e. Ap

Vierailija
18/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin voisi olla vaihtoehto. Mutta koska olen väkivalta/kaltoinkohtelutaustainen niin olisi ehkä parempi jos olisi joku psyk.sh tms joka vähän ymmärtäisi. Enkä haluaisi tosiaan tietoa kantaa. (Ja olen valmis maksamaan kyllä jos se hinta olisi mahdollisuuksien rajoissa).

Kurjaa, että vain tosi hyvätuloisilla on vara maksaa itse terapia. 2krt viikko tahdilla vuosihinnaksi itse maksaen tulisi n 10 000e. Ja 2 vuoden kestolla 20 000e. Ap

Diakoneillakin on koulutusta kriisityöhön ja vaikeiden asioiden kohtaamiseen. Siksihän ne sitä keskusteluapua tarjoavatkin. Väkivaltatausta ei ole este sinne hakeutumiseen. 

Vierailija
19/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pyydä lähetettä psykiatrian polille? Masennus ei ole ainoa syy, miksi ihmiset käyvät siellä. Sitten selvittelette mahdollisuuksiasi hakeutua Kelan tukemaan terapiaan, jolloin ei ole niin kallista.

Vierailija
20/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pyydä lähetettä psykiatrian polille? Masennus ei ole ainoa syy, miksi ihmiset käyvät siellä. Sitten selvittelette mahdollisuuksiasi hakeutua Kelan tukemaan terapiaan, jolloin ei ole niin kallista.

Olen yrittänyt kahdesti jo. En saa sitä b-lausuntoa koska ei ole mt-dg:tä. Nämä kokeiltu siis tk-lääkärin kautta. Molemmilla kerroilla suoraan sanottiin että olen terve ja työkykyinen vaikka traumatausta onkin. Jos olisin masentunut, saisin terapiaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme