Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko helteellä kuljettaa nyt lihaa kotiin? Kävelymatkaa n. 40 min

Vierailija
20.06.2021 |

meneekö se pahaksi??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuljettaa, jos valmistat sen saman tien. Kylmälaukussa varmasti voi kuljettaa muutenkin.

Vierailija
2/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10km pakotettu marssi kauppareissuilla. Laitan 4-5kg lihaa reppuun ja pakasteita mitkä pitää lihan jääkylmänä kotiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos paistat heti niin ehkä ok, mutta jos säilöä meinaa niin olisi kai se kylmävaraaja ja -laukku hyvä.

Vierailija
4/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuljettaa. Jos et paista heti, laita kotona pakastimeen.

Lihaa voi muutenkin käyttää vielä viimeisen käyttöpäivän jälkeen, kunhan sen paistaa kunnolla ja syö samantien pois kuleksimasta. Olen itse tehnyt noin ja terveenä pysynyt.

Vierailija
5/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa voi muutenkin käyttää vielä viimeisen käyttöpäivän jälkeen, kunhan sen paistaa kunnolla ja syö samantien pois kuleksimasta. Olen itse tehnyt noin ja terveenä pysynyt.

Luulet siis että kylmä tappaa bakteerit? Bakteerien erittämät myrkyt eivät häviä pilaantuneesta lihasta mihinkään.

Vierailija
6/6 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet siis että kylmä tappaa bakteerit? Bakteerien erittämät myrkyt eivät häviä pilaantuneesta lihasta mihinkään.

En luule, liha ei 40 minuutissa pilaannu syömäkelvottomaksi ja pakastamalla saa pelattua itselleen lisäaikaa, jos ei aio käyttää lihaa heti.

Tietenkään jos liha on jo pilaantunut, pakastaminen ei auta mitään.