Mikä on kamalin etunimi, jonka olet kuullut?
Kommentit (1012)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea. Ymmärrän että on muotinimi mut näen tässä aivan samanlaisen trendin mikä oli yannicalla ja jessicalls yms. Linne sen sijaan olisi paljon nätimpi mutta Linnea on väkisin väännetty ”kaunis” nimi ja varmasti tulee olemaan yleisesti vihattu nimenä, juuri tämän trendin takia.
Linnea on vanha nimi ja tulee Vanamo-nimisen kasvin tieteellisestä nimestä (Linnaea borealis).
En mä sitä uudeksi sanonutkaan. Eikä noi sun nippelitiedot vie sitä faktaa pois että kyseessä on trendinimi.
Höpö höpö. Vanha nimi, joka on ollut ja on yleinen monissa maissa, ei ole trendinimi eikä varsinkaan "väkisin väännetty".
Väkisin väännetyllä tarkoitin nimen lausumista. A lopussa on turha.
Helena nimeä kohtaan mulla on ollut syvä inho ihan pienestä asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea. Ymmärrän että on muotinimi mut näen tässä aivan samanlaisen trendin mikä oli yannicalla ja jessicalls yms. Linne sen sijaan olisi paljon nätimpi mutta Linnea on väkisin väännetty ”kaunis” nimi ja varmasti tulee olemaan yleisesti vihattu nimenä, juuri tämän trendin takia.
Linnea on vanha nimi ja tulee Vanamo-nimisen kasvin tieteellisestä nimestä (Linnaea borealis).
En mä sitä uudeksi sanonutkaan. Eikä noi sun nippelitiedot vie sitä faktaa pois että kyseessä on trendinimi.
Höpö höpö. Vanha nimi, joka on ollut ja on yleinen monissa maissa, ei ole trendinimi eikä varsinkaan "väkisin väännetty".
No eihän ole. Linnea tarkoittaa vanamoa ja on nimi, linne taas ei ole nimi.
Hella
Vaikka esikuva on varmaan ollut Hella Vuolijoki niin silti, minulle tulee vain
keittiö mieleen.
Miina
Tämäkin sinänsä kaunis nimi (Miina Sillanpää), mutta mieleeni tulee maamiinat ja sotiminen.
Otto
Tulee mieleen Pano.
Ia
Jotenkin niin lyhyt ja mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Linnea tarkoittaa vanamoa ja on nimi, linne taas ei ole nimi.
Nimen saa tehtyä vaikka mistä sanasta. Mut joo huomaa että taisi osua ja upota mammoihin mun mielipide. :D
LeoN, vaikea taivuttaa. Mitäs Leonille kuuluu...
Päivän lehdestä luettuja:
Melissa - maitojäätelö
Julius - Cesar - ja toinen nimi Casimir, sukunimi tyyliin Lahtinen
Robin - Batmanin kaveri
Alma - kassi-alma
Valentin - ei onneksi eka nimi
Leonard - 2. nimi
Edvard - 3. nimi
Sylvi - voi pyhä sylvi!
Eddy ???
Lyydia - vanha jo syntyessään, onko mamma katsonut Emmentaalia?
Viola - Valion sulatejuusto
Maanantaiaamun hupi päivitellä noita nimipläjäyksiä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Samuli on jotenkin hölmö, vähän kuin Hemuli.
Taija ja Taina ovat mielestäni rumia nimiä, jotenkin liian vaatimattomia. Seija, Soija, Tarja ja Merja myös ovat semmoisia, joita on ikävä sanoa ääneen. Joku samantapainen ruma luontonimi on vielä olemassa joka on ihan hirveä, mutta en muista juuri tällä hetkellä sitä... Ehkä tulee mieleen kohta.
Mikä sun nimi on niin päästään haukkumaan sekin?
Vierailija kirjoitti:
Synnove...kerrassaan outo.
Suu menee outoihin asentoihin sitä lausuessa ;D
Ilmeisesti meni sormetkin kun et osannut edes kirjoittaa nimeä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioista ei voi kiistellä.
En kyllä ymmärrä yhtään, mitä KAMALAA on nimessä Linnea? Kauniisti sointuva nimi. Meneekö päivä pilalle, jos kuulet tämän nimen? Kylmiä väreitä kuin kauhuelokuvasta konsanaan?
En ole se Linneaa ensimmäiseksi moittinut, mutta oli kiva huomata, että joku muukin ei tykkää suositusta muotinimestä. Linnea on mielestäni leveä nimi, vähän kuin Leelia tai Lyyli. Tulee mieleen heti lihava täti. Johtuu ehkä siitä, että minulla on tällainen Linnea-täti ollut. Hyvin rintava, hyvin utelias. Tiukka permis.
Vierailija kirjoitti:
Vilja,Heli,Elli,Meea,Suvi,Sampo,Fanny,Fita,Sohvi,Arvo,Esa,Sulo,Mia,Katriina,Liisa,Mari,Veeti,Sini,Anna,Eveliina
Hienoa, että säästit välilyönnit. Täällä intternetsissähän tila maksaa, nyt tuli Sanomalle suuri säästö.
Ylivoimainen ykkönen listallani: Pernilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnove...kerrassaan outo.
Suu menee outoihin asentoihin sitä lausuessa ;DIlmeisesti meni sormetkin kun et osannut edes kirjoittaa nimeä oikein.
😂
Vierailija kirjoitti:
Ruotsille pisteet! Naisen nimenä Ylva ja Hjördis ovat aivan kammottavia 😖
Astrid Lindgrenin Kultasiskoni-sadussa oli ihana kultahiuksinen Ylva-Lii.
Kaunis nimihän Ylva on. Konnotaatio ylvääseen.
Voi niitä vanhempia, jotka nimes lapsensa aikoinaan Jonneksi..varmaan saaneet kuulla nimestään paljon kuittailua.