Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun kumppanini kanssa pidämme täysin eri ruuista

Vierailija
20.06.2021 |

Vuorotellen kokkaamme ja vuoropäivin se on sitten että toinen tykkää ja toinen ei :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää omat ruuat. Meilläkin tehdään melko usein omat, koska minä olen kasvissyöjä ja mies sekasyöjä, ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
2/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itse omat ruokani ja kumppani tekisi omansa. Jos samat raaka-aineet kuitenkin käyvät niin kauppareissuilla voi ostaa yhdessä isompia määriä, joista kumpikin valmistaa sitten mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaisessa tapauksessa erotaan välittömästi.

Tämänhän sä halusit kuulla.

Vierailija
4/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötte ja teette molemmat omat ruokanne. Helppoa!

Vierailija
5/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen hyväksyminen, omat ruuat, listata molemmille kelpaavat ruuat ja tehdä vain niitä tai opetella pitämään toisen kokkauksista. Eipä siinä oikein muita vaihtoehtoja oo.

Vierailija
6/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taitaa olla paras ratkaisu, että molemmat tekee omat ruokansa. Tekee sitten 2 päivän annokset kerralla, niin ei tarvi joka päivä kokata, lämmittää vaan valmista.

Vierailija
7/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vielä teini, ei vielä kypsä yhteiselämään miehen kanssa.

Ei aikuisten tarvitse täällä itsestään selvyyksiä kysellä.

Vierailija
8/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään ruokia joista molemmat pitävät?

Voiko osa ruuasta olla yhteistä ja osa erikseen. Jos toinen tykkää tulisesta ruuasta niin otettaisiin toiselle ruokaa erikseen ja lopussa lisättäisiin toisen ruokaan mausteita lisää. Tai jos keitetään vaikka perunoita molemmille ja tehdään salaatti joka sopii molemmille ja sitten kumpikin tekee seuraksi sellaista lihaa tai muuta proteiinia mitä haluaa.

Vaikea ehdottaa noin vähillä alkutiedoilla.

Vierailija
9/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksitte näitä?

Vierailija
10/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag älskar dig ❤

Vierailija
11/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E V V K 🤮

Vierailija
12/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kummatkin itsellenne omat sörsselit.

Vierailija
13/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan heti ja välittömästi moro ja näkemiin.

Vierailija
14/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksitte näitä?

On kyllä todella ensimmäisen maailman ongelmia. Mulla osaa jo teinilapsetkin syödä valittamatta ruokaa, josta eivät nyt hirveesti tykkää.

15/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kumpikin omat lempiruokanne, jotka syötte yhdessä saman pöydän ääressä.

Vierailija
16/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joustaa ja opetella syömää erilaisia ruokia.  Miten ihmeessä voitte syödä työpaikoillanne työpaikka lounaan, jos voitte syödä vai tiettyjä ruokia?    Samoin kylässä?

Ja entä kun teille tulee vieraita, kumman puolison mukaan vierasruuat laitetaan.

Kuulostaa sairaalta nirsoilulta  Ja eikös tuollainen tulee kalliiksikin yhteistaloudessa.

Kuulostaa surkealta provolta tämä aloitus.

Vierailija
17/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätietoja tosiaan kaivattaisiin. Ettekö kumpikaan tykkää makaronilaatikosta, kanasalaatista, tortilloista, nakkikeitosta? Ei mitään yhteistä tarttumapintaa?

Vierailija
18/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutte alas ja kirjaatte ylös ruoat, joista molemmat pitävät. Kai niitä nyt väkisinkin joitain löytyy. Sovitte, että teette jotain niistä vaikka aina alkuviikon ma-ti.

Keskiviikkoisin ja torstaisin molemmat hoitavat itse omat syömisensä. Esim. tekee itselle mieluista ruokaa ja syö siitä kaksi päivää. Tai pakastaa loput selkeästi merkittynä omalla nimellä.

Pe-su vaihtelette: Välillä teette molemmille kelpaavaa tai osin yhteistä (kuten joku ehdottikin: yhteiset lisukkeet, omat pääraaka-aineet). Välillä kokeilette yhdessä uutta reseptiä, josko löytyisi uusi molemmille kelpaava. Välillä käytte ravintolassa tai tilaatte tai noutoruokaa, jne. Tortillat ja vastaavat siitä kivoja, että voi olla eri täytteitä, samoin teette itse pizzaa eri täytteillä, ruokaisat salaatit eri lisukkein, jne.

Esimerkiksi näin.

Vierailija
19/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut ongelma. Jo neljättä vuotta teemme osittain omat ruokamme miesystävän kanssa. Hän suorastaan rakastaa pihvejä ja minä taas syön vähän kevyemmin kasvispitoista. Usein teen yhteisen lounassalaatin, josta syömme molemmat. Päivälliseksi hän saattaa paistaa  pihvin ja minä syön jotain muuta, esim. falafeleja tomaattikastikkeessa, yhteiset lohkoperunat sitten... Pidämme molemmat kalasta, joten sitä syödään yhdessä. Tämähän on vain keskustelukysymys, jos ei kummallakaan ole mitään terveydellisiä syitä. Minäkin saatan joskus innostua perinteisestä spagetti & jauhelihakastike -lounaasta, kun se toisinaan vaan on hyvä ajatus. ;) En ole vegaani, mutta pyrin syömään kevyesti kun ja jos se on mahdollista.

Vierailija
20/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kovasti, mitä niin erikoista ruokaa ap ja puoliso tekevät, ettei toinen mitenkään tykkää :D toinen on vegaani ja toinen syö pelkästään oman karjan "satoa"? Toinen on tottunut thaimaalaisiin mausteisiin ja toinen syö vain lihapullia ja perunamuusia? Toinen laihduttaa ja syö vain sosekeittoja, toista ällöttää nestemäiset ruoat? Mitä?? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi