Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskoisi, jos en itse olisi kokenut:

Vierailija
12.06.2014 |

Olen tapaillut uutta miesystävää 3-4 kk ajan. Perinteisesti olen kutsunut ystäviäni ja sukulaisiani mökilleni, jonka omistan ex-mieheni kanssa yhdessä. Ex-mies on maahanmuuttaja. Hän on aina eron jälkeen halunnut antaa juhannuksen käytön mökistä minulle (ja lapsille toki myös), koska juhannus on kulttuurisista syistä suomalaiselle tärkeämpi kuin hänelle.

Sovin uuden miesystävän kanssa, että hänkin on tervetullut mökille ja voi ottaa muutaman ystävänkin mukaan, kunhan nämä ystävät omaavat ns. sivistyneet alkoholin juontitavat eli eivät juo lärvejä. Sellaisia en mökilleni halua, eivätkä sopisi minun vanhojen ystävieni seuraan, jossa on myös mukana paljon lapsia ja teinejä.

Mies ja ystävänsä kiittivät kutsusta. Maanantaina miehen kaveri  soitti: Hänellä kun on huonoja kokemuksia mamuista, niin ei halua viettää juhannusta  kaikenmaailman mamupatjojen  vahinkojen kanssa. Siksi tuo mies pyysi, että lapseni viettäisivät toisessa paikassa juhannusta kuin hän. Minulle asia sopi. Jos kerran minun lapsiani ei hyväksytä,  niin ei tietenkään tarvitse meidän kanssa aikaa viettää ja meidän mökille tulla. Ihmettelin vain itsekseni, että kylläpä on omituista, että mies kehtaa tuollaiisa sanoja käyttää.

Nyt sitten tuo miesystäni kaveri soitti. Kysyi, että mitä kaikkea hän ja  voi tuoda mukanansa ja ostaa juhliin. Kun kysyin, että miksi nyt on sitten kuitenkin tulossa, jos kerran mamupatjat ja näiden lapsetkin  häiritsevät, niin mies sanoo pokkana, että mehän sovittiin, että lapsesi ovat muualla ja hänen ei tarvitse nähdä minun lapsiani.

Eikä tuo miesystäni kavei edes ymmärtänyt ollenkaan, kun sanoin, että sellaista en missään tapauksessa sopisi ja että hän ei ole mökilleni tervetullut.

Siis onko tuollaista olemassakaan? Sekä tuo tapailemani mies, että tämän kaveri, kyllä tietää, että mökki on sekä minun että ex-miehen omistuksessa. Eli mökille tuo mies olisi tulossa, mutta talon isäntäväen lapset eivät siellä saisi samaan aikaan olla...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:09"]Miten voit käydä mökillä, johon ex-miehesi tuo omia hoitojaan??????

[/quote]

Ajattele, minä jopa asun vuorotellen ex:n kanssa kahdessa eri asunnossa!

Vierailija
2/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:09"]Miten voit käydä mökillä, johon ex-miehesi tuo omia hoitojaan??????

[/quote]

AP ja ex-miehensä ovat sivistyneitä, ilmeisen fiksuja ihmisiä, joille asioista sopiminen ei ole ongelma. Et varmaan liiku sellaisissa piireissä itse, mutta heidänlaisiaan on paljon keskuudessamme.

[/quote]

Sehän on hienoa, että eronneetkin vanhemmat pysyvät sovussa ja toimivat myös lasten parhaaksi. Ei kaikkeen tarvitse suhtautua niin tunteella ja katkeroitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:09"]Miten voit käydä mökillä, johon ex-miehesi tuo omia hoitojaan??????

[/quote]

AP ja ex-miehensä ovat sivistyneitä, ilmeisen fiksuja ihmisiä, joille asioista sopiminen ei ole ongelma. Et varmaan liiku sellaisissa piireissä itse, mutta heidänlaisiaan on paljon keskuudessamme.

[/quote]

Aamen tälle. Jotkut osaa erota sivistyneesti ja osaa laittaa lasten edun edelle omia skitsoiluja. Ex:ää voi vielä jopa pitää ihan hyvänä tyyppinä eron jälkeen. Ja miksi ex:n "hoidot" haittaisi, kun ap:lla itselläkin on uusi mies?

Vierailija
4/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm joku mies kyselisi jo tässä vaiheessa mitä tuo juhannuksena mökille. Jo tuokin on minusta outoa. Eikö miehet yleensä mieti aikaisintaan edellisenä päivänä tuollaisia asioita... Kuulostaa keksityltä ongelmalta.

Vierailija
5/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käyttääkö joku oikeasti, AV:n ulkopuolella, sanaa "mamupatja"?

Vierailija
6/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:37"]

Miksi ette ole osittaneet sitä mökkiä? Eikö ole hirveän hankalaa että ex-miehen kanssa riidellän ja tapellaan joka ikisestä kuitista, tiemaksuista, remonteista jne?

[/quote]

Ei kaikki exät riitele. Minä ole jokaisen kanssa ollut hyvä ystävä jälkikäteen. Miksi riidellä, kun asioista voi sopia sivistyneesti? 

Ap:lle sanoisin, että johan on törkeätä käytöstä miehen kaverilta! Olen ällistynyt. Miten kehtaa? Siis hän olettaa, että tuollaisen käytöksen, tuollaisten mielipiteiden jälkeen sinä laittaisit omat lapsesi mökiltä muualle, että rasisti kykenisi saapumaan? Ei v***u mikä urpo.

Vierailija
7/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ihme, itse keskustelisin vakavasti miehen kanssa. Haluaako hän kavereihinsa todella sellaisen törkimyksen??!!

Vierailija
8/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi tuo mies pyysi, että lapseni viettäisivät toisessa paikassa juhannusta kuin hän. Minulle asia sopi."

Tämän lauseen takia hän oletti niin, että lapsesi ovat muualla, kuin mökillä. Totta puhuen, niin minäkin ensiksi luulin, että aiot lapsesi muualle laittaa, jotta tämä kaveri pääsee mökille ja mielessäni asiaa hämmästelin, kunnes luin seuraavat sanat.

"Jos kerran minun lapsiani ei hyväksytä,  niin ei tietenkään tarvitse meidän kanssa aikaa viettää ja meidän mökille tulla. Ihmettelin vain itsekseni, että kylläpä on omituista, että mies kehtaa tuollaiisa sanoja käyttää."

Totta tosiaan on tökerö miehesi kaveri. Sano suorat sanat tai anna olla.

Vierailija
9/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole osittaneet sitä mökkiä? Eikö ole hirveän hankalaa että ex-miehen kanssa riidellän ja tapellaan joka ikisestä kuitista, tiemaksuista, remonteista jne?

[/quote]

Olisi kannattanut edes se peruskoulu käydä loppuun niin olisit jopa voinut: a) oppia lukemaan, b) ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
10/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä oletat, että ap:llä on näin?

Vierailija
12/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies, sellaiset kaverit...

Vierailija
13/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkein asia, jota ap:n pitäisi nyt pohtia tarkasti, on: Miksi uudella miesystävälläsi on tuollainen kaveri ja mitä se kertoo miesystävästäsi? Vieläpä ilmeisesti aika läheinen kaveri, kun kutsuu hänet naisystävänsä mökille. Kannattaako seurustella miehen kanssa, jolla on tuollaisia läheisiä ystäviä?

Vierailija
14/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:25"]

Olisiko tuo miehesi ex-vaimo tehnyt jotain sellaista, miksi tuo kaveri ei enää voi sietää mamuja?

[/quote]

Niin, kyllähän syy aina viime kädessä on mamussa eikä jossain kusipäisessä rasistipellessä. En tiedä mitä sen exän olisi pitänyt tehdä et toisten lapsetkin pitää häätää näkyvistä.

Vierailija
15/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Pysyitkö muka aivan rauhallisena ja asiallisena, kun tämä kaveri nimitteli lapsiasi "kaiken maailman mamupatjojen vahingoiksi"? Sen kuvan viestistäsi ainakin saa. Mitä miesystäväsi on mieltä kaverinsa käytöksestä?

Juuri koskaan en sano ketään provoksi, mutta tämä tarina on liian outo ollakseen totta. Toisaalta myös liian outo ollakseen provo...

Vierailija
16/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:25"]

Olisiko tuo miehesi ex-vaimo tehnyt jotain sellaista, miksi tuo kaveri ei enää voi sietää mamuja?

[/quote]Poliisi puuttui huumeilmiöön Helsingissä: ”Härskiä, tuputettu lapsille” | Uusi Suomi

Mamuissaei ole mitään vikaa

Niin, kyllähän syy aina viime kädessä on mamussa eikä jossain kusipäisessä rasistipellessä. En tiedä mitä sen exän olisi pitänyt tehdä et toisten lapsetkin pitää häätää näkyvistä.

[/quote]

Vierailija
17/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kasin kanssa eli keskustelisin kyllä miesystäväni kanssa vakavasti asiasta. Kyllä kaverit kertoo aina paljon siitä, minkälainen ihminen on itsekin. Lisäksi minä ainakin epäilisin, että on puhunut asiasta miesystäväsi kanssa ja pahimmassa tapauksessa miesystäväsi on kehottanut häntä soittamaan sinulle, kun ei ole itse kehdannut pyyntöä esittää. Ties vaikka ajattelisi itse samoin :(

Oli kyllä harvinaisen moukka jätkä. Tee selväksi sekä hänelle että miesystävällesi ettei ole enää toivottu vieras mökille missään olosuhteissa.

Vierailija
18/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Minä omistan myös mökin exäni kanssa. Ikinä ei ole tarvinnut tapella yhdestäkään kuitista tai tarvikeista, ne maksetaan puoliksi teki homman sitten kumpi vaan. Minä olen remontoinut siellä nyt enemmän ja exä on maksanut, tänä kesänä exä maalaa ja minä maksan. Minä taasen paneloin saunan seinät ja exä maksaa puolet. Kiinteistävero menee molemmille puoliksi omalla laskullaan ja sähkölaskun ja vakuutukset maksan minä ja ilmoitan exälle summat, joista hän maksaa puolet. Ei ole ikinä halunnut nähdä edes yhtä kuittia.

Vierailija
19/32 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mamumiehellä on vielä oleskelulupa vaikka avioliitto on peruttu

Vierailija
20/32 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla höpöjuttu tuo avaus. 

Mamupatja on kyllä hieno sana, parempi kuin satasanainen kuvaus.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi