Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1kk vauva juo litran päivässä maitoa, onko liikaa?

Vierailija
12.06.2014 |

Asia otsikossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö vuorokaudessa 1/5 - 1/6 painostaan eli esim. 5 kilonen voi syödä litran maitoa. No mutta neuvola on neuvoja varten.

Vierailija
22/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:29"]

Kiitos vastauksista. Vauva oli syntyessään 3400g. Lapsi on esikoinen ja kaikki on uutta. Ei sitä nälkäitkua jaksa kukaan kuunnella niin olen aina antanut maitoa kun sitä haluaa. Olen itse ajatellut että ei se voi syödä liikaa.

[/quote]

Olen tosi onnellinen että sulla on tervettä järkeä ja itsetuntoa ajatella vauvan parasta. :) Juuri tätä aloistusta lukiessani mietin, että imetysmyönteisyys on mennyt jo sillä lailla yli, että sen vastapainona äideille ei anneta enää perustietoa pulloruokinnasta. Ei määristä mitä lapsi syö, ei syöttötekniikoista jne. Täällä sitten äidit neuvoo toisiaan netissä vaikka olisi terkkarin tehtävä antaa nämä tiedot jokaiselle äidille. Suurin osa äideistä kuitenkin yhä edelleen antaa maitoa myös pullosta lapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 17; Haista sinä Holopainen pitkä pas.......

Vierailija
24/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksiviikkoinen, joka syntyessään painoi 4700 g, joi kerralla kaksi desiä eli meni jopa hieman yli litra. Ja hyvin on kasvanut, nyt 195 cm ja painoindeksi 21, ei ole koskaan ollut ylipainoa.

Vierailija
25/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistatko myös, milloin vauvalla on vain imemisen tarve, jota sitten tyydyttää pullolla? Voithan kokeilla tarjota myös tuttia, meillä ainakin lapsi joi hurjasti maitoa juuri siksi, että tykkäsi imeä vain jotakin.

Vierailija
26/27 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Arvatkaapa mitä tapahtuu vauvalle, joka ei saa maitoa? Lapsi kuivuu ja verensokerit laskevat. Ja mitä sitten tapahtuu? Lapsi viedään sairaalaan. Ja mitä siellä? Lapselle annetaan maitoa, yleensä ihan siis korviketta, ja pullosta. Joten on ihan kaikkien kannalta helpompaa, että äidit, joiden lapsi ei saa rinnasta riittävästi maitoa, antavat sitä korviketta jo kotona, heti kun näkevät että lapsi on nälkäinen ja sen vuoksi itkuinen tai uninen. Jos sellaista vaihtoehtoa ei ole, ja aika usein ei ole, että maitoa alkaisi yhtäkkiä tulla riittävästi, niin lapsi on silti ruokittava. Ei se ole sen vaikeampaa jos sitä ei äitien syyllistämisellä vaikeaksi tehdä.

Vierailija
27/27 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarjoan monestikkin ensin tuttia jos tuntuu että vasta söi. Mutta itku tulee kun huomaa ettei siitä tulekaan maitoa. Heti loppuu itku kun maitopullo on sitten suussa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi