Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti, NÄIN lähellä että otan lopputilin.

Vierailija
12.06.2014 |

Masentaa ja ahdistaa työt. Mitään kunnon perehdytystä ei mihinkään saa ja sitten kun ei osaa niin tulee hirveät huudot. Yksin joudut selviytymään hirveästä asiakasmäärästä, kukaan ei auta. Huudetaan ja raivotaan, mihinkään ei olla tyytyväisiä. Itsenäisiä päätöksiä et saa tehdä, ja kun et niitä tee, tulee huutoa että omien aivojen käyttö sallittu. Asiat ja toimintatavat muuttuvat esimiehen mielen mukaan, montakin kertaa viikossa, mutta näistä kukaan ei infoa eteenpäin. Taas tulee huutoa kun ollaan toimittu väärin. 

Tästä seuraa se, että minä ainakin ahdistun, alan pelätä virheitä/tekemisiä/tekemättä jättämisiä, kun tuntuu ettei mikään ole hyvä. Ja sittenhän niitä mokia vasta tuleekin. 

En jaksa tähän edes kaikkea kirjoittaa, mutta lähes kaikki työntekijät ovat lähdössä kys. paikasta, lukuunottamatta erästä joka siirtyy kohta eläkkeelle ja paria "suosikkia". Kaikki voivat pahoin, kokoajan joku huohottaa niskassa ja yleinen ilmapiiri on yksi h*lvetti.

Lisäksi työpaikalla on pomon suosikki, "pikku" tyranni, piilov*ttuileva ja pomolle työkavereitaan mustamaalaava nainen. Heillä on pari suosikkia, muita syrjitään (esim. pimitetään asioita ja palautteita, ei oteta juttuihin mukaan) ja muutenkin sen huomaa ketkä on suosikkeja ja ketkä ei. Esimiehen aviomies panee työkaverini kanssa "salaa", me tiedämme kaikki työntekijät tämän kuvion, paitsi esimies. Tämä mies on muutenkin todella sovinisti, pari on tämän ala-arvoisten juttujenkin takia jo lähtenyt. Keksii mm. halventavia lempinimiä osalla työntekijöistä. 

Pelkään että multa lähtee järki, jos en lähde pois tuolta. Esimiestä ei kiinnosta, hänelle on kyllä puhuttu asiasta. Mitään muutosta mihinkään ei tule, korkeintaan saat entistä huonompaa kohtelua. Uutta paikkaa ei ole tiedossa, kaikilla on nyt kesätyöntekijät ja paikat on täytetty. Ehkä syksyllä sitten? Olen myös miettinyt vuokrafirmoihin ilmoittautumista, onkohan niissä minkälainen tilanne? Täytyy alkaa selvittämään asioita. Menee tämäkin vapaapäivä taas ahdistuessa kun tietää että huomenna töihin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala etsimään uutta työpaikkaa, täällä eletään vain kerran joten miksi kärsiä:)

Vierailija
2/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opintovapaata, sitä saa 19kk. Opiskele samaa alaa lisää tai jotain uutta. Ja sinä aikana saat aikuiskoulutustukea n. puolet tuloistasi. Samalla voit hakea uutta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko "criim cräkkerillä" duunissa? ihan siltä kuulostaa :D

Vierailija
4/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen unohdin sanoa, että kovasti olen etsinyt uutta työpaikkaa jo 2kk, paikkoja mihin hakea ei ole kuin muutama yleensä tarjolla. Autokin on, joten voin liikkua pidemmällekin työn perässä ts. pidemmät työmatkat ei haittaa. Haettu on, mutta ei ole tärpännyt vielä. Hetkihän siinä varmaan meneekin.. En vain enää tahdo olla tuolla töissä, joten mietin että uskallanko hypätä tyhjän päälle, ottaa lopputilin ja jäädä kotiin etsimään uusia töitä. Säästössä on rahaa, sillä selviän varmaan 2-3kk ainakin. 

ap

Vierailija
5/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun entiseltä työpaikalta, McDonaldsilta :D

Vierailija
6/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää paikka on? Ettei kukaan hae

Vierailija
7/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä se se esimiehen äijä anonyymisti. Mä pistäisin pakan sekaisin ennen lähtöä. Ja energia menisi muuhun kuin muiden kiusaamiseen.

Vierailija
8/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän ton tunteen kun huudetaan ja mikään ei riitä! Ja niitä mokia tosiaan tulee enemmän ja mikään ei onnistu jos joku nalkuttaa, kyttää ja kritisoi jatkuvasti. Vuoden päivät tällaisessa työpaikassa olin. Sain onneksi töitä muualta. Rohkeutta ei ollut lähteä aiemmin ja ottaa riskiä mahdollisesta rahattomuudesta. Jälkikäteen harmittaa, yleensä asioilla on tapana luonnistua. Minä kannustan sinua lähtemään. Älä kiusaa itseäsi. Ei ne asiat siellä tule parantumaan ennenkuin johdossa tapahtuu muutoksia. Itse mietin entistä työpaikkaani vihalla ja katkeruudella, vaikka siitä ei hyötyä olekaan, helpottaa omaa oloa. Löydät varmasti työpaikan jossa sinua ja työpanostasi arvostetaan. Nyt alat etsimään sitä! Voimia :)

Vierailija
9/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, yksityinen yritys etelä-suomen alueella. En voi nimeä täällä valitettavasti kertoa, vaikka haluaisinkin. Kokoajan hakevat uusia työntekijöitä, sattuneesta syystä... 

Vierailija
10/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, tekisi kovasti mieli. Täytyy myöntää, vaikka lapsellista onkin.

9, kiitos kovasti kannustavasta viestistä! Tosiaan asioilla on tapana järjestyä, mutta työttömyys pelottaa ja paljon.. :(

ap

Vierailija
11/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ilmoitusta liittoon, jos ei työsuojeluvaltuutettu saa hoidettua.

Vierailija
12/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että etsit uutta työtä. Oletko esimiehelle kertonut tuntemuksistasi ja siitä ettet ole saanut riittävää perehdytystä. Olisko työsuojelusta mitään apua?

Vierailija
13/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:26"]

Eikun ilmoitusta liittoon, jos ei työsuojeluvaltuutettu saa hoidettua.

[/quote]

piti yläpeukuttaa, mutta alapeukutin.

Vierailija
14/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koeajalla, viiden päivän jälkeen kun yhdessä yrityksessä oli heti tuollainen meininki....

Vierailija
15/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Työsuojeluvaltuutettu on valittu pomon toimesta, ei mitään vaaleja tai mitään. Tämän kuulin viikko sitten. Oli käynyt tarkastaja ja olivat päättäneet näin, ettei tule sanomista, kun sellainen pitää olla. Tiedän että pitäisi olla yhteydessä esim. liittoon että saisi tässäkin asiassa oikeutta, mutta ei ole enää yksinkertaisesti kiinnostusta eikä jaksamista. Kunhan pääsen tuolta pois. 

Esimiehelle tosiaan on puhuttu asiasta, mutta häntä ei kiinnosta. 

ap

Vierailija
16/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo työsuojeluvaltuutettu on se työpaikan tyranni, mistä ylempänä mainitsin... ap

Vierailija
17/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:18"]Kuulostaa ihan mun entiseltä työpaikalta, McDonaldsilta :D

[/quote]

Ei, pakko tän on olla ABC :D

Vierailija
18/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on säästöjä kolmelle kuulle niin kyllä mä irtisanoutuisin. uusia töitä saattaa löytyä ennen kuin karenssi loppuu, mutta säästöillä ainakin pärjäät karenssin. elämiä on tosiaan vain yksi, mä olisin myös todella ahdistunut tuollaisessa työpaikassa.

Vierailija
19/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti sitä iloa ja helpotusta kun vika työpäivä on ohi! ja kyllä mä jollekin liitolle lähdettyäni vinkkaisin ton paikan ongelmista ehdottomasti.

Vierailija
20/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt istu, rauhoitu ja HENGITÄ!

Sen jälkeen hae kynä ja paperia. Usko minua, tästä konstista tulee olemaan sinulle hyötyä, monella tavalla. Se selviää sinulle jo ensi yönä, kun voit nukkua rauhallisemmin kun tämän päivän asiat on laitettu kirjoihin ja kansiin kirjan kannet kiinni.

Tai itse asiassa noin pahassa paikassa tarvitset paksun ja kovakantisen kirjan. Pidät siihen päiväkirjaa, eli kirjaat kaikki ikävät tapahtumat riittävän yksityiskohtaisesti. Älä suotta tärvää aikaa siihen, mitä siitä seurasi vaan aloita alusta: Kirjaa aika, paikka, tilanne, ketä oli paikalla ja mitä sanottiin. Pidä vaikka töissä taskussa jotain pientä lehtiötä tai lappua, johon merkitset pikamuistiinpanot.

Näin sinä voit todistaa itsellesi, esimiehellesi, työsuojelulle ja vaikka poliisille, mitä on tapahtunut. Kiinnitä huomiosi ristiriitaisuuksiin, esim.

tiistaina klo 12.50 varaston ovella  esimies A käski laittaa tavaran y hyllypaikalle 1227.

Torstaina klo 10.12 työpöytäni luo tuli esimies B ja huusi kovalla äänellä, "miksi olet laittanut y:n väärään paikkaan". Vastasin, että tiistaina klo 12.50 esimies A käski laittaa sen siihen ...

Missään nimessä ei kannata suin päin irtisanoutua tällaisina aikoina, vaan ensin kannattaa tehdä ilmoitus työsuojeluviranomaiselle. Osoite löytyy netistä lähimmän AVI:n tiedoista. Se ei johda mihinkään mutta varmistat omaa selustaasi sitten, kun irtisanoudut tai sinut irtisanotaan. Et saa karenssia, kun voit todistaa epäasiallisen kohtelun.

Työsuojeluilmoituksella on sekin vaikutus, että ei tule karenssia niille jotka ovat jo työttömänä ja joille tarjotaan sieltä töitä.