Onko muilla tällaista, että sunnuntai on pilalla, jos ei pääse kirkkoon?
Tai ainakin pitäisi päästä streamattuun messuun, jos ei muuta. Muutamia viikkoja sitten oli todella alakuloinen olo koko päivän, kun en päässyt odottamaani streamattuun messuun. Se on elämäni ainoa henkireikä tällä hetkellä.
Kommentit (11)
Ei ole. Ap kirkothan pitää nyt etä jumalanpalveluksia ja messuja sen kun menet kirkkosi Youtube-kanavalle ja pääset osalistumaan kirkkomenoihin...
Monilla on juuri toisinpäin: sunnuntai olisi pilalla jos olisi pakko mennä kirkkoon.
Kun katsoo lähes tyhjiä kirkkoja sunnuntai-aamuna, niin vähissä olette.
Mulla on. Käyn joka sunnuntai. Meidän kirkko olis normioloissa ääriään myöten täynnä eri-ikäisiä, iloisia ja ystävällisiä ihmisiä.
Ei, kirkossa ei käy kuin ulkokultaiset uskovaiset esittämässä omaa paremmuuttaan. Metsässä on Jumala läsnä.
Kokisin kyllä todella raskaana jos joka sunnuntaiaamu pitäisi raahautua johonkin. Saatika kirkkoon.
Minä tunne yhden sellaisen henkilön, jolle sunnuntai on pilalla, jos ei pääse kirkkoon. Tosin hän ei ole erityisen uskonnollinen, vaan tykkää vaan jumalanpalveluksen ja kirkon tunnelmasta, joten mikään stream ei kelpaa.
En mene koskaan kirkkoon kun siellä läsnä pappi. En voi sietää näiden loiseliöiden teeskentelyä ja ulkokultaisuutta. Sen sijaan kävin eilen iltaajelulla pienen kunnan taajamassa, jossa on kaunis 1800-luvulla rakennettu puinen kirkko. Kiersin kirkon ja katselin kun tervapääskyt lensivät äännellen kirkontornin vierestä huimalla nopeudella, äärimmäisen taidokkaasti. Tervapääskyt. ja muukin luonto, kertovat minulle huomattavasti enemmän Jumalasta ja hänen töistään kuin yksikään sekopäinen psykopaattipappi.
On se osittain pilalla, kun kirkonmenoihin liittyy hengellisen puolen lisäksi kirkkokahvit ja tuttujen tapaamista.
Ei ole.