Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi riittävä summa konfirmaatiolahjaksi?

Vierailija
20.06.2021 |

Kummipoikani pääsee tänä kesänä ripille. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä antaisin lahjaksi, paitsi se klassinen kultaristi. Ongelma on vain se, että ne maksavat todella paljon, halvimmat taisivat olla 60€ kieppeillä ja ketju päälle. Toisaalta, haluaisin antaa lahjan, josta saaja pitää, mutta äitikään ei osannut sanoa, mikä olisi mieluinen tai toivottu lahja. Voisin muuten ostaa vaikka kuinka kalliin lahjan, mutta olen itse oikeasti köyhä.

Mammat, pistäisittekö virtuaalisesti päänne yhteen ja kertoisitte, mikä on sopiva summa ja mahdollisesti kiva lahja mielestänne?
Suurkiitos jo etukäteen avusta!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kultaista ristiä saa edes 60 eurolla.

Osta hopeinen.

Vierailija
2/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin 50€, mutta en ole erityisen köyhä. Keskituloinen. Annat sen verran kun on varaa. 20€?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy millaisen ristin haluaa. Monet tykkää hopeisesta tai ptonssisedta. Iso vai pieni Risto? Voi laittaa suoran linkin mimmoinen. Ja se raha on hyvä liSäksi. Saa ostaa itselleen mieluista.

Vierailija
4/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kortin väliin 20€. Syön ja juon sillä rahalla juhlapöydästä ennenkuin ajelen kotiin. Jos lapsi joskus ajautuu vaikeuksiin seison rinnallaan empimättä. Siinä on lahjani. Ei mammonassa.

Vierailija
5/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 350

Taisi olla liikaa, huh?

Vierailija
6/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan n. 600 euroa ja itse tekemäni hopeisen kuningasketjun. Tämä on sovittu jo aikaa sitten että kerralla nimipäivä, syntymäpäivä ja joululahjarahat.

Vierailija
7/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän satasella pääse alkuun. No ei... sellainen joka sopii itselle ja istuu omaan varallisuustilanteeseen.

Vierailija
8/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos antaa enemmän, itsekin antaisin, jos olisi varaa. Mielellään kuitenkin niitä realistisempia summia ehdotukseksi, sekä mahdollisia lahjavinkkejä. Kiitos vastanneille. :) Ap.

Vierailija
9/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e on mun mielestä hyvä lahja. Mies halusi antaa kummipojalleen 100e ja sekin oli mielestäni ok. Jos on varaa antaa esim 30e lahja niin sekin on ok. Ei kannata stressata liikaa tuollaisesta.

Vierailija
10/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaista ristiä haluaa todella harva nykyään. Hopeinen jos ristin haluat antaa. Tai 40-50e rahana.

Vierailija
11/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin 150e kummipojalle, mutta en ole erityisen köyhä. Ystäväni lapselle veimme 100e, olimme toki koko perhe mukana juhlissa.

Vierailija
12/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, nämä kommentit ovat helpottaneet paljon! Mahdollisia lahjaideoita? Ap.

Vierailija
13/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaisin ensin et haluaako ristiä lainkaan, tiedän useamman lapsen joka ei ole halunnut.

Tarjoudu maksamaan osa rististä tai anna rahaa 20-30 e? Rahasta tykkää kaikki tuon ikäiset.

Vierailija
14/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni rippilapselle, kaks tonnia ylioppilaalle.

Vierailija
15/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjaideoita, anna rahaa. 15-vuotias ei halua koriste-esineitä eikä kodintavaraa.

Vierailija
16/16 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi