Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä herkkua tarjota vikana työpäivänä miesvaltaiselle työporukalle?

Vierailija
12.06.2014 |

Olen kesätöissä firmassa, jossa ei itseni lisäksi ole ainuttakaan naista. Mietin jo hyvissä ajoin, miten varautua vikaan työpäivääni. Aikasemmissa työpaikoissa on ollut tapana tarjota vikana työpäivänä muille esim. karkkia, omia leipomuksia tai vastaavaa. Nämä aikasemmat työpaikkani on olleet naisvaltaisia, joten kulhollinen karkkia on ollut hyvä ja helppo valinta, ja karkit on mennyt hyvin "kaupaksi". Mutta entä miehet, mahtaakohan niille edes maistua karkit? :D Leipoa en todellakaan osaa enkä viitsi edes yrittää, kaupan valmisleivokset taas on jotenkin tylsiä.. Oisko kellään hyviä ideoita? "Piparia" ei sitten tartte tulla ehdottamaan! :D

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työporukassa miehille on aina kelvannut ihan kaikki "ilmainen" ruoka. Näin, vaikka teemme siistejä sisätöitä. Joukossa on ollut myös pari legendaarista sokerihiirtä, joilta on täytynyt piilottaa respassa asiakkaille tarjottavat karkit.

Itse asiassa tosin nimenomaan piparit ja muut pikkuleivät ovat olleet kuitenkin niitä leivoinnaisia, joita on saattanut vielä pari tuntia taukohuoneen pöydälle asettamisen jälkeen kulhosta löytyä. :-D

Vierailija
22/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan...Kymmenvuotta miesvaltaisella alalla niin pojat syö ihan mitä vaan on esim. synttäreiltä, ristiäisistä, häistä yms jäänyt yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miesvaltaisessa toimistossa työskentelevänä olen huomannut, että mikä tahansa syötävä yleensä kelpaa. Ei oo väliä onko suolaista vai makeaa. Kelpaa niin peruspullapitko kuin täytekakkukin.

Joku tuolla mainitsikin suklaasta valmistetut jutut. Meillä on työn puolesta piparia aina tarjolla (tai ehkä pitäisi puhua ihan vaan rehellisesti kekseistä :)) ja kaikki missä on jotain suklaaseen liittyvää menee parhaiten kaupaksi.

Vierailija
24/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi viedä makeaa. Itsekin olen ollut miesvaltaisella työpaikalla ja jos joku toi karkkia, keksejä tai leivonnaisia, niin ne menivät kyllä alta aikayksikön parempiin suihin.

Vierailija
25/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermapiirakka...

Vierailija
26/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 13:26"]

Mikä on porukan yleisilme? Raavaita raksamiehiä? -Kakut, piirakat ja karkit menee. Urheilullisia tyyppejä? - Väsää mansikkarahkaa. Koodareita ja metroja? - Sushia

[/quote]

Aikalailla raavaita raksamiehiä, toki joukossa on muutama, jotka tauoilla vetelee rahkaa sun muuta "terveellisempää" :D Oliskohan noi karkit sit kovin huono vaihtoehto?

ap

[/quote]

Seuraava kysymys: Miten lounastavat? Jos käyvät yleensä jossain ruokalassa, niin makeaa, jos yleensä syövät eväitä, niin suolaista. Karkit on hyvä, samoin suklaa.

[/quote]

Ruokalaa ei ole, joten eväät on käytössä.

Jännä muuten, miten noi karkit jakaa mielipiteet :D apua!

Vierailija
27/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan suklaaseen dipattuja mansikoita. Ja osa mansikoista voi olla ilman suklaata sellaisille, jotka on linjoistaan tarkkoja. Mieluummin vähän jotain hyvää kuin iso määrä jotain mättöä.

Vierailija
28/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanukasta!!!

Vierailija
29/55 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunbergin pusuja

Vierailija
30/55 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:01"]

Vanukasta!!!

[/quote]

Anteeks mitä??

Vierailija
31/55 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullapitko tai munkkipussi käy varmasti vallan hyvin. Samoin kääretortut, viinerit jne. käyvät kaupaksi ainakin meidän miesvaltaisella työpaikalla.

Vierailija
32/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämenmuotoisia marmeladeja jokaiselle oma sellofaanipussi ja joku henkilökohtainen mietelause:) siinä sydäntensulatteluja. itse vien laatikon karkkia. Siinäpä muistelevat mua sen aikaa kun karkkia riittää:)

Vierailija
33/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meet pöydälle makaamaan ja kuorutat vatalosi kermavaahdolla ja marjoilla/hedelmillä. kiellät käyttämästä ruokailuvälineitä.

Vierailija
34/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:10"]

Pizzaa ehdotan minäkin, esim. jauheliha, salami ja kinkku, pekoni. Suht helppo ja edullinen jos itse tekee tai sitten suosiolla tilaa jostakin jos ei paistohommat napostele. 

[/quote]

Pizzaa on hankala tehdä monelle, sillein että kaikki pitäisivät. Eri vaihtoehtoja pitäisi olla useampi. Toiset ei pidä salamista, toiset ananaksesta.

Välipala on helpoin. Vein itse viimeisenä päivänä pullaa, karkkirasian, limua, jotain leivonnaisia en muista mitä. Oli ainakin 4 eri vaihtoehtoa ja kaikki sai riittävästi.

Vierailija
35/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarjoilet?

Onko pakastinlokeroa?

Osta paljon jäätelöpuikkoja ja lappu pöytään, että Olkaa hyvä, itsepalvelu, kiittäen Kaija

Vierailija
36/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:11"]

Ap jatkaa.. Söin eilen häissä tätini tekemiä järjettömän hyviä lusikkaleipiä ja tuli mieleen, että mahtaisikohan miesväelle maistua lusikkaleivät? Naisille ainakin tuntuu olevan suurta herkkua. Voisin laittaa tätini leipomaan ;)

[/quote]

Maistuu varmaan, mutta ne on todella vaivalloisia leipoa, anna tädin olla rauhassa.

Vierailija
37/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:01"]

Vanukasta!!!

[/quote]

vanukasta sul on housuissas. Striptease esitys. All the way. Pikkarit pois.

Vierailija
38/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäpiirakka on hyvää, raikasta ja silti niin tukevaa, että kelpaa raksamiehille. Siis muropohja, puolukoita, ja päälle kermaviilisekoitus, löytyy varmaan internetistä.

Tai sitten piparia. :-P

Vierailija
39/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:11"]Ap jatkaa.. Söin eilen häissä tätini tekemiä järjettömän hyviä lusikkaleipiä ja tuli mieleen, että mahtaisikohan miesväelle maistua lusikkaleivät? Naisille ainakin tuntuu olevan suurta herkkua. Voisin laittaa tätini leipomaan ;)

[/quote] Hilloviivalla. Miten teet tästä näin ison jutun? Miehet syö vaikka pieniä kiviä, jos sanot niitä kahvipullaksi :)

[/quote]

Tää juttu on niin iso mulle, koska mulla on valtava halu sulattaa raavaiden ja niiden kaikista jöröimpienkin miesten sydämet :D älkää kysykö miksi, kai tää on tää mun lämmin ja yltiöromanttinen luonne (vaikka tähän ei romantiikka liity).. ja olishan se mukavaa jos jäisin työkavereiden mieleen jotenkin positiivisesti :)

[/quote] Jos työkaverit olisivat naisia, haluaisitko passata niitä samalla lailla?

Vierailija
40/55 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testatkaa leikkimielisesti sanontojen paikkaansa pitävyyttä.

Esim: Pyöriä kuin puolukka p-llussa.