Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko te potkitte opiskelevat täysi-ikäiset lapset pois kotoaan?!

Vierailija
20.06.2021 |

Tulemaan toimeen omillaan??
Eikö kannattaisi antaa teinin asua kotona vielä muutama vuosi ja säästää pesämunaa?

Tai jos nuori haluaa itse muuttaa, miksi hyökäätte nuoren myös rahallisesti?
Eikö olisi viisasta säästää elämää varten?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei potkittu kun halusivat itse lähteä, kun täältä matkaa yliopistolle on satoja kilometreja.

Vierailija
2/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt sellaista on tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan rahallisesti kotona asuminen ei kannata. Sitäpaitsi valtaosalla opinahjo EI sijaitse kotipaikkakunnalla etenkään toisen asteen jälkeen. Silloin on lähdettävä halusi tai ei. Eikä valtaosa lapsista kyllä enää 18 täytettyään edes halua jäädä vanhempiensa nurkkia nuohoamaan, vaan tahtovat jo itsenäistyä.

Vierailija
4/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitusen on hankalaa käydä luennoilla täältä 450 kilometrin päästä.

Vierailija
5/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt sellaista on tehnyt?

No, niinpä…kyllä minut potkittiin pois kotoa heti peruskoulun jälkeen tienaamaan oman elantoni.

Vierailija
6/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä ei ainakaan potkinut.

Vierailija
7/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret haluavat tehdä juttuja, joita lapsuudenkodissa ei useinkaan sallita eli juhlia alkoholin voimalla. Myös seksi on kiusallista muiden läsnäollessa.

Vierailija
8/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain äidin suhteilla asunnon 18v josta maksoin 180e/kk (yli 50 neliötä, hki hyvä alue). Sain myös mun elämän ajan säästetyt rahat itselleni kun täytin 18v. Menin töihin en menny opiskelemaan. Sain myös perinnön kun olin 23v.

Vierailija
9/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida olla vanhempien tehtävä säästää sitä elämään varten vaan tarjota ne perustarpeet, suoja, vaatteet ja ruoka. Joku on nyt vähän käsittänyt sen vanhemmuuden väärin. Vanhempien tehtävä on kasvattaa ne lapset itsenäisyyteen ja aikuisuuteen ja yhteiskunnan jäseniksi, eikä vangita heitä kodin seinien sisäpuolelle oman egon jatkeeksi kuinka minä uhraan kaiken lasteni eteen.

Vierailija
10/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis vähän liian pitkä koulumatka jos kotiin olisi jäänyt, sellanen 400km suuntaansa. Tulee myös taloudellisesti paremmin toimeen omillaan asuessa, on oikeutettu opiskelijoille tarkoitettuihin tukiin ja keikkatyömahdollisuudet ovat opiskelupaikkakunnalla paremmat.

Vierailija
11/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin käy. Ja mitä hän sitten aikoisi säästää kun kotonaan eläisi toimeentulotuella köyhyysrajalla? Pakkohan siitä asumisesta olisi maksaa kun minulta menisi asumistuki. En minä jätä lääkkeitä ostamatta ja käyttämättä terveydenhuoltoa kroonisiiin sairauksiini että aikuinen lapseni saa olla täyshoidossa kotonani. Minä oikeasti odotan sitä kun saan vihdoin nukkua rauhassa ja pitää pienet tuloni.

Vierailija
12/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, jos kotoa potkitaan opiskelupaikan ollessa samalla asuinpaikkakunnalla. Luulisi, että voisi opiskella kotoa käsin. En kyllä ole tällaisesta kuullut ainakaan omassa tuttavapiirissä. 

Vierailija
13/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä potkimisesta. Tyttö halusi kauas heti lukion jälkeen. Nyt asuu omillaan, opiskelee yliopistossa ja tekee samalla töitä. Poika 19v asuu kotona, opiskelee ja pelaa pleikkaria illat. Kunhan valmistuu ja työpaikan niin alan kannustamaan oman asunnon etsintään.

Vertailun vuoksi: vaari lähti 15 vuotiaana merille ja kiersi ympäri maailmaa rahtilaivalla.

Vierailija
14/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sitten anna rahaa tarpeeksi lapsillenne, vaan säästätte itseänne varten?

Vierailija
15/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret haluavat tehdä juttuja, joita lapsuudenkodissa ei useinkaan sallita eli juhlia alkoholin voimalla. Myös seksi on kiusallista muiden läsnäollessa.

Joo, itse menin yliopistoon samassa kaupungissa, mutta halusin ehdottomasti muuttaa heti lukion päätyttyä, koska halusin harrastaa seksiä rauhassa. Se ei taida nykynuoria enää kiinnostaa, kun opiskelijabileissäkin oikein erikseen kielletään olettamasta kenenkään sukupuolta. :D

Vierailija
16/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, jos kotoa potkitaan opiskelupaikan ollessa samalla asuinpaikkakunnalla. Luulisi, että voisi opiskella kotoa käsin. En kyllä ole tällaisesta kuullut ainakaan omassa tuttavapiirissä. 

Monet opiskelijat haluavat ihan itse muuttaa pois kotoa.

Vierailija
17/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä säästöä nyt muutenkaan opiskeluaikana kertyisi? Kyllä tuet mahdollistaa omillaan asumisen kun ei ole turhan kranttu asunnon suhteen. Minusta on tosi kiva että ehtivät asua jonkin aikaa ihan yksikseen ennen kuin mahdollisesti muuttavat puolison kanssa samaan talouteen. Hyvää oppia elämään. Kotiin saa aina tulla käymään mutta tokihan nuo haluavat enimmäkseen olla siellä omillaan.

Vierailija
18/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sitten anna rahaa tarpeeksi lapsillenne, vaan säästätte itseänne varten?

Helppo elämä,

rikas isä ja koira.

Jalokivet juhlan jälkeen uusiin vaihdetaan.

Vierailija
19/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap missä lapsiesi seurustelukumppanit yöpyvät? Teilläkö?

Vierailija
20/38 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saavat asua kotona maalla tai omistamassani (No pankin kanssa yhdessä) kerrostaloasunnossa kaupungissa vuokraa vastaan. Miten milloinkin haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi