Viikon loma, mihin pihalla olevat ruukkukesäkukat?
Kommentit (12)
Pesuvateihin, vateihin vettä imevät altakasteluna.
Sinne missä ovat nytkin? Itse jätän ainakin parvekkeelle ja tällaisen ohjeen sain kukkakaupasta, että reilusti vaan vettä lähtiessä ja jos suoraan paistaa aurinko, niin jonkinlainen kastelu viritelmä, esim. Villalankaa ja vesiastia kukkien yläpuolelle ja lanka kulkemaan astiasta multaan niin se ottaa vettä langan kautta.
Täytän kaksi isoa kastelukannua, asetan ne siihen viereen. Menen naapurin luo ja sanon: "ollaan poissa päivään x saakka, voitko kastella meidän kukat samalla kun omasi." Aina on onnistunut. Palattua vien naapurille kahvipaketin tms.
Veisin ne varjoisaan paikkaan ja jos ovat kuivuudenarkoja lajeja niin virittäisin niille jonkun altakastelun, lankakastelun, pullokastelun tms.
Onko tämä se kakkosen mainitsema liitin?
Meneekö siis esim. puolen litran limupulloon?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 11:33"]
[/quote]
tuolla liitetään letku hanaan, eli ei.
[/quote]
Ei ole, ne on tämännäköisiä http://www.talotarvike.com/kauppa/product_details.php?p=6335
[/quote]
Tämä on se Prismasta saatava malli: http://www.kauppila.fi/product_info.php?products_id=18319
ja tuo menee siis normiin pullonsuuhun eli 0,5-1,5 litran pullojen suuhun. Puolilitrainen riittää melko pienille ruukuille viikoksi, varsinkin jos kasvia ei jätetä ihan tosi paahteiseen ja aurinkoiseen paikkaan. Isompiin kannattaa laittaa litran pullo.
t. 2 ja 11
Hyviä neuvoja tullutkin. Lisäksi voit laittaa vielä päälle valkean harsokankaan. Kosteus pysyy sisällä paremmin eikä tuulikaan niin paljon kuivata. Ja tietty porotus, jos sitä siunaantuu.
Mä olen ostanut Prismasta ihan niitä semmoisia juomapullon päähän laitettavia systeemejä, joilla juomapullosta saa "kasteluautomaatin" ruukkukukille. Eli pullo täyteen vettä, se kastelutötsä päähän ja pullo pystyyn multaan. Kasteluvettä tihkuu sopivasti sieltä sitten. Viikon on säilyneet ruukkukukat noin ihan hyvin.