Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärintarkastus ajokorttia varten 50v:nä

Vierailija
20.06.2021 |

Tuleeko Trafilta kirje/pyyntö lääkärintodistuksesta vai pitääkö se vaan toimittaa poliisille (vai mihin)? Syyskesällä tulee 50v.täyteen. :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoterveystarkastus ajokorttia uusittaessa | Mehiläinen

Vierailija
22/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käynyt lääkärissä ajokorttia varten kun täytin 50. En ole kuullutkaan.

Ennen oli jo 45v tarkastuksia, ei minullakaan mitään ole vaadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VÄÄRIN,jopa b kortista pitää olla todistus.

Ei tarvitse toimittaa ikätodistus jos on vain B-luokan ajokortti, C-luokka tai siitä ylöspäin. LT EI mene sähköisesti poliisilaitokselle, kannattaa varmistaa asia, ja toimittaa vaikka itse.

OK, velipoika ja minä ajellaan ilman korttia nyt sitten.Tai ehkä oletkin väärässä.

ei sitä ennenkään ole kortilla ajettu..

Vierailija
24/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joutusin toimittaan jo ennen kuin olin 50. En oo vieläkään täyttäny siis.

Vierailija
25/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on henkilöautokortti (AB?). Eli vasta 75-vuotiaana eka lääkärin todistus? 

Vierailija
26/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttitodistus | Mehiläinen

Vierailija
27/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.apu.fi/artikkelit/ajoterveysohjeet-paivitetty-isoja-muutoks…

Ja tuon Apu-lehden artikkelin jälkeen tuli vielä uusi uudistus, jossa ensimmäinen lääkärintodistus tarvitaan vasta 75-vuotiaana.

Vanhat ajokortit ovat voimassa 70-vuotiaaksi saakka. Trafilta tulee kirje, jossa on ohjeet ajokortin uusimiseksi. Uusiminen kävi kätevästi netissä, koska minulla on voimassaoleva passi, josta kuva ja tiedot poimittiin. Uusi ajokortti tuli viikon kuluttua ja mukana oli kirjekuori, jossa vanha postitetaan.

Vierailija
28/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/ajokortin-uudistamiseen-helpot…

Tuosta näkee milloin tarvitaan lääkärintodistus:

Voit uudistaa voimassaolevan ajokorttisi ilman lääkärinlausuntoa:

jos olet alle 70-vuotias ja sinulla on henkilöauton, moottoripyörän, mopon, mopoauton tai traktorin ajokortti 

jos olet alle 45-vuotias ja sinulla on kuorma- ja/tai linja-auton ajokortti

Miksi täällä palstalla yritetään saada ihmisiä yksityiselle lääkäriin hankkimaan todistuksia tilanteissa joissa ei tarvitse? Eilen joku jauhoi työhöntulotarkastuksesta skeidaa, nyt tästä ajokorttiasiasta. Onko Mehiläisen osakkeet miinuksella vai miksi jaetaan systemaattisesti väärää tietoa?

Vierailija
29/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin, että tarvitaan lääkärintodistus, kun ajokortti meni keväällä vanhaksi, kun täytin 70. Trafilta sain kirjeessä paperit, jotka täyttämällä ja valokuvalla olisi voinut mennä Trafin konttoriin hakemaan uutta ajokorttia. Hakemuksen saattoi tehdä myös netissä, piti muistaakseni olla biotunnisteinen passi tai henkilökortti. Nyt on kortti viideksi vuodeksi ja sitten 75-vuotiaana tarvitaan se lääkärintodistuskin.

Vierailija
30/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABCE-kortti, 50 vuotiaasta alkaen lääkärintodistus 5 vuoden välein, onko tähän tullut muutoksia?

Vierailija
31/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on henkilöautokortti (AB?). Eli vasta 75-vuotiaana eka lääkärin todistus? 

Vanhojen ajokorttien voimassaoloajat muuttuivat vuoden 2013 alussa

Ajokorttilain voimaantulo 19.1.2013 muutti myös ennen lakimuutosta myönnettyjen ajokorttien voimassaoloaikaa.

Ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä.

Vierailija
32/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kuuklettaisit etkä kyselis täältä. Jotain oma-alotteisuutta.

Mitäs jos vaikka kusisit muuntajaan?

Vierailija
33/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.ajokortti-info.fi

Siellä sanotaan näin. "Et tarvitse lääkärinlausuntoa, jos ajokorttisi on voimassa 70-vuotissyntymäpäivääsi ja uudistat sen viimeistään syntymäpäivänäsi."

Vierailija
34/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC kortista alkaen ja tulee ilmoitus ja laiskalle kävijälle vielä uhkaus kortin menettämisestä. Viiden vuoden välein. Itse pudotin nyt AB luokkaan niin jää pois tarkastukset. Jos on ABCe niin voi pudottaa ABe.

Tämä tieto ei ole hevosmiesten tietotoimistosta eikä Teboilin parlamentistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi