Huoltaako miehesi talon autot?
Osaako huoltaa ja selvittää pikkuviat vai vietkö korjaajalle.
Huoltaa ei ole tarvinut viedä korjaajalle.
Kommentit (46)
Pystyykö uusia autoja huoltamaan itse?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:13"]
Ei huolla, naapurit huoltakoot omansa.
[/quote]
komp :)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:17"]
Huoltaa itse isot ja pienet viat. En muista yhtään kertaa, että auto olisi viety huoltoon jonkun vian takia. Minusta se on ihan mahtavaa, että osaa korjata itse, eikä ole mikään kermaperse ja peukalo keskellä kämmentä jos pitää rengas vaihtaa. Olen kuitenkin naimisissa miehen - en Miss Suomen kanssa.
[/quote]
Toisaalta mitä vikaa siinä on jos huollattaa muualla tai vaihdattaisi renkaat, vaikka itse osaisi?
EI siinä tarvitse olla mikää kermaperse jos esimerkiksi tuollaisilla asioilla haluaa tukea ja työllistää paikallisia pienyrittäjiä.
Vaikuttaa muuten aika paljon ajoneuvon jälleenmyyntiarvoon, jos sitä ei ole huollettu merkkiliikkeessä. Ihan turha ostajaehdokkaalle sanoa, että vaihdoin viime kuussa itse öljyt, sytytystulpat tai jarrupalat, se on sama kuin ei olisi tehty mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:17"]
Huoltaa itse isot ja pienet viat. En muista yhtään kertaa, että auto olisi viety huoltoon jonkun vian takia. Minusta se on ihan mahtavaa, että osaa korjata itse, eikä ole mikään kermaperse ja peukalo keskellä kämmentä jos pitää rengas vaihtaa. Olen kuitenkin naimisissa miehen - en Miss Suomen kanssa.
[/quote]
Toisaalta mitä vikaa siinä on jos huollattaa muualla tai vaihdattaisi renkaat, vaikka itse osaisi?
EI siinä tarvitse olla mikää kermaperse jos esimerkiksi tuollaisilla asioilla haluaa tukea ja työllistää paikallisia pienyrittäjiä.
[/quote]
Niin, jokainen laittakoon rahansa mihin lystää. Saattaisi moni yllättyä siitä summasta minkä tässä säästää tekemällä itse.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:17"]
[/quote]
[/quote]
Niin, jokainen laittakoon rahansa mihin lystää. Saattaisi moni yllättyä siitä summasta minkä tässä säästää tekemällä itse.
[/quote]
Toisaalta myös aika on arvokasta. Ei kaikilla ole aikaa kaikkeen. Ja nykyautoissa on ajotietokoneet ja muut, ei niitä oikein voi omassa pihassa huoltaa. Harvalla on myöskään rasvamonttua kotiautotallissa.
Merkkihuollossa käytetään molemmat autot. Mies yleensä huolehtii.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:22"]
Vaikuttaa muuten aika paljon ajoneuvon jälleenmyyntiarvoon, jos sitä ei ole huollettu merkkiliikkeessä. Ihan turha ostajaehdokkaalle sanoa, että vaihdoin viime kuussa itse öljyt, sytytystulpat tai jarrupalat, se on sama kuin ei olisi tehty mitään.
[/quote]
Vaikuttaa vähemmän, kuin mitä säästää itse tekemällä, verrattuna korjaamojen kalliiseen "valohoitoon".
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:06"]
Ns. käyttöautoja ei huolla, ne ovat aina max. pari vuotta vanhoja, joten viedään ihan merkkihuoltoon. Vanhempia harrasteautoja korjaa ja huoltaa toki itse. Toivon, ettei koskaan jouduta sellaiseen tilanteeseen, että mies tosissaan joutuisi jotain öljyjä vaihtamaan muihin kuin harrasteajoneuvoihin.
[/quote]
Hmm... Tuntisitteko itsenne sitten jotenkin huonoiksi, köyhiksi tms...? Hymyilen tuolle kommentille..
[/quote]
Kiva kun voin ilahduttaa sinua. Ja kyllä, siinä tilanteessa en vain tuntisi itseäni köyhäksi, vaan myös olisin sellainen. Eikai kukaan hyvään elintasoon tottunut halua oikeasti pudota köyhäksi? Ääneenhän tuollaista ei saisi sanoa, mutta anonyyminä palstalla onneksi saa sanoa asiat niinkuin ne on.
Onneksi ei ole autoa niin ei tarvitse kebenkään huoltaa. Polkupyörät huolletaan itse.
Meillä on sen verran uusi auto, ettei sitä voi itse juurikaan huoltaa. Osaa tietysti renkaat vaihtaa, tarvittavia nesteitä lisätä ja polttimoita vaihtaa. Muuten on niin sähköteknisiä vempeleitä, joiden korjaamisesta ei tule mitään ilman vianlukulaitetta ja asianmukaisia korjausvälineitä. Ja jälleenmyyntiarvoa ajatellen on erittäin tärkeää, että auton huollot on tehty ja merkitty huoltokirjaan tehdyiksi merkkihuollossa.
Että aloittajalla mahtaa olla mies, joka tykkää rapata autoja ja autot on jotain 90-luvun malleja, joita perusjamppakin pystyy vielä huoltamaan.
Huoltaa merkkihuollossa.
Itse saatan jotain pikkuvikoja vähän tsekata, harvemmin tarvitsee käsiään liata, vaikka osaisin tai olisi aikaa, mutta paikkaa ei.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:35"]
Meillä on sen verran uusi auto, ettei sitä voi itse juurikaan huoltaa. Osaa tietysti renkaat vaihtaa, tarvittavia nesteitä lisätä ja polttimoita vaihtaa. Muuten on niin sähköteknisiä vempeleitä, joiden korjaamisesta ei tule mitään ilman vianlukulaitetta ja asianmukaisia korjausvälineitä. Ja jälleenmyyntiarvoa ajatellen on erittäin tärkeää, että auton huollot on tehty ja merkitty huoltokirjaan tehdyiksi merkkihuollossa.
Että aloittajalla mahtaa olla mies, joka tykkää rapata autoja ja autot on jotain 90-luvun malleja, joita perusjamppakin pystyy vielä huoltamaan.
[/quote]
Eipä nuo vianlukulaitteet ja korjausvälineet mahdottomia ole itsekään hankkia ja sen jälkeen pystyy 2010-luvunkin auton huoltamaan itse.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:35"]Meillä on sen verran uusi auto, ettei sitä voi itse juurikaan huoltaa. Osaa tietysti renkaat vaihtaa, tarvittavia nesteitä lisätä ja polttimoita vaihtaa. Muuten on niin sähköteknisiä vempeleitä, joiden korjaamisesta ei tule mitään ilman vianlukulaitetta ja asianmukaisia korjausvälineitä. Ja jälleenmyyntiarvoa ajatellen on erittäin tärkeää, että auton huollot on tehty ja merkitty huoltokirjaan tehdyiksi merkkihuollossa.
[/quote] On 2001 ja 2003 luvun vuosmallaia alottajan autot.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:06"]
No todellakin huoltaa kun on autonasentaja ammatiltaan. ;)
[/quote]
Ja kehtaat myöntää tuon?
[/quote]
juu! Mitä pahaa siinä on? Ei yhtään noloa, huoltaa varmaan teidänkin hienoperseiden autot..
[/quote]
Jos meitä hienoperseitä ei olisi, ei olisi sunkaan miehellä töitä..
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:35"]
[/quote]
Eipä nuo vianlukulaitteet ja korjausvälineet mahdottomia ole itsekään hankkia ja sen jälkeen pystyy 2010-luvunkin auton huoltamaan itse.
[/quote]
Ei varmasti ole mahdotonta, mutta ei siinä taida oiken säästämään päästä. Lukulaitteet ovat myös merkkikohtaisia, joten jos vaihtaa merkkiä, täytyy ostaa uudet laitteet. Lisäksi auton huoltamiseen pitää olla rasvamonttu, sellaisenkin teettäminen on aika kallista.
Aika pöllö idea!
Niin autonrappausintoinen ei mieheni sentään ole, että kaikenmaailman vianlukulaitteita alkaisi hommaamaan ja monttua autotallin tekemään :) Ne on tuon tason remppajannut eri kaliiberia (ei minun miesmakuun...) Peruskäyttöön liittyvän pienimuotoisen fixauksen yms hoitaa vähemmän alasta kiinnostunut mieskin.
Meillä on molemmissa autoissa vielä takuu päällä, ei kai niihin saa ruveta itse mitään huoltoja tekemään?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:43"]
Meillä on molemmissa autoissa vielä takuu päällä, ei kai niihin saa ruveta itse mitään huoltoja tekemään?
[/quote]
Taitaisi takuu raueta, jos tekisi.
Huoltaa jotkut pikkuviat ja vaihtaa renkaat, mutta yleensä viedään huoltoon. Sen sijaan mies ropaa kaikki moottoripyörämme, niitä ei ole koskaan viety liikkeeseen.