Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Alkoon palauttaa avaamattoman pullon?

Vierailija
11.06.2014 |

Ostin lahjaksi kalliin shampanjapullon, mutta kuulin kautta rantain että lahjan saaja ei pidä juuri tästä merkistä.

En halua antaa lahjaksi juomaa josta synttärisankark ei pidäkään. Voisko sen vielä vaihtaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Koska pullo viety alkon ulkopuolelle. Mut en ihan ole.

Vierailija
2/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:06"]En usko. Koska pullo viety alkon ulkopuolelle. Mut en ihan ole.

[/quote]En ihan ole varma tarkoitin. Mut soita ja kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää kysyä Alkosta.

Mitään yleistä vaihto- tai palautusoikeutta ei ole kuluttajasuojalain perusteella virheettömiin kivijalkakauppojen tuotteisiin, mutta usein asiakaspalveluhengessä vaihto tai palautus onnistuu kuten myös niissä kaupoissa jotka lupaavan palautuksen.

Vierailija
4/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei siitä ole erikseen sovittu (esim. ostat isomman kasan juhlajuomaa ja jää yli). Kannattanee juoda itse tai antaa jollekin toiselle.

Vierailija
5/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi palauttaa.

Vierailija
6/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta en tiedä, mutta Ruotsissahan Systeemiin saa viedä jopa osittain tai kokonaan juodun viinin, esim. syystä "en oikein pitänyt tästä".

Vierailija
7/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään olis nyt varaa ostaa toista yli 50e:n pulloa, mutta tuntuu aika pahalta viedä just sitä merkkiä mistä saaja ei tykkääkään. Pitikin mennä kyselemään mieheltään, muuten olisin vienyt pullon oikein hyvillä mielin, eikä saaja varmastikaan olisi nyrpistellyt nenäänsä... fiksu ihminen kun on.

Ärsyttävää.

AP

Vierailija
8/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:09"]

Voi palauttaa.

[/quote]Niin, mutta saako silloin rahoja takaisin, muuta kuin sen 10 snt palautuspullosta?

Vierailija
9/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin virheellisen tuotteen (etikoitunut viini tms) voi palauttaa Alkoon ja siitä saa rahat takaisin. En tiedä käykö nyrpistelevä lahjansaaja virheeksi..

Vierailija
10/22 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:09"]

Voi palauttaa.

[/quote]Niin, mutta saako silloin rahoja takaisin, muuta kuin sen 10 snt palautuspullosta?

[/quote]Eihän ap sitä kysynyt.

Vierailija
11/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon tuotteita ei voi palauttaa. Tämä kävi ilmi tänään, kun kävin asioimassa Sellon alkossa ja ostin väärän kuoharin. Huomasin asian kassalla, kun olin maksanut tuotteen. Sanoin heti kassalla myyjälle, että anteeksi nyt tuli väärä tuote. Kassa sanoi, että käy vaihtamassa tuote uuteen. No, kävin vaihtamassa uuden pullon ja toin sen kassalle, mutta siinä yhtäkkiä kassa sanoi, ettei tuotetta voidakaan palauttaa. Jouduin siis ostamaan kaksi pulloa, koska kassa oli ehtinyt jo ottaa tämän uudenkin pullon hinnan, joten en sitäkään enää voinut palauttaa. En ole koskaan tiennyt tämmöisestä säännöstä. Ymmärrän kyllä, jos olet vienyt tuotteen jo kotiin, mutta että jos huomaat virheen heti. 

Vierailija
12/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma ei ole kovinkaan iso. osta uusi pullo parilla kympillä, jonkan sitten annat. toisen pullon juot joko itse tai annat jollekkkin toiselle.

Vierailija
13/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "Saara Aalto"

Vierailija
14/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin apteekissa. Lääkepakkauksia saa palauttaa mutta rahaa ei tule. Haluaisitko itse ostaa toisen hölskyttelemän pullon?

Vierailija
15/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi palauttaa, ellei asiasta ole sovittu etukäteen. Elintarvikelaki määrää. Ethän palauta ruokakauppaankaan tuotteita, eli rinnastetaan siihen. T. Sisäpiiriläinen

Vierailija
16/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Alkoon voi palauttaa avatun viinipullonkin jos viini on ns. Korkkivikainen. Maistavat kyllä siellä onko näin. En tiedä nykyisin kun on paljon kierrekorkeilla, koskeeko myös niitä.

Sekin on nähty että spurgu on koettanut palauttaa lähes juotua laatikkoviiniboxia mukanpilaantuneena alkoon.

Vierailija
17/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole elintarvike ? Ei mehuakaan vaihdeta rahaksi jos sattui väärä merkki.

Jätä lahjaksi jollekin toiselle, juot itse tai ronskisti annat lahjan

Vierailija
18/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pitkälti asiakaspalveluteko, mutta itse olen muutaman kerran onnistunut vaihtamaan Alkon tuotteen toiseen. Toisella kertaa palasin vain noin vartti ostotapahtumasta vaihtamaan, mutta tuote kävi silti liikkeestä ulkona.

Vierailija
19/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä haluaisi ostaa elintarviketta, joka on jo kerran myyty. Sillehän on voitu tehdä vaikka mitä. Myrkyttää tms.

Vierailija
20/22 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi palauttaa. Rinnastetaan elintarvikkeeseen, mikä tavallaan on hullua, koska eihän korkkaamatonta alkoholia voi pilata väärällä säilytyksellä. Toista nyt vaikka maitopurkki. 

Viallinen tuote on asia erikseen. Laki antaa sen palautukseen aina oikeuden. Sen sijaan virheettömän tuotteen palautusoikeus on yrityksen itse päättämä etu asiakkaalleen. 

Alkollahan monopolina ei ole tarvetta tällaiseen asiakkaiden erityispalveluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän