Osaako joku kertoa, että miksi juuri korkeakouluista tulee näitä "mies voi synnyttää" -tyyppejä?
Onko niin, että koko korkeakoulutus on nykyään vähän liian laaja käsite, ja tästä syystä ei oikein kannattaisi enää verrata vaikkapa luonnontieteitä opiskelevia tuohon otsikossa mainittuun porukkaan.
Kommentit (57)
Olen opiskellut luonnontieteitä. Ja minun mielestäni on ok, jos itsensä mieheksi kokeva ihminen synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut luonnontieteitä. Ja minun mielestäni on ok, jos itsensä mieheksi kokeva ihminen synnyttää.
Entä äärioikeistolaiseksi tunteva?
Vierailija kirjoitti:
Mutta voiko mies synnyttää?
Heillä on sen verran kriittistä ajattelua ja järkevämpi maailmankuva, että ymmärtävät olla sekaantumatta siihen mitä kenenkin housuista löytyy. Miten se sinulta on pois jos ihminen joka kokee olevansa mies synnyttää?
Yliopistoista niitä tulee. Aivopesevät siellä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni haluat jankata puhdasta biologiaa, missä sielläkään sukupuoli ei ole niin yksiselitteinen, että olisi vain naisia ja miehiä.
Sitten kun otamme sukupuolen laajempaan tarkasteluun ja ajattelemme, että ihminen itse saa tehdä päätöksen siitä, mihin sukupuoleen identifioituu (vai identifioituuko mihinkään) niin mieheksi itsensä kokeva henkilö voi synnyttää.
Et todennäköisesti ymmärrä kuulemiasi tai lukemiasi asioita. Kannattaisi perehtyä ja laajentaa sivistystään.
Tehdäänhän siellä naisista tekniikan tohtoreitakin, joten mikä ihme tuo nyt on?
Kukaan ei todellakaan voi päättää omaa sukupuoltaan. Eikä sukupuoltaan voi myöskään vaihtaa tai "korjata". Pilata sen kyllä voi, ja jotkut niin tekevätkin. Täysin mielenvikaista, todellisuudesta vieraantunutta hevonpaskaa yrittääkään väittää mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä mieheksi kokeva on eri asia kuin mies.
Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ja tätä suoranaista p*skaa tuodaan esiin opetuksessa silloinkin, kun se ei sinne kuulu. Sain esimerkiksi opettajalta sanktiota puhuessani esseessäni tytöistä ja pojista ilman, että otin näitä ”muita sukupuolia” huomioon.
Mulla on teoria tähän: korkeakoulutetut ihmiset elävät paljon ajatusmaailmassa, teorioissa, abstraktioiden piirissä. Siellä ei ole sukupuolta eikä seksuaalisuutta. He ovat vieraantuneet omasta fyysisyydestään. Silloin voi helposti tuntua, että sukupuolta ei ole tai sillä ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni haluat jankata puhdasta biologiaa, missä sielläkään sukupuoli ei ole niin yksiselitteinen, että olisi vain naisia ja miehiä.
Sitten kun otamme sukupuolen laajempaan tarkasteluun ja ajattelemme, että ihminen itse saa tehdä päätöksen siitä, mihin sukupuoleen identifioituu (vai identifioituuko mihinkään) niin mieheksi itsensä kokeva henkilö voi synnyttää.
Älä kiertele, vaan kerro, onko mielestäsi biologinen mies ikinä synnyttänyt.
Siellä vaiennetaan ne, jotka ajattelevat toisella lailla. Surullista mutta totta
Mies ei voi synnyttää. Nainen joka tuntee olevansa mies on anatomialtaan nainen. Mikä tässä on niin vaikeaa. Miksi selvistä asioista pitää tehdä vaikeita. Ei mikään ihme että ihmiset ovat niin pihalla nykyään ja on kaikenlaisia mielenterveysongelmia, kun selvistäkin asioista pitää vääntää jotain epäselvää.
Nainen50
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ja tätä suoranaista p*skaa tuodaan esiin opetuksessa silloinkin, kun se ei sinne kuulu. Sain esimerkiksi opettajalta sanktiota puhuessani esseessäni tytöistä ja pojista ilman, että otin näitä ”muita sukupuolia” huomioon.
Tämähän on ihan järjetöntä. Ei missään muussakaan asiassa harvinaisia poikkeuksia oteta huomioon joka ikinen kerta asiasta puhuttaessa, koska asioiden ytimeen ei pääse ikinä käsiksi jos kaikki poikkeukset on pakkolueteltava. Ja se on näkemysasia, onko sukupuolia kuinka monta, joten ei siitä pitäisi voida rankaista opiskelijaa, jos hän käyttää omaa näkemystään, joka ei välitä vastaa tän hetken valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan järjetöntä. Ei missään muussakaan asiassa harvinaisia poikkeuksia oteta huomioon joka ikinen kerta asiasta puhuttaessa, koska asioiden ytimeen ei pääse ikinä käsiksi jos kaikki poikkeukset on pakkolueteltava. Ja se on näkemysasia, onko sukupuolia kuinka monta, joten ei siitä pitäisi voida rankaista opiskelijaa, jos hän käyttää omaa näkemystään, joka ei välitä vastaa tän hetken valtavirtaa.
No riippuu esseen aiheesta. Jos siinä puhuttiin vaikka varhaiskasvatuksen merkityksestä identiteetin muodostumisessa ni saattoi olla aika tärkeä juttu jättää huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaus on että voi. mies joka on alkujaan ollut nainen ja ei ole vienyt loppuun asti lääketieteellisiä hoitoja voi synnyttää lapsen.
Sukupuoli on paljon monimutkaisempi ja laajempi asia kuin mitä biologinen näkökulma tarjoaa. Kyllä puhtaasti biologiselta kantilta kun katsotaan niin on vain naisia, miehiä ja intersukupuolisia henkilöitä, joilla on tietyt fysiologiset tunnusmerkit. On kuitenkin mahdollista, että sikiön kehitysvaiheessa tapahtuu jotakin minkä takia aivot ja fyysinen sukupuoli eivät vastaa toisiaan ja ihminen kokee jo lapsuudesta asti olevansa väärässä sukupuolessa. Tätä tapahtuu, joskin se ei ole kuitenkaan hirveän yleistä. En ymmärrä miten vaikeaa on ymmärtää tätä asiaa ja myös käsittää sitä, että sukupuoli on myös yhteiskunnallinen, sosiaalinen ja kulttuurillinen käsite eikä pelkkä biologinen joko tai asetelma.
Joukossa tyhmyys tiivistyy ja omat fantasiat muuttuvat biologisten tosiasioiden vastaiseksi. Niitä sitten netissä totena kirjoitellaan.