Antakaa minulle voimaa jättää narsistinen mieheni
En jaksa enää elää.
Olen nyt 2v seurustellut mieheni kanssa ja asumme yhdessä. Pikainen yhteenmuutto vuoden seurustelun jälkeen, opiskelupaikan takia. Ensimmäisen vuoden olin hyvin onnellinen. Nyt olen ihan palasina. Saan kuulla päivittäin olevani huora, ääliö, tyhmä... Mies vaan juo kaljaa ja polttelee pilveä. Hän on myös lyönyt koiraani. VI*** MÄ OLEN TYHMÄ. Tässävaiheessa olisi jo pitänyt lähteä. Miksen osaa päästää irti? Aina ajattelen, että kyllä me tästä selvitään kun selvittiin viimeksikkin. Itken päivittäin, olen ollut myös itsetuhoinen. Olen alkanut vihaamaan itseäni. En halua erota miehestä,vaikka ymmärrän ettei suhteemme ole terve.
Kommentit (36)
Voisithan toki koittaa muuttaa pariksi kuukaudeksi pois ensi alkuun jos et muuten pysty lähtemään, jos näin kävisi että mies oppisi sinua arvostamaan asu vielä toiset kaksi kuukautta varmistukseksi muualla. Todennäköisesti miehesi ei muutu vaikka muuttaisit ja parin kuukauden muuttosi voi jäädä lopulliseksi, mutta siinä ajassa oma olosi ehkä helpottuisi hieman että voisit hyväksy tilanteen muuttumattomuuden ja saisit voimia lopulliseen eroon. Narsista pitää erota salaa, muuten se anelee sinua jäämään ja jatkaa koukuttamista ikuisuuden..
Ei sua voi auttaa, jos et itse halua erota.
No tiedät itsekin mitä tehdä. Lähde. Ei kukaan muu voi lähteä puolestasi. Tee palvelus tuleville lapsillesi, tulevalle itsellesi ja lähde.
Mitä sanoisit ystävällesi jos hän kertoisi tuon saman sinulle?
Kerran täällä vain eletään. Lähde nyt kun voit, äläkä ainakaan lapsia ala hänen kanssaan tekemään!
Ei kiinnosta auttaa. Autoin yhtä ystävääni, kuuntelin hänen itkupuheluitaan, autoin asunnon vuokraamisessa ym. Hän päättikin jäädä narsistinsa luo. Ei kukaan muu voi sua auttaa kuin sinä itse.
Kuvittele, että ystäväsi olisi tilanteessasi. Mitä neuvoisit hänen tekevän?
Entä onko ok, että viatonta koiraasi pahoinpidellään?
Herää ja ala kunnioittamaan itseäsi.
Itse roikuin narsistin kanssa kolme vuotta. Yritin kolme kertaa lähteä, mutta aina palasin typeränä, kun mies alkoi ruikuttamaan ja lupailemaan kuuta taivaalta. Viimeisen kerran lähdettyäni en enää vastannut miehen puheluihin enkä viesteihin. Vieläkin useamman vuoden jälkeen mies kokeilee välillä kepillä jäätä. Itse olen kuitenkin nyt onnellinen ja uudessa hyvässä suhteessa. Ja en voi ymmärtää mikä saikaan pysymään niin kauan täysin kamalassa suhteessa.
Tsemppiä! Säkin pystyt lähtemään ja tulemaan onnellisemmaksi! Mulla lopullista lähtöä seurasi heti parin päivän jälkeen niiiin iso helpotus ja rauhallisuus. Suosittelen kokeilemaan :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:43"]
Ei sua voi auttaa, jos et itse halua erota.
[/quote]
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12302041
Kannattaa lähteä, tuossa tapauksessa ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Normaalejakin ainutlaatuisia miehiä kyllä riittää, joiden kanssa on hyvä olla. Meinasin nuorena tappaa itseni narsistin takia, niin pahat mielenterveysongelmat sai aiheutettua. Nyt monen vuoden päästä, en voi millään käsittää mitä näin kyseisessä hullussa ja miksi en arvostanut itseäni. Minkäännäköistä masennusta ei enää ole, mutta tuosta koko hommasta toipumiseen meni monta vuotta. Älä jää tuhlaamaan aikaasi.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:35"]
En jaksa enää elää.
Olen nyt 2v seurustellut mieheni kanssa ja asumme yhdessä. Pikainen yhteenmuutto vuoden seurustelun jälkeen, opiskelupaikan takia. Ensimmäisen vuoden olin hyvin onnellinen. Nyt olen ihan palasina. Saan kuulla päivittäin olevani huora, ääliö, tyhmä... Mies vaan juo kaljaa ja polttelee pilveä. Hän on myös lyönyt koiraani. VI*** MÄ OLEN TYHMÄ. Tässävaiheessa olisi jo pitänyt lähteä. Miksen osaa päästää irti? Aina ajattelen, että kyllä me tästä selvitään kun selvittiin viimeksikkin. Itken päivittäin, olen ollut myös itsetuhoinen. Olen alkanut vihaamaan itseäni. En halua erota miehestä,vaikka ymmärrän ettei suhteemme ole terve.
[/quote]
Tuohon olet itse kirjannut niin monta hyvää syytä jättää mies ja suhde.
1) Kaikki ansaitsevat tulla kohdelluksi ihmisarvoisella tavalla. Siihen ei kuulu päivittäinen haukkuminen, dissaaminen ja nimittely. Vaikka luuletkin kestäväsi haukkumista, se on todellista henkistä väkivaltaa, joka jättää jäljet sieluusi. Parempi olla yksin kuin altistaa itseään henkiselle väkivallalle.
2) tyypillä on alkoholi- ja aineongelma. Mitään hyvää ei siitä seuraa. Hänellä on portti auki pahempiin ongelmiin ja selvään alamäkeen elämässään. Haluatko pitää luuserille seuraa, kun hänen elämänsä menee päin helv.?
3) Koiran pahoinpitely on selvä dealbreaker. Koira luottaa sinuun, että pidät siitä huolta, mutta nyt altistat sen tuolle ihmispaskalle?
Ei hyvää päivää nainen. Kokoa itsesi. Muuta vaikka vanhempien luokse asumaan. Mikä tahansa on parempi järjestely kuin nykyinen kuvio. (Ja vanhempien luona asuminen on kyllä mielestäni todella järkyttävä juttu, mutta sekin on pienempi paha kuin tuo mies) Tärkeintä on se, että hoidat asumisjärjestelysi kuntoon tavalla, ettet ole tuosta kaverista riippuvainen missään mielessä.
Erosin myös vuosia sitten narsistimiehestä. Eroa tein vuoden. Lopulta vain riuhtaisin itseni irti, tunteille ei tuolloin ollut tilaa. Itku, suru, viha, häpeä ja joukko muita tunteita tuli, kun olin turvassa. Hankia asunto vähintää toisesta kerroksesta, jossa alaovi lukossa. Vaihda puhelinnumero ja sähköposti. Katkaise yhteys kokonaan. Anelu ja muutoslupaukset ovat täyttä potaskaa, jolla koittaa saada sinut takaisin. Voimia. Ota yhteys narsistien uhreihin.
Mies löi koiraani kerran. Ennemminkin tönäisi, mutta se oli jo yksi kerta liikaa. Ymmärrän. Jos lähden, menenkö poliisin kautta? Ilmiannanko miehet ja hänen pilvi porukkansa? Ainoa syy miksi en menisi on että 'jos palaan'.... olen ääliö.
Älä turhaan ala kostamaan sillä tavalla, noista hulluista ei koskaan tiedä mitä tekevät, kun hermostuvat. Jatkaa touhujaan varmasti, vaikka jotain sanktiotakin tulisi. Parasta vaan pakata tavarat ja koira mukaan, sitten katkaista välit täysin. Narsisti kärsii kaikista eniten, kun ei saa minkäänlaista huomiota. Äläkä edes mieti mitään palaamista. Itse tein juuri sen virheen, että annoin "oman" narsistini puhua minut takasin parin vuoden täydellisessä erossa olon jälkeen, sain taas pettyä ja todeta, ettei mikään ole muuttunut, ainoastaan mennyt pahemmaksi. Se on kyllä kamalaa, miten narsisti saa normaalin ihmisen vakuuttumaan omasta erinomaisuudestaan ja ripustautumaan itseensä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 20:24"]
Mies löi koiraani kerran. Ennemminkin tönäisi, mutta se oli jo yksi kerta liikaa. Ymmärrän. Jos lähden, menenkö poliisin kautta? Ilmiannanko miehet ja hänen pilvi porukkansa? Ainoa syy miksi en menisi on että 'jos palaan'.... olen ääliö.
[/quote]
Huolehdi vain itsesi ulos siitä tilanteesta. Pilvenpolttaminen on hänen oma ongelmansa. Ilmiantaminenkin tavallaan luo linkin sinun ja tyypin välille. Parempi että katkaiset kaikki yhteydet tuohon ihmiseen taaksesi katsomatta.
Hoidat itsellesi ensin paikan, minne voit mennä ainakin väliaikaisesti ennen kuin löydät uuden kämpän. Koira mukaan. Mielummin, jos voit muuttaa eri kaupunkiin - aina parempi. Numero vaihtoon ja salaiseksi, ettei pääse edes yrittämään sinua takaisin.
Jätä lähtiessäsi pöydälle viesti, ettei suhteenne enää toiminut ja kummankin parempi jatkaa omalla suunnaallaan.
Jotenkin se miehen anelu, takaisin pyytäminen, ja 'kuun taivaalta' lupaaminen kuulostaisi kivalta...
Ja lopuksi: Noudata hyvä nainen näitä edellisten viisaita neuvoja!
Voinko tätä enää korjata? Jos lähden hetkeksi, kuukaudeksi tai kahdeksi jotta mies tajuaisi minun arvon... Jos saisin hänet lopettamaan polttelut ja juomisen? Jos hän alkaisi arvostamaan minua...Kaikki tämä alkoi kun mies "koetti" pilveä. JOS tämä kaikki tapahtuisi, voisiko vielä toimia?
Ja jos meteoroitti tippuisi päähän....
Hae itsellesi tukea. Ala arvostamaan itseäsi. Narsisti lyttää aina unhrinsa maanrakoon sen takia itsetunto on niin nollissa. Ala elämään omaa elämääsi ja ole lujana. T. selvinnyt ja kiitollinen elämästään tänään
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 20:58"]
Jotenkin se miehen anelu, takaisin pyytäminen, ja 'kuun taivaalta' lupaaminen kuulostaisi kivalta...
[/quote]
Niin, koska se saisi sinut tuntemaan, että rakkautesi on nostanut tyypin suosta, ja olet saanut palkkion urhoollisuudestasi. Se nostaisi laskenutta itsetuntoasi?
Mutta tosiasiassa se vain osoittaisi, miten alas olet vajonnut. Yrität lypsää hyväksyntää, lämpöä ja arvostusta huumeidenkäyttäjältä, ja menet vielä uskomaan siihen. Seuraavalla kierroksella olet vajonnut vielä alemmas, ja tarvitset vielä kiihkeämmin vakuutteluja. Jos kykenet pettämään koirasi noin, mitä tekisit lapsillesi?