Mitä mieltä olet alkoholisteista?
Kommentit (37)
AA:ssa olen tavannut valtavan viisaita, empaattisia ja ymmärtäväisiä alkoholisteja. Monilla on raittiutta takana jo kymmeniä vuosia. Itse olen juuri retkahtanut ja koen siitä monenlaista tuskaa. Alkoholismi on karmeaa niin kauan, kunnes (jos) raitistuu.
Säälin, ymmärsin ja vihasin. Sitten erosin, elämäni parhain ratkaisu.
Alkoholismi on luokiteltu sairaudeksi, joten suhtaudun samoin kuin muihinkin sairauksiin. Tuttavapiiriini kuuluu sekä alkoholisteja että raitistuneita alkoholisteja, diabetikkoja, epilepsiaa sairastavia ja syömishäiriöisiä. Kenenkän sairautta en ole aiheuttanut ja koska en ole lääkäri, en voi myöskään kenenkään sairautta hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on typerästi aseteltu kysymys.
Miksi? Tiedän että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat että alkoholistit on alemmanluokan kansalaisia. Halusin täältä kysellä selvittääkseni että onko enemmänkin ihmisiä jotka ajattelevat niin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sairaita. Kukaan ei päätä, että alan alkoholistiksi.
Kyllä päättää.
Sairaushan se on, itseaiheutettu kuitenkin. Samalla tapaa kuin huumeriippuvuus, josta todennäköisesti vielä vaikeampaa päästä eroon
Sairaushan se on, mutta vaikea silti ymmärtää miksi sitä ei saisi ns kontrolliin. Antabusta ja terapiaa kehiin.
Isäni on alkkis ja elämäni ensimmäiset 9v oli sen vuoksi lasinen, pelottava, ahdistava, ennakoimaton, arvaamaton ja väkivaltainen.
Kylllä se täytyy todeta että vähän noi alkon tuotteet sellasia ettei kannata ihan lähteä joka päivä leikkkimään.
Vierailija kirjoitti:
Sairaushan se on, itseaiheutettu kuitenkin. Samalla tapaa kuin huumeriippuvuus, josta todennäköisesti vielä vaikeampaa päästä eroon
Samalla tavoin kuin lihavuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se täytyy todeta että vähän noi alkon tuotteet sellasia ettei kannata ihan lähteä joka päivä leikkkimään.
Hermomyrkkkyä.
Videolla ulkomailla eräs mies kertoi saaneensa apua hypnoosista (hänen sukulainen oli hypnoterapeutti).
Toivon, että isäni ei olisi ollut alkoholisti. Hoiti silti työnsä, kannusti ja rakasti lapsiaan. Huono parisuhde heijastui kodin ilmapiiriin, vaikka isä ei ollut koskaan itse riitaisa tai väkivaltainen. Selväpäinen äiti huusikin sitten senkin edestä.
Sairaita. Kukaan ei päätä, että alan alkoholistiksi.