Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö mielestäsi eutanasia sallia vaikka varsinaista fyysistä sairautta ei olisi? (esim. masennuksen tai syrjäytymisen takia)

Vierailija
19.06.2021 |

Mitä olet mieltä tällaisesta? Jos yksilö vakaasti kokee että hänen elämänsä on enemmän kärsimystä kuin nautintoa? Onko tällaisessa elämässä mitään järkeä?
Toisissa maissahan on jo tehty eutanasioita masennuksen takia

Itse varmaan haluaisin tällaisen eutanasian, koska en vain tunne kuuluvani tänne

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sivullisia ei pitäisi joutua traumatisoimaan oman kuolemantoiveensa takia. Haluaisin säästää marjastajat, rekkakuskit ja viattomat talkkarit, ja kuolla siististi ja logistisesti järkevässä paikassa.

Soylent Green

Vierailija
42/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan haluaisi, mutta ehkä mun mielipiteen voisi muuttaa taitavalla argumentoinnilla. Koska nyt tää on aika tunnepohjainen vastaus, että ei eutanasiaa masentuneille. Mut eihän se oo mun elämä ja kokemus niin en lähde kovaa huutelemaan mikä on oikein. Normieutanasiaa kyllä kannatan, niitä ihmisiä ei voi muin keinoin auttaa. Oisko masentuneella mahis parantua kärsimyksistään jotenkin, kyl sen pitäis olla sellanen toivoton tilanne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Kristityillä ei ole mitään oikeutta pakottaa muita elämään *sylkäisee* raamatun mukaan.

Kristityillä on vain pikkuruisen valtaa eduskuntatasolla ja hallituksessa, joten etsi nyt joku muu syyllinen siihen ettei eutanasiaa oe vapautettu!

Vierailija
44/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kunhan taatusti on käynyt Alankomaissa käytetyn prosessin tai vastaavan läpi ennen eutanasiaa. Tämä tarkoittaa sitä että kaikki keinot on yritetty käyttää parantamiseen ja yhteiskunta on tarjonnut tukiverkkonsa täydessä mittakaavaassa. Jos silti haluaa eutanasian, niin silloin olisi hyvä jos yhteiskunta auttaisi että se onnistuisi siististi, eikä itse tarvitsisi räpeltää ties millä tavalla. Samalla tähän prosessiin kuuluu myös omaisten huomioonottaminen ja tukeminen, eikä syntyisi niitä tilanteita joissa omaisille tulee yllätyksenä  ja järkytyksenä itsemurhan tehneen löytäminen.

Vierailija
45/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi sallia. Itse haluaisin eutanasian heti, vaikken edes ole sairas, masentunut, syrjäytynyt tms. Syitä:

- ihmisiä on tällä planeetalla liikaa, olisin valmis poistumaan muonavahvuudesta

- en näe elämällä mitään merkitystä tai tarkoitusta

- vaikka elämäni ei ole kärsimystä, en vaan enää haluaisi jatkaa elämää, en siis ihan hyvääkään elämää

Vierailija
46/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki loiset päättäjät pelkää että niiltä loppuu elättäjät siksi ei salli.

Vierailija
47/48 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sallia.

Vierailija
48/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla vaihtoehto miehille jotka eivät voi saada tyttöystävää. Sellaisille kuten minä.

Sinä olet arvokas ihminen ilman tyttöystävää. Et eutanasian arvoinen.