Voiko työtön ja köyhä syödä lohta, avocadoa, mansikoita ym?
Kommentit (39)
Aivan varmasti voi, mutta kysymys onkin, kuinka usein?
Kyllä kerta viikkoon syön lohta, ja tilanteen mukaan ostan Lidlin avocadopussin.
Mansikoiden pitää olla kotimaisia, ja ehkä juhannukseksi ostan rasian.
Tottakai voi, ei puhdas perusruokavalio kokonaisuudessaan kalliiksi tule.
Työssä käydessä menee enempi rahaa kaikkiin epäterveellisiin herkkuihin, valmissalaatteihin yms., koska nukkuu jatkuvasti liian vähän ja sitten väsyneenä tekee mieli mässätä, ei jaksa tehdä itse ruokaa joten ostaa tiskiltä jne.
Työttömänä saa nukkua hyvin ja on aikaa tehdä ihania ruokia, joten ei ole tarvetta valmiille eikä himoja sokeri- ja rasvaherkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi, kun jättää oluen pois.
Oluen valmistuskustannukset ovat muutama kymmenen senttiä litralta. Kyseessä on halvempi juoma kuin maito.
Jos itse pyytää lohen.
Ja mansikoiksi metsämansikat. Niitä kasvaa luonnossa. Melkein ne on kyllä parempiakin kuin varsinaiset mansikat.
Avocadot hankalampi juttu.
Mulla ainakin ansiosidonnainen on enemmän kuin monen kokoaikaisen palkka....
Toisekseen työttömänä olis aikaa käydä hakemassa mansikat itse poimien.
Kerran eräältä suomalaiselta julkkikselta kysyttiin suorassa tv-lähetyksessä mikä on hienoin ruoka jota hän on koskaan syönyt. Hän vastasi, että jättikatkaravun pyrstöt. Näinhän se varmasti on jos ei ole koskaan matkustellut Tallinnaa pidemmällä.
Kissanruoka maistuu hyvältä varsinkin lonkeron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Itse haen koiralle lohta aina Prismasta ilta-alesta. Viimeksikin melkein kilon ruodoton filee alle kympillä. Pienen palan paistoin itselle ja loput koiralle. Eikä avocaadotkaan ketään konkurssiin vie. Eihän niitä kuitenkaan syödä kilokaupalla vaan esim. herkullisen avocadopastan loihtii jo yhdestä hedelmästä, jonka saa noin eurolla. Ja espanjalaiset mansikat on nyt olleet alle pari euroa 400 grammaa. Itse löysin niitä peräti 69 sentillä/rasia. Eli kyllä työtönkin voi herkutella ja syödä terveellisesti, kun osaa käyttää alennukset hyväkseen.
Tottakai voi.
Mutta sitä en ymmärrä, että kilosta riittää itselle pieni pala ja koira menee edelle.
Ei voi. Makaronit, kaurapuuro sekä B-luokan grillimakkarat kylminä ovat sitä oikeaa työttömän ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lohi ei ole halpaa edes tarjouksessa, jolloin se on sikanautajauhelihan hinnoissa. Juju piilee siinä, että kun 200 grammasta sikanautaa tulee tyytyväiseksi, samaan tunnetilaan päästäkseen lohta pitää vetää n. 1kg.
Ei kukaan vedä kiloa lohta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräältä suomalaiselta julkkikselta kysyttiin suorassa tv-lähetyksessä mikä on hienoin ruoka jota hän on koskaan syönyt. Hän vastasi, että jättikatkaravun pyrstöt. Näinhän se varmasti on jos ei ole koskaan matkustellut Tallinnaa pidemmällä.
Mikä sulla on?
työtön voi onnistua onkimaan särkiä, haukia ja ahvenia
Lohta hän ei saa
Voi jos haluaa. Se riippuu siitä mihin sen rahan käyttää ja miten oman talouden suunnittelee. Toimeentulotuen perusosa kattaa aika hyvästi kuitenkin perus elintason.
Täytyy osata suunnitella ja ennakoida
Jos perhettä, pyörän ostot ja joulut ei voi tulla yllätyksenä.
Kaljaan, tupakkaan, ravintoloihin jne. ei oo varaa jos haluaa syödä avokadoa ja mansikoita (onko lohi edes kallista?). Vai haluaako sen rahan käyttää lehtitilauksiin, vaatteisiin, tavaraan tai meikkeihin? Törsätä köyhä ei voi. Täytyy olla tietoinen mikä maksaa mitäkin ja mitä oikeasti tarvii, mistä haluaa maksaa ja mikä voi odottaa.
Itse kyllä köyhänä kasvatan mansikat itse ja haen vadelmat ja mustikat metsästä. Köyhänä en jäisi hetkeksikään pääkaupunkiseudulle jossa raha kuluisi säilykepurkissa asumiseen.
Jos työtön lähtee keräämään marjoja
niin pelkkään bussimatkaan menee 9 euroa
Lisäksi tähän aikaan vuodesta metsässä ei ole mitään marjoja
Lohta ostan joka viikko. Kotimaiset mansikat maksaa jotain 6e pikkurasia, niitäkin monta kertaa viikossa.
T. Työtön perheenäiti
Lohi ei ole halpaa edes tarjouksessa, jolloin se on sikanautajauhelihan hinnoissa. Juju piilee siinä, että kun 200 grammasta sikanautaa tulee tyytyväiseksi, samaan tunnetilaan päästäkseen lohta pitää vetää n. 1kg.