Voiko työtön ja köyhä syödä lohta, avocadoa, mansikoita ym?
Kommentit (39)
Minä sain kaverilta ilmaiset mansikantaimet ja ne on tuottaneet paljon mansikoita ja riitti talven ylikin kun osa pakastettiin😊
Monet työttömät vetää kaljaa ja tupakkaa ja siihenkin on varaa.
Herkkuruokaan törsääminen auttaa taas jaksamaan. Onhan se tietty jostain pois, mutta ihminen tarvii välillä jotain erikoisempaa ja luksusta.
Halvemmaksi kai nuo tosiaan tulee kuin viina ja tupakka, joita ainakin sossun tuilla elävät vetää usein jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi, kun jättää oluen pois.
Itse syön noita oluen kanssa.
T. Tyätön
Helposti voi, kun ei tuhlaa rahojaan muuhun. Esimerkiksi tupakka-askin hinnalla saa jo aika paljon mainitsemiasi tuotteita.
Meillä syödään noita ja olen työtön. En osta alkoholia ollenkaan. Satsaan terveelliseen ruokaan. En ole koskaan pitänyt kaljasta ja makkarasta. Olen viimeksi syönyt grillimakkaraa useita vuosia sitten. Kaljaa maistoin teininä ja se oli pahaa.
Miksei voisi? Itse haen koiralle lohta aina Prismasta ilta-alesta. Viimeksikin melkein kilon ruodoton filee alle kympillä. Pienen palan paistoin itselle ja loput koiralle. Eikä avocaadotkaan ketään konkurssiin vie. Eihän niitä kuitenkaan syödä kilokaupalla vaan esim. herkullisen avocadopastan loihtii jo yhdestä hedelmästä, jonka saa noin eurolla. Ja espanjalaiset mansikat on nyt olleet alle pari euroa 400 grammaa. Itse löysin niitä peräti 69 sentillä/rasia. Eli kyllä työtönkin voi herkutella ja syödä terveellisesti, kun osaa käyttää alennukset hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä oluen kanssa. Työttömänä on varaa syödä mitä tahansa ns. normaalia ruokaa. Sitä ei vaan ole välttämättä mahdollista tehdä joka päivä.
Näin työttömänä ollessa olen syönyt enemmän lohta, kokolihaa, katkarapuja yms. paremmin kuin koskaan työssä ollessani. Tuet riittävät hyvin ja Myllypuron ja Hurstin jonoistakin saa ihan kivasti ruokaa.
En ainakaan eläkeläisenä voi tuota avokadoa syödä, enkä vaikka tulisi Eurojackpot pääpotti.
Mansikoita syön kesällä, lohi kuuluu ruokalistalle useinkin mutta enempi lihaa
Minä nautin siitä kun itsellä on varaa pieneen luksukseen
Mutta työttömillä ei ole
Miksi ihmeessä ei voisi? Ei köyhyys ja/tai työttömyys millään tavalla estä tekemästä omia valintoja.
Eri asia on se, että köyhä työtön voi nauttia monista muista asioista eikä tunne tarvetta ostaa (!) mansikoita, avokadoa ja lohta, jos ei satu niistä pitämään. Itse en avokadoa syö ja lohen sijasta ostan edullista kirjolohta, koska se on minun mielestäni parempaa kuin härskille rasvalle maistuva norjanlohi ja mansikoita kasvatan itse.
Ei voi. Palstalla on nähty ettei köyhä voi käyttää esim. tonnikalaa.
Ei voi, ellei ne ole omalla tyollä, niskahiellä ja hampaat irvessä hankittu. Ei luoja laiskoja ruoki!
Lohta ja avokadoa syön, mutta en juuri mansikoita enkä kantarelleja. Joku kenkkuili somessa että tein sienikeiton väärin.
Lohi ei oikeasti ole kovin kallista koska lopusta voi aina tehdä keiton. Pienikin annos on täyttävää.
Joskus olen popsinut viikkotolkulla perunalaatikkoa.
Kyllä, lisäksi ahven on todella herkullinen. Perunat, juurekset yms. kasvatettuna.
Mikä parempaa, kuin keitetyt kalapotut.
Mielikuvitus vain on rajana :).
Lohi ei edes ole kovin kallista, kun vertaa moniin muihin kaloihin ja sitä löytää usein tarjouksesta tai päiväyslaputettuna. Avokadojakin saa joskus hyvästä tarjouksesta ja puolikas riittää hyvin salaattiin tai miten sitä ikinä haluaakaan syödä.
Mansikoitakin voi löytää edullisesti tai viljellä vaikka omalla pihalla/parvekkeella.