Erektiohäiriö ja ennenaikainen laukeaminen: mies ei suostu lääkäriin
Olen pitkän etsinnän jälkeen löytänyt todella lupaavan oloisen miesystäväkokelaan, vähän alle kolmekymppisen, kunnollisen ja huumorintajuisen ihanan miehen. Mutta yksi todella suuri ongelma löytyy, ja tottakai se nyt sitten liittyy seksiin, eli kaikista aiheista kaikkein herkimpiin...
Mies ei läheskään aina kykene yhdyntään, erektio ei vain ole tarpeeksi kova. Ja sitten kun yhdyntä onnistuu, niin muutaman työnnön jälkeen hän jo laukeaa. Molempia asioita mies selkeästi häpeilee ja yrittää hyvitellä esim. suuseksillä, mutta itse valitettavasti näen asian niin, että lääkäriin noiden oireiden takia pitäisi mennä.
Ehdotin varovasti lääkäriä kerran, ja mies ahdistui/suuttui/loukkaantui ihan hirveästi. Riitaa ei syntynyt, mutta miehen koko olemuksesta näkyi että hän loukkaantui pahasti. Tämä on minun mielestäni paha merkki: mies ei siis halua lääkäriin koska aihe on niin arka, eikä vaikeista asioista selvästi voi hänen kanssaan puhua. Aiemmissa suhteissa hän on kamppaillut saman ongelman kanssa, ja on kuulemma vain niin väsynyt kuulemaan kuinka vika on hänessä, vaikka hän ei pysty siihen vaikuttamaan. Minä en siis todellakaan ole sanonut että hänessä olisi vikaa, mutta joku muu ilmeisesti on.
Tiedän että olisi miehelle hirveä isku, jos lopettaisin tämän orastavan suhteen siksi, että seksi on huonoa. En kuitenkaan näe muuta vaihtoehtoa, ja vika on kyllä siinä mielessä miehen oma, jos hän mieluummin uhraa suhteemme kuin menee lääkäriin. Minä vain mieluummin jatkan hyvän suhteen etsintää kuin tyydyn ajatukseen loppuelämästä ilman hyvää seksiä...
Miten ratkaisisitte asian? En halua luovuttaa vielä, hyviä miehiä kun ei niin helposti tunnu löytyvän, mutta mies olisi pakko saada lääkärille!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa luettavaa nämä kun kaksikymppisillä ei seiso.
Sitähän se nykyinen suositusruoka tekee, kyvyttömiä miehiä. Sianrasvalla se viisari nousee.
"on kuulemma vain niin väsynyt kuulemaan kuinka vika on hänessä, vaikka hän ei pysty siihen vaikuttamaan. Minä en siis todellakaan ole sanonut että hänessä olisi vikaa, mutta joku muu ilmeisesti on."
Mieshän on aivan oikeassa tuossa. Onelma on se ettei se mies kelpaa sulle sellaisenaan kuin on.
Miehen pitää etsiä nainen jolle yhdyntä ei ole niin tärkeä asia. Monia naisia ei haittaa jos tulee nopeasti jos ovat muuten tulleet tyydytetyksi ja saattavat ottaa sen vain kehuna.
Mikä piru siinä jyystämisessä niin ihanaa on.
Kokenut mies kertoo:
Syitä on monia. Usein johtuu psyyken ja ajatuksen ongelmasta. Mies on miettinyt seksiä jo kauan, ennen kun seksuaalinen kanssakäyminen aloitetaan. Eli mies on valmiiksi jo hyvin kiihottunut ja erektio on voimakas. Sitten kun aletaan penetraatioon, niin hekuma on jo aloitusvaiheessa huipussaan. Tavallaan odotus ”työnnöstä sisään” toteutuu vihdoin ja laukeaminen on jo hyvin lähellä. Tämän tiedottaen mies koettaa himmata kiihotustaan hieman alemmas ja -kas kummaa- erektio häviää. Eli juuri, kun odotettu tilanne toteutuu, niin erektio sammuu. Sille ei voi kumppani mitään ja itseäkin sen menettäminen harmittaa ja varsinkin tuoreessa suhteessa hävettääkin. Tämä voi olla tapauskohtaista tai toistua usein. Kun erektion menetys käy muutaman kerran aktin aikana, niin sitä alkaa pelkäämään. ”Arvata saattaa kuin siinä käy!” Jos taas erektio tuntuu vahvalta ja kiihotus on huipussaan, niin sitten orgasmi vie voiton liian aikaisin. Tästä Ap ja muut varmasti ovat kirjoittaneet.
Minulla ainakin on ikä tehnyt tehtävänsä siinä, että erektio ei ole enää niin vahva ja pitkäkestoinen, kuin nuorempana. Vaimon kanssa seksi olisi edelleen ihan yhtä ihanaa kun ennenkin. Kävin lääkärissä ja terveystarkastuksen yhteydessä kysyin vaivaan lääkettä. Sitä tuli heti. Sidenafiili tabu suuhunsa puolen tunnin päästä mennään ja kahden tunnin kuluttua vielä lujempaa. Varmasti vaikutuksen psyykkinenkin, koska penis seisoo uljaasti ja ei lopahtaa, vaikka kuinka sitä kiihottavan eri tavoin. Toisaalta lääkeaine vaikuttaa ääreisverenkiertoon tehokkaasti.
Ongelmaksi nousee lääkkeen oton oikea-aikaisuus ja spontaanin yhdynnän haaste. Kestävän erektion yhdyntää täytyy aina suunnitella ja sietää myös lääkkeen lievät sivuvaikutukset: poskien pudotus ja päänsärky.
Näin meillä.
Suosittelen samaa kuin 51v. Minulla alkoin samat ongelmat kun täytin 60v. Ei vain jaksanut enää seistä ja kun muutamia kuukausia sai pelätä seisokin loppumista, välillä toimi välillä ei, niin menin lekuriin. Sildenafiilia 50ml tabu, josta puoletkin tai ale pelastaa tilanteen. Vaimo joutunut aina laittamaan liukkaria ennen naintia joten nyt joudun itsekin valmistelemaan naintia etukäteen. Parhaiten pelittää kun ottaa palan tabusta tarpeeksi aikaisin, eli 2h ennen. Sen jälkeen ei tarvitse pelätä pitkänkään suuseksin antamisen jälkeen, ettei seisokkia olekaan kun aletaan naimaan. Seisokki riittäisi varmaan ilmankin, jos pääsisi heti kiihkoissaan naimaan, mutta näinhän se ei mene. Vaimo pitää ensin lämmittää ja saada mukaan, jotta hänkin saa orkkunsa. Jos taasen ei saa, ei mullakaan seiso, eli molemmat ovat riippuvaisia vaimon orkuista. Olemme tottuneet siihen, että vaimo saa ja minusta se on taivaallista.
Itsellä on ollut tuo ennenaikainen siemensyöksy ongelma koko elämän, tähän nykyiseen suhteeseen asti. Vältin seksiä vuosikaudet koska ajattelin että olen huono siinä ja kuitenkin laukean heti. Nykyisessä suhteessa seksi on mahtavaa ja vaikka laukean edelleen nopeasti jos olen päällä, myös emäntä saa oikeastaan aina orgasmin. Joko hän on päällä tai sitten nuolen ja sormetan niin kauan että hänkin laukeaa ennen kuin minä
Alkuvaiheessa tuli tuota kesken lerpahtamista kun aloin stressaamaan ja jännittämään liikaa että mitäs jos en pystykään tyydyttämään naista. Hain lääkäriltä sildenafil reseptin ja hetken käytin sitä kunnes alkoi sujua ilmankin. Nyt ei ole aikoihin tarvinnut ja seksi on molempien mielestä mahtavaa.
Koita puhua miehellesi uudelleen. Jos hän hakisi reseptin uskon että ongelma katoaisi. Jos laukeaa kuitenkin heti edelleen niin lääkkeen avulla pystyy jatkamaan senkin jälkeen niin kauan kun haluaa/haluat
Pari huomiota viityäkymppiä lähestyvältä mieheltä.
Jos mies on ollut pitkään yksin niin pitkän kuivan kauden jälkeen kestää vähän aikaa tottua säännölliseen rakasteluun (en halua käyttää termiä seksin saaminen, kuulostaa niin tunteettomalta).
Uuden ihmisen kanssa saattaa myös mennä jonkun aikaa totta intiimiyteen ja tuollaiset ongelmat voivat olla tyypillisiä.
Kauanko nämä ajat ovat on hyvin yksilökohtaista. Yleensä kuitenkin vain hyvin pieni osa erektio-ongelmista on psyykkisiä edellisen kaltaisia tilapäisiä häiriöitä lukuunottamatta.
Tuskin kukaan mies haluaa puhua erektio-ongelmistaan joten aihe on vaikea. Valitettavasti en osaa oikeita vuorosanoja joilla miehen saisi lääkäriin mutta tilanne on varmasti miehelle ahdistava joten hienovaraisuus on valttia. Toivottavasti löydätte keinon.