Harmaantuvat nelikymppiset kuinka usein värjäätte hiuksia?
Te joilla on tummat hiukset ja hiukset alkaneet harmaantumaan noin 40 vuoden iässä niin kuinka usein värjäät hiuksia?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Aloin harmaantumaan 25 vuotiaana ja olin värjäyskierteessä siitä aina kokonaan saakka. Harmaa tyvikasvu oli ihan karsean näköinen jo muutaman viikon päästä ja se jos joku vanhempi. Värjäytin hiukseni siis noin 5-6 viikon välein kampaajalla ja kyllähän niistä tuli aina tosi kauniit, mutta rahaa meni joka keikalla noin 120-150 e.
Minä värjään juurikasvua kotona. Yhdestä väripaketista riittää kahteen tai kolmeenkin kertaan, kun mittaa kaupan väristä pienempään astiaan. Välillä värjään pelkästään jakauksen kohdalta + pari senttiä sen molemmin puolin. :D Helppoa ja nopeaa, eikä maksakaan kun pari euroa per värjäyskerta. Jakaus aina samalla kohdalla, siksi menee kivuttomasti näinkin.
Olen 49 ja täällä kun kerroin värjääväni, sain vastaukseksi, että enkö ymmärrä vanhan ihmisen olevan naurettavan näköinen, jos värjää hiuksiaan. Erikoista sinänsä, kun moni ei ole vielä tämän ikäisenä harmaa.
Aloin värjätä harmaita piiloon muistaakseni 38v. Silloin riitti muutama kerta vuodessa. Nyt alkaa olla tilanne se että pitäisi kerran kuussa. Pidennän väliä tyvisuihkeilla ja nyt etätyössä ja lomilla annan hiusten levätä.
Mutta täytyy sanoa, että on alkanut jo harmaantuminen houkuttaa, kun pitäisi koko ajan värjätä. Toisaalta kun en kuitenkaan mielestäni ole naamasta vielä vanha, ei huvittaisi mummolook hiuksissakaan...
En värjää, tykkään harmaista raidoista, ja odotan innolla sitä kun kaikki hiukset ovat harmaantuneet.
Raidoitutin tai värjäytin noin kerran kuukaudessa. Tuntui siltä, että valkoharmaa tyvikasvu ilmestyy yhdessä yössä ja on viikossa sentin pituinen. Vähän yli viisikymppisenä lopetin värjäämisen kokonaan ja huomasin, että hiukset kasvavatkin tosi hitaasti, eivätkä hiukseni edes ole harmaat.