Onko vakuutus lapselle "välttämätön"?
Meille on ensimmäinen lapsi syntymässä ja pähkäillään nyt, että otetaanko vakuutusta vai ei. Olen itse töissä julkisella puolella terveydenhuollossa ja oma käsitykseni tämän maan systeemistä on, että perustasolla homma ei aina ihan toimi, mutta erikoissairaanhoidossa ihan hienosti. Eli jos jotain isompaa ja vakavampaa tulisi, niin uskon saavani lapselle oikein hyvää ja asiallaista hoitoa ihan julkiselta puolelta ilman vakuutuksia. Sen sijaan jos tulisi paljon "kaikkea pientä" sairastava lapsi, eli vaikka korvatulehduksia ja angiinoita, niin sitten pitäisi istua terkkarin aulassa odottelemassa. Eli vakuutusta tarvitsee käytännössä siihen, että voi suosiolla marssia yksityiselle, eikä tarvitse jonottaa.
Mitä mieltä itse olette? Mihin olette tarvinneet lapsen vakuutusta? Vai oletteko pärjänneet ilman?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 20:07"]Lapsemme olisi joutunut Uudellamaalla jonottamaan korvien putkitukseen 3kk ja lähetteen jonoon sai vasta, kun oli ollut viisi korvatulehdusta puolessa vuodessa. Ennen sitä tarjottiin vain antibiootteja. Yksityiseltä saimme samalle viikolle putkitusajan, vakuutus antoi maksusitoumuksen. :)
[/quote]
Jos on oikea korvakierre, jossa putkitus on välttämätön eikä optio, operaatioon pääsee kaikissa edes keskisuurissa kaupungeissa alle viikossa. Julkisella. Me pääsimme seuraavana päivänä Tampereella. Jos kyse ei ole aivan välttämättömästä putkituksesta ja tulehduksia on vain kerran 1-2 kuukaudessa, joutaa odottamaan. Ainoa, mihin vakuutus on hyvä, on kiireisten vanhempien pinnan säästäminen.