Buffetissa ahnehtivat ajattelemattomat ihmiset
Kävin äskettäin buffetissa syömässä ja siellä oli pari nuorta kaveria edelläni jonossa tai oikeammin kiilasivat suoraan pizzaosastolle ohitseni. Katselin siinä omaa vuoroa odotellessa kun kaverit mättivät lautasensa täyteen pelkkää pizzaa eivätkä yhtään välittäneet jääkö muille otettavaa heidän jälkeensä. Totesin sitten siinä ääneen, että riittäähän muillekin otettavaa heidän jälkeensä, niin tuli mussutusta, että tämä buffet eikä buffetista ruoka lopu kesken. Taisivat olla aika kokemattomia tai epäempaattisia tyyppejä, koska minä olen useammankin kerran ollut buffetissa josta on joku tietty ruoka loppunut. Eikä koskaan ole saanut mitään korvausta vaan pahoittelua ettei voi mitään kun raaka-aine loppui. Tämä siis tiedoksi niille, jotka luuleva ettei buffetista voi ruoka loppua kesken.
Olen siis useamminkin kuullut tämän saman väitteen, erään kerran kyseessä oli luihunnäköinen pukumies lounaspaikassa jossa tarjottiin sushia muiden ruokien ohella. No tämä ahnehtija juoksi suoraan sushiosastolle ja valehtematta mätti lautasensa kukkuroilleen sushiä välittämättä jäisikö muille seuraavana jonossa oleville mitään. Jotain yritti ulista, että kyllä sieltä kohta lisää tulee...no ei lohduta just sillä hetkellä kun söi kaikki tarjolla olevat sushit.
Eikö näille tyypeille ole kotona opetettu kohtuuden merkitystä vai onko tällainen ahneus ja välinpitämättömyys lisääntymässä? Kyynärpäätaktiikalla voittoon muista välittämättä.
Et taida ikinä ollut töissä missään ravintolassa? Lounasruuhka on sitä että 200 kappaletta kuurosokeaa nautaa rynnii sisään, sotkee ja hälisee ja lappaa parissa minuutissa lautasilleen ruoat joita olette valmistelleet tunteja. Heti kun viet jotain tarjolle niin paikalle ilmestyy ahnas ja kiireinen koura hamuamaan sen itselleen. Saat pää kolmantena jalkana juosta tyhjentämään likaisia astioita, viemään tiskejä pois, vastaamaan kysymyksiin, hei mun taapero kaatoi maidot, teinilauma räjäyttää ketsuppipullon pöytään, joku kaivaa nenäänsä ja ottaa leipää sormin ja kolmas vetää hihasta hEI onKO tÄssÄ paprikAA mun poiKA EI syö sitÄ?
Maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina, perjantaina, lauantaina, sunnuntaina ja ensi viikolla sama.
Siinä urasi 53798:n lounasruuhkan aikana sen päivän 56:s asiakas tulee piipittämään että hei mulle ei riittänyt lasagnea niin en ole ihan varma miten oletat että keittäjä tekisi siitä elämäntyönsä että Juuri Tuo asiakas saa varmasti syötyä. Lounasruuhkassa ei työntekijää kiinnosta yhtään mikää muu kuin että ahnas sonnilauma lähtee paikalta ilman sen suurempia valituksia ja sota on sen päivän osalta ohi.