Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Buffetissa ahnehtivat ajattelemattomat ihmiset

Vierailija
19.06.2021 |

Kävin äskettäin buffetissa syömässä ja siellä oli pari nuorta kaveria edelläni jonossa tai oikeammin kiilasivat suoraan pizzaosastolle ohitseni. Katselin siinä omaa vuoroa odotellessa kun kaverit mättivät lautasensa täyteen pelkkää pizzaa eivätkä yhtään välittäneet jääkö muille otettavaa heidän jälkeensä. Totesin sitten siinä ääneen, että riittäähän muillekin otettavaa heidän jälkeensä, niin tuli mussutusta, että tämä buffet eikä buffetista ruoka lopu kesken. Taisivat olla aika kokemattomia tai epäempaattisia tyyppejä, koska minä olen useammankin kerran ollut buffetissa josta on joku tietty ruoka loppunut. Eikä koskaan ole saanut mitään korvausta vaan pahoittelua ettei voi mitään kun raaka-aine loppui. Tämä siis tiedoksi niille, jotka luuleva ettei buffetista voi ruoka loppua kesken.

Olen siis useamminkin kuullut tämän saman väitteen, erään kerran kyseessä oli luihunnäköinen pukumies lounaspaikassa jossa tarjottiin sushia muiden ruokien ohella. No tämä ahnehtija juoksi suoraan sushiosastolle ja valehtematta mätti lautasensa kukkuroilleen sushiä välittämättä jäisikö muille seuraavana jonossa oleville mitään. Jotain yritti ulista, että kyllä sieltä kohta lisää tulee...no ei lohduta just sillä hetkellä kun söi kaikki tarjolla olevat sushit.

Eikö näille tyypeille ole kotona opetettu kohtuuden merkitystä vai onko tällainen ahneus ja välinpitämättömyys lisääntymässä? Kyynärpäätaktiikalla voittoon muista välittämättä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joka kerta käynyt ruotsinlaivan buffassa niin että otan kylmiä sen 1-2 lautasellista ja ne syötyäni menisin ottamaan lämmintä mutta esim. paistia ei enää ole tai jotain perunoita ruvetaan jo korjaamaan pois. Niinpä se on otettava ja syötävä niitä kylmiä lautanen ja massu pullolleen.

Jos olet syönyt kylmiä sen 1-2 lautasellista, mihin ihmeeseen saat mahtumaan sen lämpimän ruuan? Mikset siirry kylmien jälkeen suoraan jälkiruokiin?

Minä aloitan aina lämpimistä. Rahvas jonottaa niitä katkarapuja ja sillejä sillä aikaa, kun itse olen jo lautasellisen syönyt ilman jonoja. En välitä silleistä.

Vierailija
42/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole asiakkaan asia huolehtia ruoan riittämisestä. Valita ravintolalle, jos ruoka loppuu.

Harva ravintola antaa tuossa tapauksessa mitään korvauksia. Se mainittiin jo ekassa viestissä. Ainoa keino on äänestää jaloillaan ja vaihtaa ravintolaa. Tai sitten käyttää härskiä kiilaustaktiikka jos näkee jonkun mättävän kerralla kohtuuttomia määriä, sinne vaan väliin omilla välineillä. Luulisi ravintolayrittäjiäkin kiinnostavan, mutta osassa on paikalla vain juuri ja juuri täysi-ikäisiä työntekijöitä jotka eivät uskalla ottaa kantaa mihinkään.

Kyllä se on todettu jo aikoja sitten, että buffet -ruokailu ei toimisi jos kaikki söisivät vain yhtä ruokalajia todella ison annoksen. Idea on syödä useampaa ruokalajia pienempiä annoksia. Suomalaisille tämä on jostain syystä vaikea ymmärtää. Jos haluat vain yhtä ruokalajia niin tilaa sitä mieluummin vaikka kotiisi, samanhintaiseksi se kuitenkin tulee.

Minä otan vain harvaa ruokalajia, koska olen yleensä suurimmalle osalle allerginen. Entäpä, jos ruoka x on jonkun lempiruoka, pitääkö ottaa vain nokare ruokaa x ja lisäksi nokareet epämieluisimipa y ja z?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 vuotta sitten Raxissa aikakin riitti pizzaa ja muutakin ruokaa, mutta nyt kun ketjua lukee, taitaa ihmiset ahmia todella paljon enemmän. Täytyy käydä lounaalla tsekkailee. Koronakiloja ainakin näkyy katuvassa.

Vierailija
44/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole asiakkaan asia huolehtia ruoan riittämisestä. Valita ravintolalle, jos ruoka loppuu.

Harva ravintola antaa tuossa tapauksessa mitään korvauksia. Se mainittiin jo ekassa viestissä. Ainoa keino on äänestää jaloillaan ja vaihtaa ravintolaa. Tai sitten käyttää härskiä kiilaustaktiikka jos näkee jonkun mättävän kerralla kohtuuttomia määriä, sinne vaan väliin omilla välineillä. Luulisi ravintolayrittäjiäkin kiinnostavan, mutta osassa on paikalla vain juuri ja juuri täysi-ikäisiä työntekijöitä jotka eivät uskalla ottaa kantaa mihinkään.

Kyllä se on todettu jo aikoja sitten, että buffet -ruokailu ei toimisi jos kaikki söisivät vain yhtä ruokalajia todella ison annoksen. Idea on syödä useampaa ruokalajia pienempiä annoksia. Suomalaisille tämä on jostain syystä vaikea ymmärtää. Jos haluat vain yhtä ruokalajia niin tilaa sitä mieluummin vaikka kotiisi, samanhintaiseksi se kuitenkin tulee.

Minä otan vain harvaa ruokalajia, koska olen yleensä suurimmalle osalle allerginen. Entäpä, jos ruoka x on jonkun lempiruoka, pitääkö ottaa vain nokare ruokaa x ja lisäksi nokareet epämieluisimipa y ja z?

Otat kaksi nokaretta X:ää ja käyt santsaamassa niin monta kertaa kun haluat.

Vierailija
45/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan normiravintoloistakin on välillä tietyt ruoka-aineet loppu niin ettei voi tilata tiettyjä menun ruokia. Sama pätee buffetiin, mutta onko toisten syöjien syyllistäminen silloinkaan oikein?

Mielestäni buffettietiketti on ”vähän monta kertaa” kuin ”paljon kerralla”, mutta ymmärrän asiakkaita, jotka ottavat suhteessa paljon yhtä ruokalajia, jos ei ota muita ruokia lautaselle esimerkiksi allergian takia.

Vierailija
46/61 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joka kerta käynyt ruotsinlaivan buffassa niin että otan kylmiä sen 1-2 lautasellista ja ne syötyäni menisin ottamaan lämmintä mutta esim. paistia ei enää ole tai jotain perunoita ruvetaan jo korjaamaan pois. Niinpä se on otettava ja syötävä niitä kylmiä lautanen ja massu pullolleen.

Jos olet syönyt kylmiä sen 1-2 lautasellista, mihin ihmeeseen saat mahtumaan sen lämpimän ruuan? Mikset siirry kylmien jälkeen suoraan jälkiruokiin?

Minä aloitan aina lämpimistä. Rahvas jonottaa niitä katkarapuja ja sillejä sillä aikaa, kun itse olen jo lautasellisen syönyt ilman jonoja. En välitä silleistä.

No makuasia tuo. Minusta taas alkupalat ovat oikeastaan aina ravintoloissa laadukkaampia kuin pääosin hyvin tavanomaiset lämpimät ruuat. Yleensä syönkin pelkät alkupalat ja jälkiruuat.

Vierailija
47/61 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole viimeisten kymmenen vuoden ajalta kokemuksia sellaisesta buffetista, missä olisi jotenkin tullut edes mieleen, että ruoka on vaarassa loppua, joten olen ottanut just sen verran kuin haluan. Joskus olen syömässä juuri ennen tarjoilun päättymistä ja otan surutta kaiken loppuun, jos kukaan ei ole jonossa takana, koska en ala jättää ruokaa varalle kuvitteelliselle vielä myöhemmin tulevalle. 

Onko jotain tietyntyyppisiä ravintoloita tai ketjuja, joiden buffetissa on ongelmia lajien riittävyyden kesken? En varmaan ruokaile riittävän ruuhkaisissa paikoissa. Ymmärrän toki sen, että jos 50 ihmistä haluaa syödä juuri samaan aikaan, voi olla vaikea saada keittiöstä kerralla riittävästi ulos jokaista vaihtoehtoa.

Vierailija
48/61 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ärsyttävää erityisesti työpaikan ruokalassa, voi joutua odottamaan 10-15min ennen kuin seuraava pellillinen/vuoka tulee.

Kerran oli lasagne loppu ja myyjä kehotti minua menemään pöytään odottamaan. Tulin takaisin kun uusi vuoka tuotiin ja edelläni oli ehkä 6 henkilöä. Kauhoivat sen koko teollisuuskeittiön ison vuoan tyhjäksi ja jäin taas ilman.

Eikö ihmisillä ole älyä ollenkaan? Aikuisten ihmisten ihana pakko kauhoa itselleen jättiannos vaikka jotkut odottaneet 15min jotta saisivat ruokaa.... Jäi itsellä syömättä näiden ahnehtijoiden takia ja annoin hieman vihaista palautetta Amicalle. Myyjä hieman kiukkuisena ainakin tarjosi ilmaisen kahvin jolle tuli hintaa jotain 7€..

Vierailija
49/61 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ärsyttävää erityisesti työpaikan ruokalassa, voi joutua odottamaan 10-15min ennen kuin seuraava pellillinen/vuoka tulee.

Kerran oli lasagne loppu ja myyjä kehotti minua menemään pöytään odottamaan. Tulin takaisin kun uusi vuoka tuotiin ja edelläni oli ehkä 6 henkilöä. Kauhoivat sen koko teollisuuskeittiön ison vuoan tyhjäksi ja jäin taas ilman.

Eikö ihmisillä ole älyä ollenkaan? Aikuisten ihmisten ihana pakko kauhoa itselleen jättiannos vaikka jotkut odottaneet 15min jotta saisivat ruokaa.... Jäi itsellä syömättä näiden ahnehtijoiden takia ja annoin hieman vihaista palautetta Amicalle. Myyjä hieman kiukkuisena ainakin tarjosi ilmaisen kahvin jolle tuli hintaa jotain 7€..

En tajua tuota keittäjääkään, ettei ottanut sinulle vuoasta ensin annosta ja laittanut sitä vasta sitten tarjolle. Meidän työpaikkaruokalaista ei koskaan loppunut ruoka. 

Vierailija
50/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta joskus buffeteissa näkee ns. suurikokoisia naisia lautanen täysin kukkuroillaan ruokaa. Miten sellaisia määriä voi syödä?

Ei ihmetytä yhtään että Suomessa on niin paljon ylipainoa, kun katsoo ihmisten lautasia ruokaloissa. Kastikkeet valuu tarjottimelle ja kauhea vuori ruokaa. Itse otan varmaan puolet tai 1/3 tuosta ja olen mies. 

Saman näkee ruoka-arvosteluissa. Arvostelun keskiössä on lähes aina annoksen koko. 

Vierailija
51/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen buffetista samaa mieltä kuin punalaputetuista tuotteista kaupassa.

Buffetin yltäkylläisyys on väärin köyhiä kohtaan, se ruoka on säästettävä köyhille!

Sulla on kyllä varaa ostaa ala cartesta!

Vierailija
52/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buffetin yltäkylläisyys on väärin köyhiä kohtaan, se ruoka on säästettävä köyhille!

Ei Suomessa ole kuin laskennallisesti köyhiä. Ruokaan riittää raha kaikilla. Sitten on tietenkin sitä porukkaa, jotka käyttää rahansa turhuuteen välttämättömyyksien sijaan ja lähtevät kerjäämään rahaa muilta. 

Vierailija
53/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen jossain lounasbuffetissa ottamassa ruokaa, niin ei ole tapana kiertää pöydissä kyselemässä että "anteeks oletko sinä mahdollisesti odottamassa tätä ruokaa mitä aion ottaa?"

Vierailija
54/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta joskus buffeteissa näkee ns. suurikokoisia naisia lautanen täysin kukkuroillaan ruokaa. Miten sellaisia määriä voi syödä?

Ei ihmetytä yhtään että Suomessa on niin paljon ylipainoa, kun katsoo ihmisten lautasia ruokaloissa. Kastikkeet valuu tarjottimelle ja kauhea vuori ruokaa. Itse otan varmaan puolet tai 1/3 tuosta ja olen mies. 

Saman näkee ruoka-arvosteluissa. Arvostelun keskiössä on lähes aina annoksen koko. 

En oikein ymmärtänyt. Jos ottaisit enemmän kuin 1/3, tekisikö se susta naisen vai miten?

Vierailija
55/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin tulee aina mieleen Henkien Kätkemä, kun Chihiron vanhemmat alkoi ahtaa itseensä buffetissa niin paljon, että muuttuivat lopulta sioiksi. Ja onhan sellainen "nyt syödään koko rahan edestä" -viba joillakin jopa tuttavapiirissäni.

Itse tykkään kyllä buffeteista, kun voi maistella erilaisia juttuja. Otan kyllä aina vaan vähän sellaisia asioita, jotka ovat itselleni uusia. Ja syön lautasen tyhjäksi. 

Vierailija
56/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole kuin laskennallisesti köyhiä. Ruokaan riittää raha kaikilla. Sitten on tietenkin sitä porukkaa, jotka käyttää rahansa turhuuteen välttämättömyyksien sijaan ja lähtevät kerjäämään rahaa muilta. 

Juurihan on ollut paljon juttuja siitä, kuinka punalaputetut pitää säästää köyhille! Ei niitä varakkaammat saa ostaa.

Vierailija
57/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIN HOMOT syö buffetissa PIZZAA, itse en ikinä syö pizzaa. vain tollot maalaiset homot ja i d i o o t i t syövät pizzaa.

buffetissa syödään vain laaturuokaa kuten sushia ja wagyu pihviä

Japanissa

Vierailija
58/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja homot syö buffetissa myös nakkeja ja lihapullia, sitä ylijäämä-lastenruokaa joita on tehty koirille

hyi että

Vierailija
59/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIN HOMOT syö buffetissa PIZZAA, itse en ikinä syö pizzaa. vain tollot maalaiset homot ja i d i o o t i t syövät pizzaa.

Japanissa

Sushi ei ole laaturuokaa, vaan täynnä matoja ja pahaa. En syöttäisi edes koiralle. 

Vierailija
60/61 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa

Ihanaa kun sä uhittelet tolleen, mun ihana alfaheteroboy, kyllä se on just niin kuin mulle sanoit, mä oon sun nainen 😘

PenttiTV58 🥰 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi