Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen aina 10 päivää ennen kuukautisten alkua itkuherkkä, kiukkuinen...

Vierailija
11.06.2014 |

ja oireet kuin PMS:ssä, vaikka  niidenhän pitäisi tulla kuukautisten  alussa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mulla alkaa menkat ylihuomenna ja olen tässä itkeävollottanut taas koko illan. On tämä pms sitten vaan niin ihanaa...

Vierailija
2/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on PRE-menstural syndrome.

Siksi.

Mulla ei ole muita oireita kuin "vain" rintojen turpoaminen ja se alkaa hyvissä ajoin kanssa jotain viikon tai jopa kaksi ennen menkkojen alkamista. Ei pääse koskaan yllätyksenä tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa joku viikkoa ennen menkkoja ihan pahojakin asioita mielessä. Aloin sitten merkkaamaan kalenteriin surunaamalla tän päivän ja aina sama. Sekin kestää vain päivän. Sit menkkojen aikaan oon ihan ilonen. Oon miettiny käydä lääkärillä kysymässä hormoneista,koska oon yli 30 ja vituttaa kun vieläkin on finnejä.

Vierailija
4/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän alkaa jo n. viikkoa aikaisemmin se pms-oireilu!

Vierailija
5/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä täsmälleen sama juttu, olen jo 42-vuotias ja tämä alkanut vasta pari vuotta sitten. Kaikki näyttää niin mustalta ja toivottomalta niinä päivinä, mies ärsyttää erityisesti. Voi raukkaa, vaikka käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin muulloinkin

Vierailija
6/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Sen lisäksi olen huomannut, että en saa unta kahteen yöhnöyrää ennen kuukautisten alkua. Ennen menkkoja olen myös turvonnut kasvoista, joten paskan fiiliksen lisäksi näytän myös kauhealta. 

Minusta hormonitoiminnan merkitys on jäänyt kauhean vähälle huomiolle mielenterveysongelmien hoidossa. Siis jo tämän asian tiedostaminen, voisi auttaa joitakin.

Vierailija
7/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS alkaa noin viikkoa ennen kuukautisia, 10 päivää ennen on ihan normaalia.

Itse tunnen ihan selkeästi kun pms poistuu saman tien kun vuoto alkaa. Tulee todella todella helpottunut olo.

Vierailija
8/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen itkuherkkä ennen menkkoja ja aina tulee isoja finnejä leukaan. Siis joka ikinen kerta, en tiedä mistä johtuu..?

Rinnat paisuvat koviksi ja ovat kipeät monta päivää. Kaikki oireet loppuvat heti, kun vuoto alkaa. Ei ole kivaa olla nainen, voin sen myöntää.

Vierailija
9/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pms. Sit helpottaa kun menkat alkaa. Yritin olla parikk ilman pillereitä mutta olin niin seinähullu ennen menkkoja ja naama kukki että heti takas...

Vierailija
10/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan ihan klassinen PMS:hän tuo on. Yleensä PMS-oireet loppuu vuotopäivänä, ja nimenomaan alkavat noin viikkoa ennen vuotoa. Iän myötä oireilu voi pahentua ja pidentyä.

Esim. itselläni oli alle kolmekymppisenä ainoat oireet ihan lievä alakuloisuus ja energiattomuus sekä kilon-parin turvotus. Nyt nelikymppisenä on itkuisuutta, toivottomuus-masennusta, unettomuutta, kuukautiskipumaiset kohtukouristukset alkaa 5 päivää ennen vuodon alkua, tulee finnejä naamaan. No, ehkä tämä on hyvä, ei ainakaan pelkää vaihdevuosia vaan odottaa niitä innolla ;-)

Vierailija
11/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkkaillut, vaikuttaako ruoka mitenkään asiaan? Minä seurasin ja PMS-oireet olivat aina huomattavasti voimakkaampia (ja pidempikestoisia), kun söin sokeria ja join kofeiinipitoisia juomia. Ilman noita olo on paljon tasapainoisempi kautta linjan, vaikka jotain herkistymistä ja pinnan kiristymistä PMS:stä tulisikin.

Vierailija
12/12 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky riita kolme päivää ennen menkkoja ukon kanssa. Pissattaa jatkuvasti ja turvottaa.Ei kivoja pms-oireita! Onneksi eilen illalla sitten alkoivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan