Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Ono muilla xamk päivittynyt? Aaaaa en kestä tätä.
Kävin aamulla katsomassa ja oli todistusjonoissa tapahtunut nousua.
Nyt kävin katsomassa, että onko nyt suljettu koko varasijatäyttö, niin olin vielä noussut valintakoejonossa 2. sijalle.
Vieläköhän ottavat sisään? Aikoinaan vuonna 2006 pääsin amk:hon silleen että soittivat ja koulu alkoi kahden viikon päästä. Eli onko nykyään niin, että eivät enää täytä paikkoja, vaikka niitä jäisi täyttämättä?!
Vierailija kirjoitti:
Kävin aamulla katsomassa ja oli todistusjonoissa tapahtunut nousua.
Nyt kävin katsomassa, että onko nyt suljettu koko varasijatäyttö, niin olin vielä noussut valintakoejonossa 2. sijalle.
Vieläköhän ottavat sisään? Aikoinaan vuonna 2006 pääsin amk:hon silleen että soittivat ja koulu alkoi kahden viikon päästä. Eli onko nykyään niin, että eivät enää täytä paikkoja, vaikka niitä jäisi täyttämättä?!
No niin, hetkeä myöhemmin päivitin sivun ja varasijatäyttö päättynyt 😉
Nyt tuli se että peruuntunut. Ilmeisesti nyt ei enää väliä varasijoilla ja kouluun ei mahdollisuutta päästä? Kun yksi tuttu sanoi että heille tuli pari viikkoa koulun alkamisesta vielä uusi oppilas. Tästä tosi 2 v. Aikaa.
Kiitos kaikille tästä yhteisöllisestä jännittämisestä! Tää piti järjissään tässä pitkässä raastavassa prosessissa 😁
Vierailija kirjoitti:
Jeps, näin se taitaa olla. 1. varasija vaan syö aika paljon...0.2 pisteen päähän.
Mulla jäi 0,1 pistettä, varasija 7…. Että kyllä sekin syö!
Jamkiin päässeet, onko kokemusta miten nopeasti tulee se sähköposti, et pääsee hakee käyttäjätunnuksen Vetumasta?
Vierailija kirjoitti:
Jamkiin päässeet, onko kokemusta miten nopeasti tulee se sähköposti, et pääsee hakee käyttäjätunnuksen Vetumasta?
Jamkista ei ole kokemusta, mutta Seamkin käyttäjätunnuksen sai viikko ennen opintoja.
Onko kukaan saanut vielä tuloksia Laurean polkuopinnoista?
Eikö polkuopinnoista tule heti ilmoitus jos pääsee sisään? Itse pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö polkuopinnoista tule heti ilmoitus jos pääsee sisään? Itse pääsin.
Laureassa piti tänä vuonna suorittaa orientaatiokurssi.
Millainen tuo orientaatiokurssi oli?
Vierailija kirjoitti:
Se oli orientaatio AMK-opintoihin. Siinä oli erilaisia osioita, aineistoja luettavana, pieniä tehtäviä ja osion lopuksi testi (kahden testin tulokset huomioidaan paikkoja jaettaessa). Lopussa oli myös videotehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli orientaatio AMK-opintoihin. Siinä oli erilaisia osioita, aineistoja luettavana, pieniä tehtäviä ja osion lopuksi testi (kahden testin tulokset huomioidaan paikkoja jaettaessa). Lopussa oli myös videotehtävä.
Millaiset pisteet sait kurssista?
Hakiko kukaan polkuun? Mihin pääsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette millainen mahdollisuus on päästä opiskelemaan kirjallisuustieteitä Turkuun viidenneltä varasijalta? Ja liikkuvatko sijat juurikaan tuon 16.7. jälkeen?
Jos tosiaan sisäänotto on 28 opiskelijaa niin heikot mahdollisuudet. Sinun edeltäsi pitäisi viiden ihmisen olla ottamatta kyseistä paikkaa vastaan.
Tuo on toisaalta oppiaine, joka on monella hätävarana, joten en nyt ihan kokonaan luopuisi toivosta. Jos pääset sisään niin työllistymisen suhteen voit kuitenkin luopua toivosta. Tai no, pätkätöitä voi ehkä saada, mutta palkan kanssa on vähän niin ja näin. Opintojen aikana kannattaa jo miettiä mitä seuraavaksi alkaa opiskella.
terv. FM, yleinen kirjallisuustiede
Moniin amkeihin on vielä lisähaut käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oikiksen varasijat on liikkuneet?
Paikka Rovaniemelle todistusvalinnassa on, mutta varasijalla muualle 16.
Pitää varmaan vielä rauhassa odotella, vaikka en usko, että noin paljoa nousisi?!Tuskin nousee noin paljoa hakupainealalla.
Miksi tää odottelu ei voi jo päättyä???