Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
861/962 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasija 7. sosionomiksi. Alunperin olin 21. sijalla. Pääsin sisään onneksi kakkosvaihtoehtoon sairaanhoitajaksi. Liekö toivoa vielä on 🤯

Pääsin sisään! Onnea muille odottaville 🥰

Onnea! Mihin amkiin?

Vierailija
862/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännäksi menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännäksi menee

On tää odottavan aika pitkä…

Vierailija
864/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
865/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku milloin toi Vipunen päivittyy? Ei oo mun mielestä muuttunut mikään siellä ainakaan viikkoon

Vierailija
866/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jyväskylään hakeneiden varasijat päivittyneet? Minulla aina vaan sama varasija eikä mitään muutosta muutamaan päivään. Paikka ei ole kuitenkaan peruuntunutkaan.

Ehdollisia vastaanottoja, jonottavat etelän yliopistoihin.

Vierailija
867/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännäksi menee

On tää odottavan aika pitkä…

Tässä kun on nyt juhannuksesta lähtien ensimmäisenä aamulla käyny kurkkaamassa opintopolun, tulee aika tyhjä olo viikon päästä :D

Vierailija
868/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhtäkkiä Vipusessa on lisääntyny koulutukseen hyväksytyt?

Vierailija
869/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sisään tänään. Pe oli 1.varasija.

Turun yliopisto.

Vierailija
870/962 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sisään tänään. Pe oli 1.varasija.

Turun yliopisto.

Mikä ala? Onnea☀️Mä pääsin kans pari viikkoa sitten Helsingin yliopistoon ekalta varasijalta😎

Vierailija
871/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vielä tullut sitä ”varasijatäyttö päättynyt”? Mietin vaan, kun itsellä ei ole tullut ja varasijat pysyneet samana jo pitkään (ei-ensikertalainen). Onko siis toivoa vielä (varasija 2.)?

Vierailija
872/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa paikan varasijalta, niin silloinhan on viikko aikaa ottaa se vastaan. Jos joku saa paikan vaikka huomenna, mutta ei ota paikkaa vastaan, niin jääkö paikka kokonaan käyttämättä, kun varasijoilta hyväksyminen päättyy 2.8.? Vai onko paikan vastaanotto laitettu niin, että se on otettava ennen tuota 2.8. vastaan?

Vierailija
873/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär pääsi varasijalta 14. toissijaiseen opiskelupaikkaansa. Ensisijaiseen oli 44. ja tilanne näyttää jäävän 16 sijaan

Vierailija
874/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa paikan varasijalta, niin silloinhan on viikko aikaa ottaa se vastaan. Jos joku saa paikan vaikka huomenna, mutta ei ota paikkaa vastaan, niin jääkö paikka kokonaan käyttämättä, kun varasijoilta hyväksyminen päättyy 2.8.? Vai onko paikan vastaanotto laitettu niin, että se on otettava ennen tuota 2.8. vastaan?

Jää täyttämättä.

Vierailija
875/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär pääsi varasijalta 14. toissijaiseen opiskelupaikkaansa. Ensisijaiseen oli 44. ja tilanne näyttää jäävän 16 sijaan

Kyllä se vielä voi muuttua.

Vierailija
876/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sisään omaan neljänteen vaihtoehtoon. Mutta olen tyytyväinen. Alunperin olin varasijalla 12, lopulta varasijalla 6 valintakoejonossa. Yo-torkkajonossa olin isommalla varasijalla joten en edes seurannut sitä (huonot paperit lukiosta muutenkin). Mutta yhtäkkiä se torkkajono oli mennyt eteenpäin niin vauhdikkaasti että sitä kautta sainkin sitten paikan 😄 Kaikki on näköjään mahdollista.

Vierailija
877/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne eri valintajonot menee. Eli jos olet varasijalla 5 ja olet koepistejossa, oletko silloin sijalla 5 nimenomaan siinä jonossa, vai tarkoittaako 5 varasija että olet viides kaikista hakijoista?

Vierailija
878/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sisään omaan neljänteen vaihtoehtoon. Mutta olen tyytyväinen. Alunperin olin varasijalla 12, lopulta varasijalla 6 valintakoejonossa. Yo-torkkajonossa olin isommalla varasijalla joten en edes seurannut sitä (huonot paperit lukiosta muutenkin). Mutta yhtäkkiä se torkkajono oli mennyt eteenpäin niin vauhdikkaasti että sitä kautta sainkin sitten paikan 😄 Kaikki on näköjään mahdollista.

Itse olin todistusjonossa alunperin varasijalla 70, nyt varasijalla 15. Kovasti siis tippunut, mitä itsekin hämmästellyt! Ei-ensikertalaisena todistuspisteeni ovat jo paremmat kuin alimmat hyväksytyt, vähän harmittaa.. Valintakoejonossa edelleen varasija 7, en odota enää pääseväni sisään.

Vierailija
879/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää odottaminen kyllä tuskaa! Kauheesti yrittää puntaroida ja laskeskella mahdollisuuksia vielä sisäänpääsyyn, mutta heikolta näyttää… varasijalla 3. Metropoliaan

Vierailija
880/962 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää odottaminen kyllä tuskaa! Kauheesti yrittää puntaroida ja laskeskella mahdollisuuksia vielä sisäänpääsyyn, mutta heikolta näyttää… varasijalla 3. Metropoliaan

I feel you. Varasija 3. myös Metropoliaan. Ei-ensikertalaisena en kyllä usko että enää muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä