Tänään Hesarissa Suvi-Anne Siimes sanoi, että kotihoidontuki pitäsi lopettaa
Kommentit (34)
Näin rautalangasta vääntäen :-) 17
kolme vuotta ON pitkä aika olla pois töistä. Naiset jää kotiin juuri siinä iässä, jolloin yritysten " nuorista" valitaan potentiaaliset tulevaisuuden johtajat.
pahemman luokan porvari nykyisessä lahjusvirassaan.
ja uraakin voi tehdä vanhemmalla iällä, tästähän on kyllä esimerkkejä yritysjohtajissakin.
pääsääntöisesti oikeisto siirtäisi rahaa kotihoidontukeen, vasemmisto kehittäisi päivähoitoa.
Eiköhän Siimes siis ole aika linjassa tuossa...
Minusta molempiin pitää voida nykyverotuksella saada hiukan lisää resursseja.
Siimeshän teki juuri " Siimekset" ja keikautti kelkkansa kapitalismin suuntaan siirtyen yksityisen firman palvelukseen. Hän koki vasemmiston vieraaksi itselleen.
Itse olen kylläkin enemmän oikealla, mutta ajattelin vaan muistuttaa...
Ja lasten hyvinvointi on toissijainen asia? Vai meinaakohan Suvi-Anne, että laitostaminen alle vuoden iässä tekee lapsista paremmin voivia?
Turha vinkua että on oikeus lapseen. EI OLE jos ei lapselleen suo edes vauva-aikaa olla äidin kanssa.
ja sitten jyräisin oman etuni takia heidän oikeutensa täysin. Jos kotihoidon tuki lakkautettaisiin, hirveän monet lapset joutuisivat vieraalle hoitoon vauvasta asti. Musta se EI ole hyvä asia.
Omat lapset on jo sen verran isoja ja lisää ei tule.
MINÄ en ainakaan ole yhden asian ihminen. Vasemmistolla on hyviä päämääriä vaikka kuinka paljon, miksi mun pitäisi äänestää jotain täysin eri maailmankuvaa edustavaa puoluetta tämän asian takia?
Kotihoitoahan kannattaa perinteisesti oikeisto, ja oikeistolla on kyllä varmasti varaa kustantaa lasten kotihoito muutenkin....siis isän palkalla, niinkuin sen oikeastikin pitäisi mennä.
Otan osaa!
Idioottina ei oo varmasti hyvä olla..Tsemppiä!
Tein ekan muksuni tosi nuorena, hoidin häntä kotona kolme vuotta jonka jälkeen aloin opiskella, valmistuin ja sain hyvän työpaikan. Sen jälkeen elämä on ollut noususuhdanteessa koko ajan. Olen ikuisesti kiitollinen noista kolmesta vuodesta, jotka lapseni kanssa sain viettää kotona rauhassa ilman kiirettä. Ilman kotihoidontukea se ei olisi ollut mahdollista.
Elämäntilanteita on erilaisia ja Siimes kumppaneineen unohtaa myös sen, että eivät kaikki naiset halua olla mitään uratykkejä, jotka uhraavat koko elämänsä uransa luomiseen. He haluavat hoitaa lapsensa kotona ja miksi sitä ei heille sallittaisi? Pitäisikö heitä rangaista sillä että kotihoidontuki otettaisiin pois jotta potentiaaliset uraohjukset eivät jää kotiin hoitamaan lapsia vaan alkavat uljaiksi naisjohtajiksi?? Hieman outo ajatus??